[Teszt] Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX
Eddig 4 hozzászólás
liquid
2020. March 22.
Sunday 12:14
A Pokémon Mystery Dungeon széria jelentős múlttal bír: a tizenöt éve indult zsebszörnyes mellékág-sorozat eddig tíz játékot, és két manga-adaptációt préselt ki magából – ami spin-off szériához mérten nem kis teljesítmény. A Nintendo most a lelkes „hasznosítsunk újra régebi sikercímeket Switch-en!” hullám keretében a sorozatot 2005-ben megnyitó Pokémon Mystery Dungeon: Blue / Red Rescue Team-et vette elő dobozból, keverte össze, csinosította ki, és tálalta újra a jelenlegi konzolgenerációt becélozva.



Vagyis a Rescue Team DX (ahol a DX a DeluXe rövidítése) egyáltalán nem új játék, hanem a régi DS / GBA kiadás direkt újracsinálása – még csak az újragondolás szót sem lehet igazán használni rá, mert néhány kényelmi funkciótól eltekintve tartalmi és játékmechanikai szempontból teljesen ugyanazt kapjuk, mint a 2005-ben (GBA-ra és DS-re) megjelent eredeti verzió(k)ban. Ami tulajdonképpen nem baj, mert az eredeti jó játék volt, és ugyanez mondható el a Switch változatról is.



Ha egyáltalán nem ismernéd a Mystery Dungeon szériát: Pokémon tematikájú dungen crawler-ről (vagy szépen, hunglishul: dándzsönpucolósdiról) van szó, random-generált térképekkel, és jó nagy adag karakterfejlesztéssel és mikromendezsmenttel. A Rescue Team főhőse egy emberből lett Zsebszörny (ő lesz a főkaraktered), aki egy szabadon választható másik pokémonnal összeállva (később további társakat toborozva) a világban zajló titokzatos katasztrófák nyomán fellépő szükséghelyezetekben nyújt segítséget a bajbajutottakon. Ez konkrétan dándzsönök felfedezését jelenti, sok harccal megspékelve – csak itt nem zombik, sárkányok és megtévedt kísértetek ellen harcolunk, hanem (nem fogod kitalálni!) más pokémonokkal akasztjuk össze a bajszot. A sztori nem csak a titokzatos katasztrófákról szól, a másik vonal a ”vajon ki is vagyok én” rejtélye, ebben a tekintetben némi hasonlóságot mutat a tavalyi Pikacsu, a detektív mozifilmmel.



A Rescue Team játékmechanikák tekintetében a zsáner legtöbb sajátosságát felmutatja, és noha kezdetben akár egyszerűcskének tűnhet, egyáltalán nem az. A harc körökre osztott, alapvetően négyzetrácsokon ugrálunk nyolc irányba – a haladás normál esetben folyamatos, ellenfelek közelében kapcsol be a körös rendszer, de igény szerint a teljes térkép területére bekapcsolható az állandó négyzetrács. Közvetlen parancsokat egy karakternek adhatunk, de ennek nem kell feltétlenül a főhősnek lennie, bármikor válthatunk másra – a fentmaradó karaktert / karaktereket a gép irányítja, a taktikai menüben „megbeszéltek” szerint. Minden és mindenki fejleszthető, és erősen mikromenedzselhető – a hatékony túlélés érdekében még arra is oda kell figyelnünk, hogy zsebszörnyünk pocakja mindig tele legyen (oké, ha tele nem is, de ne éhezzen a szerencsétlen). Az eredeti DS változathoz képest a játék kapott pár kényelmi funkciót: egy csapatba a korábbi taglétszám kétszeresét toborozhatjuk, és bekerült egy (hasznos) „egy gombot nyomva tartva automatikusan megtalálja nekünk az adott szintről kivezető kijáratot” lehetőség is.



A legnagyobb változás természetesen a vizuális körítés, és ezen a fronton nagyon jó munkát végzet a Switch verziót fejlesztő Spike Chunsoft: a Rescue Team egy az egyben úgy néz ki, mint egy megelevenedett kifestőkönyv, a vizuális stílus remekül passzol a játék világához / témájához, öröm ránézni. A negatív oldalon kevés tétel sorakozik, leginkább az, hogy (a grafikán kívül) a Rescue Team DX egy rendkívül konzervatív remake, játékmenet és tartalom terén egész minimális újításokkal bír csak, és az eredeti verziót jellemző hullámzó nehézség is megmaradt a határozottan kitüremkedő nehézségi tüskéivel.

