A social distancing napjaiban egészen érdekesnek hat egy Where is Wally/Waldo játék. Ennek ugye az az alapja, hogy egységnyi négyzetméterre berajzolnak minél több figurát, épületet és tárgyat, majd az így előállt kaotikus képen kell a játékosnak megtalálnia az alaposan eldugott szereplőket és eszközöket. Volt már néhány hasonló cím (a Hidden Folksról három éve mi is írtunk - KATT!), de valahogy számítógépeken és konzolokon nem tudott megtelepedni ez a könyv formájában több éve népszerű műfaj.
A Hidden Through Time pontosan azt nyújtja, amit a címe is ígér, körülbelül húsz kisebb-nagyobb pályán vezeti át a játékost a fő történeti korok érdekesebb helyszínein, természetesen a dinóktól indulva és némiképp meglepő módon a vadnyugaton be is fejezve a néhány órás keresgélést. Pályánként általában öt-tíz elemet kell megtalálni a legtöbbször több képernyőnyi jelenetben, ami élve a média lehetőségeivel, nem csupán mozgókép, hanem a szereplők nem ritkán adott útvonalon járkálnak is benne - persze akit meg kell találni, az az esetek többségében inkább bujkál valamiben, valami mögött vagy valami alatt, nem egyszer a felnyitható épületek belsejében.
Mivel a kisebbik fiam mindig is nagyon kedvelte a különféle tematikájú "Where is..." könyveket, így alapvetően képben vagyok, hogy a Hidden Through Time minőségileg és a kihívást tekintve hova és kinek lett szánva, ezért bátorkodom megjegyezni, hogy az átlagosnál jóval könnyebb megtalálni az eldugott dolgokat benne. Nem feltétlenül segít az sem, hogy nagyon sok az ismétlődés mind a felhasznált karaktereket, mind a tereptárgyakat tekintve, de a nehézséget tekintve érdekes az a megközelítés is, hogy nem igazán túlzsúfolt egyik pálya sem, inkább szellősen lettek feldobálva a szereplők, viszont állandóan scrollozni és ki-be zoomolni kell, annyira nagy a bemutatott összterület. Persze mi mást kellene egy ilyen játékban csinálni, mint scrollozni, zoomolni és nagyon-nagyon keresni a megoldást, ebben pedig kimondottan könnyed és kellemes szórakozást nyújt a játék, ami lány dallamaival is rásegít arra, hogy soha egy pillanatra sem leszünk idegesek, ha nem találunk valamit, ami nagy szó. Éppen ezért relaxációs élménynek sem utolsó a Hidden Through Time.
A viszonylag rövid kampány mellé mellékeltek egy szerkesztőt, amivel a kezelőfelület miatt konzolokon közepesen nehéz, pc-n ugyanakkor kimondottan könnyű pályákat összerakni és megosztani a közösséggel. Itt látszik egyébként, hogy egyáltalán nem dolgozik kevés grafikai elemmel a játék, csak ehhez a műfajhoz megszoktuk a változatosságot. A közösség egyébként már első héten kihozott néhány nagyon jópofa ötletet, a kedvencem az a pálya, ami jelenleg az egyik legmagasabbra értékelt, és amiben ókori settinggel összehoztak egy focipályát játékosokkal, nézőtérrel és szurkolókkal. Az editorral a készítők teljesen átadták a tartalomgyártást a játékosoknak, a legjobb pályák simán vannak olyan minőségűek, mint a kampányban található bármely helyszín. Amennyiben tehát a témák és vizuális elemek ismétlődése nem zavar, gyakorlatilag már most garantált a végtelen tartalom. A gyereknek pedig úgy lehet odaadni, hogy órákat el fog tölteni vele, addig is béke és nyugalom van.
7/10
*** Hidden Through Time | Platform: Nintendo Switch (tesztelt), PlayStation 4, Xbox One, Android, Windows (tesztelt), macOS, iOS
| Ár: 2500 HUF | Kiadó/fejlesztő: Crazy Monkey Studios |
Megjelenés: 2020 március 12. ***