[Demo] Final Fantasy VII Remake - első benyomások

Final Fantasy VII Remake - első benyomások

V. Miki2020.03.03. 10:30

Aeris lassan felemelkedik, elindul, a fókusz változik, hirtelen egy sötét, koszos várost látunk, bevillan egy száguldó vonat képe, ami egy óriási reaktor felé tart. Hirtelen megjelenik, a Final Fantasy VII felirat, a két szó között egy óriási meteorral. Ikonikus, már-már videojáték történeti pillanatok, egy felejthetetlen kaland kezdete. Képsorok, amelyek felrázzák az ember lelkét, beindítanak valahol a gyomor tájékon egy furcsa remegő érzést, egy izgalmas, semmihez sem fogható érzelmi kavargást. Aki átélte 23 évvel ezelőtt, az tudja, aki csak most fogja, az pedig érzi, hogy így lesz. Megérkezett hát a régóta várt Final Fantasy VII remake demója, de vajon milyen lett?

A demonstrációs változat olyan, mint egy hangulati atombomba. Nem kertel, nem várakoztat, hanem ránk rúgja az ajtót, lengőbordán vág, és miközben levegő után kapkodunk, padlóra is küld. Cloud újra ott van a jól ismert Mako reaktorba vezető állomáson, az Avalanche tagok megelevenednek, közben jól ismert szörnyek, robotok köszönnek vissza. Mindenki a helyén, ahogy emlékeztünk rá, nosztalgia a köbön, de ennél jóval maradandóbb az élmény, mert mindezt mai, modern, egészen überbrutál grafikával tárják elénk. A zene pedig úgy játszik a gamerek érzéseivel, mint cica a gombolyaggal. Finoman, máskor durván lök minket egyik érzelmi végletből a másikba. Most látszik csak igazán, milyen volt Nobuo Uematsu a csúcson. Elindultam, és úgy éreztem magamat mintha a Gold Saucer-i hullámvasútra ültem volna fel, mire felfogtam az élményt, már véget is ért. Kb. 60 perc a demó. Tömény ámulat, minden pillanata csoda. A végén a harc a robot skorpióval, pedig maga a beteljesülés. Milyen lesz itt majd az Emerald Weapon, ha az első boss ilyen. De jó lenne megtudni! Grafika, harc, zene, szinkron, elsőre minden király. Aztán neki álltam még egyszer. Most már figyeltem a harci rendszerre. Oké, eddig szimpatikus. Teljesen akció-RPG-t csináltak a játékból, de azért sok-sok elemet megtartottak az eredeti VII-ből. Van ATB csík, amit feltöltve lehet skilleket, varázslatokat, itemeket használni. Egyszerű támadást bármikor bevethető, a karakterek között pedig szabadon válthatunk. Korai még véleményt mondani ennyi alapján, lehet ebből még méretes csalódás is, de az első óra után pozitív a véleményem. Ugyanezt gondolom a sztoriról is. Már most láttam, hogy szépen elkezdték felépíteni szálakat, amiből tudjuk mi lesz később.

Király volt, ennyi volt, de mi az, ami nem tetszett? Volt ilyen. A nehézség normal módban éppen csak kielégítő. Az elején, amikor még ismerkedtem a harci rendszerrel, előfordult, hogy egy-egy karakterem meghalt, aztán később nem okozott semmi problémát, sőt enyhén könnyűnek tűnt. Ha így marad, egy hard mód nem lenne rossz alapból. A másik, ami nagyon gáz, a Classic mód. Ezt úgy harangozták be, mint az original FFVII modernizált módját, ahol menüből vezérelhetjük a harcot. Ehhez képest, ilyenkor a karaktereink automatán támadnak, a nehézség beáll easy-re - és nem skálázható - ami miatt jelentősen könnyebbé válik az egész. Ami marad, az az időnként elsüthető ATB akció. Remélem, a végleges verzióban ezen még változtatnak, mert jelen formájában a Classic mód értelmetlennek tűnik.

Végezetül mit is mondhatnék!? A demó után levezetésként elindítottam az eredeti PS1-es FFVII-et. Meg kell, hogy mondjam, nagyon elérzékenyültem! Ez már nem is hype, több annál. Az original kiadás pedig ezt az érzést meglepő módon nemhogy csillapította, de még fokozta is. Alig várom már, hogy ezzel az új grafikával bejárjam Midgart, hogy halljam az újrahangszerelt Rufus Welcoming Ceremony-t, küzdjek a Truks-ökkel, és vigyázzak arra, nehogy rálépjek Aeris virágaira a templomban. Nekem a FFVII egy igazi csoda volt 1997-ben, és talán, ismétlem talán, ez a csoda most megismétlődhet 2020-ban. Április 10., várlak!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

18 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==