A Pokémon + Dándzsönpucolás párosítás már tizenöt éve is remekül működött, most sincs másként: a Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX mindkét oldalról megközelítve jó anyag, még akkor is, ha a stílusos / modern grafikához egy meglehetősen konzervatív, az elmúlt évtizedből megörökölt játékmenet társul.

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX | Platform: Switch (tesztelt) |
Ár: 16500 HUF | Kiadó/fejlesztő: Nintendo / Spike Chunsoft |
Megjelenés: 2020 március 5

Mar 22., Sunday 20:08 #4
Válasz CeXzer (#3) üzenetére
Ez a játék elejére igaz, az "F" kategóriás (legkönnyebb) küldetésekre. Később nehezedeik, és nem elég, az,egygombos auto-harc, vannak kifejezetten húzós csaták benne. Nyilván: izlés kérdése, nem feltétlenül jön be mindenkinek.
And since you asked: no. It's massive.
[24] CeXzer
Mar 22., Sunday 16:22 #3
Válasz liquid (#2) üzenetére
De ezért nem értem a demot. Mert oké, kiválaszthatod, mit akarsz csinálni, de minek? Az A gomb elvileg a legjobb skillt használja. Egy ideid nézegettem, mit válasszak, de rájöttem, csak az idő megy vele, a legtöbb pokémon 1-2 ütés és csak megyek előre. A barlangok ugyanolyanok, szoba, folyosó, szoba, nem igazán látom a csodát benne. Őszintén, a pokemonokat szeretem, de ott is inkább a gyűjtögetést, mert a csata nem egy stratégiai-taktikai csoda egyikben sem, viszont abban megvan legalább, hogy melyik element ellen mit érdemes vinni. Itt még ezt se annyira érzem. Lehet boss fightnál igen, addig nem megy a demó, de abból meg kevés van. Szóval nem tudom, ez a harcrendszer rövid távon is uncsinak tűnik, hosszú távon meg el nem tudom képzelni, amennyit láttam belőle, nagy csoda kell, hogy érdekessé váljon.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
Mar 22., Sunday 16:01 #2
Válasz CeXzer (#1) üzenetére
Nem tudom, mi van a demóban, de ha csak egy gombot kellett nyomni, akkor valószínűleg a legelső mini-dándzsönt csináltad meg, ahol teljesen automatizált a harc. Később határozottan sok gombot kell/lehet nyomkodni benne.
And since you asked: no. It's massive.
[24] CeXzer
Mar 22., Sunday 15:54 #1
Megnéztem a demót, rájöttem, pont ugyanúgy nem értem ennek mi értelme, mint ahogy régen sem értettem. Gyakorlatilag csak menni kell és nyomni 1 gombot.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
Friss hírek

31 | Gamer365 Podcast 2020 június - The Last of Us 2 távSpeciál

Bár felvettük már pár napja, most már elérkezettnek látjuk az időt - valószínű te is a végére értél már a Last of Us 2-nek, ha a játék érdekelt, és rajtatartottad a szemed a megjelenésen. Spoileresen beszélgetünk az idei év egyik legizgalmasabb játékáról.

1019 | [Maradj otthon és nyerd meg!] SpongeBob SquarePants: BFBB (PC)

Mindannyiunk életén nyomot hagy a jelenlegi helyzet. A felelős játékos otthon marad és pozitívan tekint a jövőbe, mi pedig a Gamer365-nél azon fáradozunk, hogy jó kedvvel töltsük együtt az időt, és ne lankadjon játékos kedv. SpongyaBob érkezik kettes dagállyal - egy PC kódot sorsolunk ki a játékból!

10 | The Last of Us Part II - innen indulj!

A Last of Us Part II az év talán egyik legjobban várt megjelenése, amelyet hihetetlen várakozás, felfordulás és fogadtatás övezett. Összeszedtük nektek egy helyre a legfontosabb tartalmainkat, ha a játékkal kapcsolatban szeretnél információhoz jutni, vagy a fórumtársakkal kibeszélni a látottakat.

wiiu 11 | [Nézd velünk] Nintendo Treehouse

Paper Mario: The Origami King! Na meg egy kis meglepetés.

16 | [Szivárgás365] Far Cry 6

Idő előtt bemutatkozott a széria következő része.

2 | Megjelent a konzolos CrossCode

JRPG és akció keverék, maximumpixelre pörgetve.

2 | Crash mobilokon is támad

Bemutatkozott a pletykált endless runner.

20 | Tomb Raider kollekció közeleg

A Square Enix augusztus végén be is mutatja.