[Teszt] Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

liquidSomosi László2020.03.22. 13:14

A Pokémon Mystery Dungeon széria jelentős múlttal bír: a tizenöt éve indult zsebszörnyes mellékág-sorozat eddig tíz játékot, és két manga-adaptációt préselt ki magából - ami spin-off szériához mérten nem kis teljesítmény. A Nintendo most a lelkes „hasznosítsunk újra régebi sikercímeket Switch-en!” hullám keretében a sorozatot 2005-ben megnyitó Pokémon Mystery Dungeon: Blue / Red Rescue Team-et vette elő dobozból, keverte össze, csinosította ki, és tálalta újra a jelenlegi konzolgenerációt becélozva.

Vagyis a Rescue Team DX (ahol a DX a DeluXe rövidítése) egyáltalán nem új játék, hanem a régi DS / GBA kiadás direkt újracsinálása - még csak az újragondolás szót sem lehet igazán használni rá, mert néhány kényelmi funkciótól eltekintve tartalmi és játékmechanikai szempontból teljesen ugyanazt kapjuk, mint a 2005-ben (GBA-ra és DS-re) megjelent eredeti verzió(k)ban. Ami tulajdonképpen nem baj, mert az eredeti jó játék volt, és ugyanez mondható el a Switch változatról is.

Ha egyáltalán nem ismernéd a Mystery Dungeon szériát: Pokémon tematikájú dungen crawler-ről (vagy szépen, hunglishul: dándzsönpucolósdiról) van szó, random-generált térképekkel, és jó nagy adag karakterfejlesztéssel és mikromendezsmenttel. A Rescue Team főhőse egy emberből lett Zsebszörny (ő lesz a főkaraktered), aki egy szabadon választható másik pokémonnal összeállva (később további társakat toborozva) a világban zajló titokzatos katasztrófák nyomán fellépő szükséghelyezetekben nyújt segítséget a bajbajutottakon. Ez konkrétan dándzsönök felfedezését jelenti, sok harccal megspékelve - csak itt nem zombik, sárkányok és megtévedt kísértetek ellen harcolunk, hanem (nem fogod kitalálni!) más pokémonokkal akasztjuk össze a bajszot. A sztori nem csak a titokzatos katasztrófákról szól, a másik vonal a ”vajon ki is vagyok én” rejtélye, ebben a tekintetben némi hasonlóságot mutat a tavalyi Pikacsu, a detektív mozifilmmel.

A Rescue Team játékmechanikák tekintetében a zsáner legtöbb sajátosságát felmutatja, és noha kezdetben akár egyszerűcskének tűnhet, egyáltalán nem az. A harc körökre osztott, alapvetően négyzetrácsokon ugrálunk nyolc irányba - a haladás normál esetben folyamatos, ellenfelek közelében kapcsol be a körös rendszer, de igény szerint a teljes térkép területére bekapcsolható az állandó négyzetrács. Közvetlen parancsokat egy karakternek adhatunk, de ennek nem kell feltétlenül a főhősnek lennie, bármikor válthatunk másra - a fentmaradó karaktert / karaktereket a gép irányítja, a taktikai menüben „megbeszéltek” szerint. Minden és mindenki fejleszthető, és erősen mikromenedzselhető - a hatékony túlélés érdekében még arra is oda kell figyelnünk, hogy zsebszörnyünk pocakja mindig tele legyen (oké, ha tele nem is, de ne éhezzen a szerencsétlen). Az eredeti DS változathoz képest a játék kapott pár kényelmi funkciót: egy csapatba a korábbi taglétszám kétszeresét toborozhatjuk, és bekerült egy (hasznos) „egy gombot nyomva tartva automatikusan megtalálja nekünk az adott szintről kivezető kijáratot” lehetőség is.

A legnagyobb változás természetesen a vizuális körítés, és ezen a fronton nagyon jó munkát végzet a Switch verziót fejlesztő Spike Chunsoft: a Rescue Team egy az egyben úgy néz ki, mint egy megelevenedett kifestőkönyv, a vizuális stílus remekül passzol a játék világához / témájához, öröm ránézni. A negatív oldalon kevés tétel sorakozik, leginkább az, hogy (a grafikán kívül) a Rescue Team DX egy rendkívül konzervatív remake, játékmenet és tartalom terén egész minimális újításokkal bír csak, és az eredeti verziót jellemző hullámzó nehézség is megmaradt a határozottan kitüremkedő nehézségi tüskéivel.

A Pokémon + Dándzsönpucolás párosítás már tizenöt éve is remekül működött, most sincs másként: a Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX mindkét oldalról megközelítve jó anyag, még akkor is, ha a stílusos / modern grafikához egy meglehetősen konzervatív, az elmúlt évtizedből megörökölt játékmenet társul.

*** Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX | Platform: Switch (tesztelt) |

Ár: 16500 HUF | Kiadó/fejlesztő: Nintendo / Spike Chunsoft |

Megjelenés: 2020 március 5 ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

9 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

13 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

22 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==