A Metroid Prime 3: Corruption már tavaly is az E3 egyik fontos vendége volt, és akkor még úgy tűnt, hogy a Wii premierjére a boltokba is fog kerülni, ám végül nem így történt, a játékon ugyanis alapos finomításokat kellett eszközölni - lássuk, hogyan szuperál most, egy évvel később.
A csúszás elsődleges oka az volt, hogy nem találták kellően jónak a játék irányítását, a kontrollerről Wiimote-ra történő átértelmezés ugyanis komolyabb feladatnak bizonyult, mint ahogyan azt a Retro Studios-nál legelőször gondolták. A legújabb visszajelzések azonban már rendkívül bíztatóak, és az E3-as prezentáció is bebizonyította, hogy most már jóval kezelhetőbb a Nintendo fejvadásznője, mint korábban.
Lássuk, hogyan is oldották meg. Előre-hátra mozogni, illetve oldalazni az analóg karral tudunk (ahogyan az eddigi Prime játékokban is), a célzás pedig természetesen a Wiimote-tal történik, amit a képernyőn kívülre tartva gyors fordulatot tehetünk az adott irányba. Megmaradt a célbefogás lehetősége is, amely a Z gombra került: könnyebb nehézségi fokozaton minden lövésünk automatikusan erre a pontra megy, míg normális esetben továbbra is szabadon célozhatunk, a közös dolog csupán az, hogy ilyenkor oldalra történő mozgás esetén ellenfelünk körül tudunk mozogni - szintén ismerős a dolog. Morph ball-lá a C gomb segítségével tudunk átalakulni, és így a kisebb résekben is tovább tudunk haladni, ezzel kapcsolatban pedig egy új, a Prime játékokban még nem látott mozdulat is belekerült a játékba: a Wiimote-ot hirtelen felrántva ugorhatunk, így a magasabb helyekre történő feljutáshoz nem kell bombákkal szórakoznunk. A lényeg nagyjából ennyi lenne.
A bemutatott demóban a jól ismert eszközök közül feltűnt a grapple beam, amellyel nagyobb szakadékok felett lenghetünk át (ezúttal a Nuncsakut előre-hátra mozgatva vehetünk lendületet), és ami szintén fejlődött egy kicsit, egy égben lebegő városba érve ugyanis végigcsúszhattunk egy állványzaton ezen felszerelésünket használva. Emellett feltűnt egy teljesen új játékelem is: lehetőség van arra, hogy beadjunk Samus-nak egyfajta szérumot, amitől sokkal erősebbé válik, és komolyabb offenzívát tud indítani, ám vigyáznunk kell, ha ugyanis túl sok ideig használjuk, akkor bizony tartós károsodással kell számolnunk - hogy ez pontosan mit jelent, azt nem tudjuk, a prezentáció alatt ugyanis nem történt ilyen.
A látványra egyébként egyáltalán nem lehet panasz (Wii viszonylatban természetesen), hiszen a Corruption simán hozza az előző két Gamecube-os epizód grafikai színvonalát, sőt, az effektek terén némileg túl is mutat rajtuk, ezek ugyanis egészen csinosra sikerültek a harmadik epizódban. A helyszínek kidolgozása is teljesen rendben van: az elképesztően jó atmoszféra továbbra is felírható a játék erényei közé, ami a gondosan felépített környezetnek, és a remek hangoknak, illetve zenéknek köszönhető.
Úgy tűnik tehát, hogy megérte várniuk közel egy évet a Wii tulajdonosoknak a legújabb Metroid játékra, az irányítást ugyanis teljesen sikerült rendbehozniuk a Retro-s srácoknak - az előzmények minőségét szem előtt tartva mással kapcsolatban pedig eddig sem voltunk volt okunk aggodalomra.
A Metroid Prime 3: Corruption kiállított változatáról egy fejlesztői végigjátszást is megtekinthettek: