[Teszt] Animal Crossing: New Horizons

Animal Crossing: New Horizons

kevinyCsángó Kornél2020.04.08. 20:18

Gunpei Yokoi (a Nintendo egykori elsőszámú dizájnere, a GameBoy alkotója, az ember aki felvette Shigeru Miyamoto-t) egyszer azt mondta: “Amikor meghallom a ‘játék' szót, valami kompetitív dolog jut eszembe. Olyan, amiben vagy nyersz, vagy veszítesz.” Milyen különös a sors fintora, hogy 2020 egyik legjobban várt, leginkább körülrajongott Nintendo címe egy olyan játék, ami ennek a gondolatnak homlok egyenest ellenkezőjét képviseli. Mert az Animal Crossing-ban bizony nem fogsz se nyerni, se veszíteni. Csak teszed a dolgod. És hogy mi ebben a pláne, azt próbálom meg most elmagyarázni.

Bár pezsgővel volna az igazi, most ez a csúzli is megteszi.

Sokan, köztük simán lehet, hogy te is, csak nézed ezt a fura marhaságot, ezeket a negédes karaktereket meg ezeket az alibi tevékenységeket amiket művelnek és próbálod felfogni, hogy melyik összetevő generál ekkora hájpot. Abszolút nem ítéllek el emiatt: 15 évvel ezelőtt beszereztem az első (Európában is kapható) Animal Crossing-ot Gamecube-ra, mert mindenhol magasztalták az egekbe. Aztán körülbelül 10 perc után ordítva téptem ki a lemezt a gépből, és legalább még egyszer ennyi ideig fennhangon szidtam a készítők és a teszteket elkövető firkászok lemenő-felmenő rokonságát. Nem értettem a játékot.

Aztán most, ennyi év után, miután húsz órácska csak úgy belecsusszant az új, New Horizons alcímet viselő epizódba, most jöttem rá, hogy igazából kétféle ember létezik: Aki szereti az Animal Crossing-ot, és aki nem érti.

Igen. De ha könyörögsz sem írom alá a melledet.

No, közösség-szimuláció. Ez a műfaj definíciója két szóban. Bővebben: megérkeztek harmad magaddal egy teljesen lakatlan szigetre. Felvertek három sátrat és elkezditek belakni a szigetet. Először igencsak úgy fogod érezni magad, mint Robinson, de aztán szépen rendbe teszitek a kis fészketek környékét. Közben elindul a felfedezés, mi alkotja sziget együttes flóráját és faunáját, emellett pedig megtanulsz egy csomó mindent magad össze barkácsolni. Erre szükséged is lesz, ugyanis mint említettem, ez egy (eddig) lakatlan sziget, nincs Walmart, ahova le lehet szaladni ha eltörött a balta nyele. Aztán ahogy épül-szépül a kis paradicsom, úgy nyílnak a szép lassan a lehetőségek is, a sátorból házikó, a három fős felfedezőkből közösség, a kis tanyátokból pedig kisváros lesz, de mindehhez természetesen sok-sok mindennek kell történnie. Olyan ez, mint amikor veszel egy kertes házat: akörül is mindig van mit tenni.

A fenébe... kifogtam Rob Hal-fordot!

A játék teljesen valós időben játszódik, tehát most mondjuk április 8. 18 óra van, szép napsütéses idő, bekukkantasz a szigetre: ott is. Csak úgy mint a valóságban, az Animal Crossing-ban is megvan a dolgok helye és ideje. Például most virágoznak a gyümölcsfák és hamarosan jön a húsvéti nyuszi. Vannak olyan növények, halfajok, bogarak amik csak bizonyos hónapokban jelennek meg. Sőt, olyanok is, amik csak egy bizonyos napszakban bújnak elő. Ja, és el is felejtettem mondani: az egyetlen humanoid karakter te vagy a játékban, mindenki más valamilyen színes állatka.

