Egy bizonyos kor fölött a családosodó gamer eljut sajnos arra a pontra, hogy a “bakancslistás” játékainak a száma bőven meghaladja azokat amikre jut egy adott évben kapacitása. Na ennek a listának az egyik darabja a Darksiders harmadik része, ami már olyan régi, hogy ugye ps plusban is hozzánk vágták, még sem jutottam tovább annál, hogy egyszer letöltöttem a gépre, hogy majd most aztán jól végigviszem. Ebből gondolom kitalálható, hogy az első két rész nagy kedvencem volt, remekül működik nálam a harc orientált Zelda formula a démonok és angyalok körítésben. Nagy Diablo fan lévén és alapvetően ARPG rajongóként már az első trailerrel megvett a Genesis kilóra, így alig vártam, hogy végre kipróbálhassam konzolon is.
Nehéz lesz annál részletesebb és tartalmasabb tesztet összehozni mint Lothar kolléga remeke (KATT!) a PC-s verzióról, így engedelmetekkel a konzolos verzió sajátosságaira koncentrálnék. Ami természetesen nem sokban különbözik a decemberben megjelent PC-s kiadástól, leszámítva, hogy egy 7 éve a piacon lévő konzolgenerációra (is) kellett optimalizálni, így például az első fájdalmas pont a 60 fps elvesztése, amire én alapvetően nem vagyok érzékeny, viszont ennek a stílusnak nagyon jót tett volna itt is. A másik része a kontrolleres irányítás. Elég sok fajta ARPG játékkal játszottam már, így nagyjából semmin sem lepődök meg, de itt kicsit úgy éreztem magam, hogy még vagy 4 ujjra szükségem lenne, hogy minden funkciót elérjek. Lehet én öregszem de volt, hogy másodpercekig gondolkodnom kellett, hogy melyik képességet hogyan is kell előhozni. A játékmenetből adódóan elég sokat kell a két lovas között váltogatni ami tök jó, hiszen a rengeteg dara mellett jók ezek a kis feladványok.
Ami már nem annyira jó szerintem az a kamerakezelés és a térkép megvalósítása. Nagyon jól néznek ki a pályák, részletgazdagság a köbön meg csilivili harcok effektekkel, viszont néha percekig bolyongtam mire az eléggé hasonszőrű folyosókon megtaláltam a továbbjutást. Harcban nagyon zavaró, hogy úgy mutat néha a kamera, hogy csak a lényeget nem látjuk… Ezek olyan "kétezres-évek" problémái, amiket furcsa volt viszontlátni. Bele-bele futottam pár tipikusan Unreal motort jellemző bugba is, elszállt a hang, be-be villantak pálya előtt és a végén nem oda szánt pálya részletek és azért néha-néha köhögött egyet a framerate is, de alapvetően azért stabil a játék. És mocsok élvezetes a szín és fény orgiában hentelni a szörnyeket miközben az apokalipszis két dudája egymást hecceli.
Erős Darksiders hangulat és az apró macerákon felül azért konzolon is húzós játékélmény jellemzi a Genesis konzolos portját. Megkésett tesztünk talán még sem vesztett aktualitásából - ezeken a nehéz hetek során az ilyen jó kis tartalmas-elmerülős játékok sokunk hangulatát tudják LVL+ effektussal illetni. A műfaj rajongóinak kifejezetten ajánlott.
*** Darksiders Genesis | Platform: PS4 (tesztelt), XO, Switch, PC (korábban tesztelt) |
Ár: 40 EUR / 10000 Ft | Kiadó/fejlesztő: THQ Nordic / Airship Syndicate |
Megjelenés: 2020. feburár 14. ***