[Teszt] Soul Axiom Rebooted

Soul Axiom Rebooted

kevinyCsángó Kornél2020.02.27. 18:35

**Elysium. Ez az a hely, ahova a görög mitológia szerint örök gondtalan nyugalomra térnek az Istenek kegyeltjei, ahol megpihen a megfáradt lélek, ahol megvilágosul az örök sötétség.

Elysia. Egy virtuális hálózat, ahová a lélek esszenciája átmenthető egy haldokló emberből. Egyfajta digitalis túlvilág. A Wales Interactive Soul Axiom című produktuma nem kevesebbre vállalkozik, minthogy ezt a merőben izgalmas témakört fejtegesse, mindezt egy manapság divatos belső nézetű sétaszim/kalandjáték formájában, a szürrealizmus táptalajában gondosan megforgatva.**

Első olvasatra mindez rendkívül izgalmasan hangzik, a fenti trailer-t megtekintve pedig el is indul minden valamire való játékos nyálelválasztása. Impozáns, eklektikus helyszínek, többféle szuperképességekre építő puzzle-k, misztikus, figyelemfelkeltő plot. A Wales marketingeseinek látszólag könnyű dolga van. A probléma ott kezdődik, amikor elkezdjük keresni a lelket ebben a nagyra álmodott digitális utópiában, de az Istenek kedvéért sem bújik elő.

Mi lehet a gond?

Első körben kezdjük a (számomra) legfontosabb tényezővel, a játékmenettel. Egy puzzle szerintem úgy működik jól, ha a felhasználó szembesül a feladattal, ezt követően felméri az erőforrásait, majd ezeket felhasználva/kombinálva abszolválja a küldetést. Ezzel szemben a Soul Axiom ledob egy helyszínre, te valami furcsa véletlen folytán megoldod a küldetést és a végén eszmélsz rá: oh, hiszen ez volt a feladvány! Ez mondjuk a maga elcseszett módján még szórakoztató is lehetne, de a játék azért ennél “okosabban” van felépítve: egy helyszínen akár hosszú ideig is bolyonghatsz céltalanul, mire véletlenül rábukkanhatsz arra a folyosóra vagy arra a tárgyra, ami végül az utólagos megvilágosodásodat elhozhatja.

Aztán ott a külcsín, ami a trailer-en igen csábító, de viszonylag rövid ismerkedést követően rá fogsz ébredni, hogy ezek a snittek a játék legszebb részeiből lettek kiválogatva. És sajnos ők vannak kevesebben. Az esetek többségében baltával rútul kifaragott modellekbe fogsz futni, különösen igaz ez a dicső PS2 korszakot autentikusan megidéző karakterekre. Tetézzük? Az alapos tesztelésnek köszönhetően nem kell nagy glitch-mesternek lenned ahhoz, hogy beragadj objektumokba vagy keresztül porladj szilárdnak látszó dolgokon.

Nem is beszélve a zenékről, (vagyis… valami ilyesmi… hagyjuk) amik a céltalan keremaringózásod közepette kényeztetik a hallójárataidat és csiklandozzák az idegeidet. És persze ne menjünk el a gondos kézzel válogatott hanghatások mellett sem, amiket őszintén szólva fogalmam sincs, honnan szereztek, annyira bámulatosan agypusztítóak. Jah, és képzeld, találkoztam audio-buggal! Kint bóklásztam a tengerparton és ilyen hosszan utánzengetett csöpögő csap volt az atmo, mikor bementem a barlangba, csak úgy mosták a partot a hullámok és csipogtak a sirályok! Vagy ez direkt volt? Lehet csak én nem értettem meg ezt a páratlan kontrasztot?

A Soul Axiom szép példája annak, hogy egy jó koncepció önmagában még kevés. Akármekkora rajongója vagyok a szürrealizmusnak, néhány jóra komponált jelenet önmagában nem visz el a hátán egy játékot. Értem én a dolgok “please understand” részét: kicsi szegény indie csapat vagyunk, alig látunk, fél fülünk a sírban, de hatalmas szívünk van és szerettünk volna nagyot álmodni. Ez mind igen nemes. De ott és akkor valakibe szorulhatott volna egy kis realitás érzék: ne akarjunk már betakarni egy fél disznót, ha csak egy kis konyharuha áll a rendelkezésünkre.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

17 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==