Bár a játékban tényleg semmi kompetitív nincs, még a hiteledet sem vonják, nem csesztetnek hogy fizesd már, csupán az a dolgod, hogy tedd amit tenni akarsz, míg a program szépen, okosan adagolja a lehetőségeket. Amikkel “miért is ne” alapon nekiállsz szöszölni. És itt van az a pont, ahol az Animal Crossing csendes időmészárossá válik: hirtelen azt veszed észre, hogy rád esteledett (kinézel az ablakon: hoppá, tényleg!) - pedig te csak leültél szöszölni picit. Majd a kis tevékenységeid elkezdenek hatással lenni az egész ökoszisztémára és innentől nincs megállás, folyton ott fog dolgozni benned a kíváncsiság, hogy ennek meg annak milyen kimenetele lesz.

Íme a házőrzőim, egy fejnélküli parasaurolophus és egy ankylosaurus-farok, amivel én kenem szájon az illetéktelen behatolókat.

Hogy mikkel lehet szöszölni? Például a házaddal, az enteriőr dizájnnal, bútorokkal, kellékekkel, amiket magadnak barkácsolsz, vagy akár a szomszédnak. Vagy akár önmagaddal, a frizuráddal, a végtelenségig bővíthető ruhatáraddal. Aztán gyűjtögethetsz mindenféle érdekességet, ásatásokat bonyolíthatsz, ahol mindenféle őshüllő maradványokat találhatsz, amiből majd később kiállítást rendezhetsz. A játék egy pontján már olyan eszközeid lesznek, ahol magát a szigetet tudod “átrendezni” - medreket áshatsz kis patakoknak vagy csinálhatsz vízesést. És ez csak a jéghegy csúcsa, amikor kezded úgy érezni, hogy na, már mindent láttál, akkor előránt a játék a kalapból valami váratlant.

Ezt a tapétát a template-ek között találtam. Tényleg.

Aztán ha új impulzusokra vágysz, akkor csak felülsz egy repülőre és elmész más szigeteket felfedezgetni. Ennél már csak az a nagyobb buli, amikor az egyik barátod szigetét látogatod meg, szemügyre veheted, ő hogyan rendezkedett be, mit csinált másként, nála milyen populáció van, hogy áll a gyűjteménye. Közben lehet beszélgetni, meg persze csereberélni is. Arra is van lehetőség, hogy lokálisan multi kereteiben többedmagaddal bejárd a szigeted, bár sokat ez nem tesz hozzá a játékhoz.

Ez a tojásfejű tag itt Fieldtom barátunk - a tekintete nem túl bizalomgerjesztő.

A korábbi Animal Crossing játékokkal ellentétben a New Horizons rendelkezik achievement rendszerrel, ami egyfelől jó azért, mert nyomon tudod követni, hogy nagyjából hogy állnak a dolgaid, másfelől kreditet kapsz érte, amit különféle érdekes motyóra beválthatsz. Vagy akár az itteni fizetőeszközre, harangokra. Harangokra egyébként leginkább biznisz útján lehet szert tenni: például kifogsz egy halat és eladod. De ha szerencséd van, áskálódás, farázás, kőpattintás közben is találhatsz.

Vajon kapok hímes tojást a húsvéti nyuszitól, ha most fonákból jól pofánverem?

Sokmindent mesélhetnék az Animal Crossing-ról, de úgy gondolom, nem érdemes. Ha megmozdult benned valami a fentiek hatására, javaslom, inkább tapasztald meg magad. Én mindenesetre két dolgot is megtanultam: egyrészt nem utáltam az Animal Crossing-ot, csak szimplán nem értettem. Másrészt: nem baj az, ha egy játék nem kompetitív és semmi gond nincs azzal, ha nem valakinek a győzelmére hegyeződik ki valami felett. Szebb napokat is látott társadalmunkból mindenesetre jó néha áthajókázni egy ilyen végletekig idealista kis paradicsomba. Hidd el: nagyon nyugtató tud lenni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 órája
1

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

3 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

5 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

2024.04.10.
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

2024.04.10.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==