[Teszt] Bloodroots

Bloodroots

liquidSomosi László2020.02.27. 17:37

Az év első pár hónapja valamiért vonzhatja a Hotline Miami örököseit - tavaly januárban a The Hong Kong Massacre próbálkozott hasonló műfajban, idén pedig a Bloodroots teszi (majdnem) ugyanezt, szintén az év első hónapjaira időzítve. Magyarázat? Talán a hideg idő, talán az influenza-szezon, vagy csak szimplán az, hogy a viszonylag játékszegény (illetve: AAA játékszegény) időszakban jobban megtalálják a közönségüket ezek a kisebb, viszonylag szűk játékosréteget megszólító címek.

A Bloodroots pedig ha akarná, se tudná letagadni, hogy a Hotline Miaimi ihlette. Az alapfelállás nagyjából ugyanaz: adott egy nagyon is sebezhető főhős, akinek egy adott területen mindenkit le kell mészárolnia ahhoz, hogy tovább léphessen a következőre. Meghalni könnyű, ölni nem nehéz, de átkozott pontosnak és gyorsnak kell lenned ahhoz, hogy sikeres legyél. Nehézség a felső polcon, a sűrű káromkodás és a képernyő felé rázott ököl gyakorlatilag garantált. Még a történetben is vannak hasonlóságok: a Bloodroots környezete más (vadnyugat) de szintén vérgőzös bosszúfantázia, ahol az egykori bandavezér, Mr Wolf bőrébe bújva kell másokat a bőrükből való kibújásra bírnod - a volt bandatársaid azok, akik egyrészt elárultak, másrészt most már a saját bandáikkal bandáznak. Mindenki állatokról van elnevezve, állat-maszkokat viselnek, és az egésznek nincs semmi értelme - mármint a sztori elején, később azért szépen összeáll a dolog, egy kissé kiszámítható, de stílusosan elmesélt revans-történetté.

Maga a játékmenet a Hotline Miami alapjaira épít ugyan, de bőven van benne annyi saját ötlet és újdonság, hogy ne lehessen a direkt klónozás bűnével vádolni. A Bloodroots sokkal (sokkal) több fegyvert vonultat fel, mint a HM, és változatosabban is használhatod őket. Szinte minden lehet fegyver, csapkodhatsz baltával, karddal lándzsával, de dobálhatsz farönöket, a földből kitépett répákat (igen, répákat), vagy kitört szekérkereket, és persze lövöldözhetsz is - és még hosszan sorolhatnám, vannak egészen bizarr „fegyverek” amiket itt direkt nem fogok lelőni (ehemm!), legyen meglepetés. A legjobb, hogy minden fegyver különbözik egymástól működés / hatás tekintetében. Oké, egy idő után azért feltűnik, hogy mindegyik besorolható egy-egy nagyobb csoportba, de akkor is, még csoporton belül is vannak különbségek.

Mondok példákat: a hosszabb eszközökkel jellemzően több ellenfélre tudsz támadni egyszerre, a balta-típusú eszközök (nagyon) közelre hatnak, a kard típusúakkal nagyot lendülsz és szúrsz előre, a láncokat forgatva pedig pörgő acél-hurikánként tudsz mészárolni - és ezek továbbra is csak példák, ennél

sokkal több lehetőséget rejt a Bloodroots.

A lehetőségek megnövekedett számához igazodik a gyilkolászás sebessége és mikéntje, miszerint: gyors és változatos. Mivel fegyver nélkül kevés az esélyed, fegyverből viszont sok van, a siker kulcs az, hogy megtaláld az ideális utat a különböző fegyverek és a különböző ellenfelek között, méghozzá a lehető leggyorsabban. A Bloodroots a pályákon belül nem lineáris, a sok gyilkolási lehetőségnek köszönhetően vannak „ideális ívek”, de nem vagy rájuk kényszerítve, ezek fellelése leginkább a magas pontszám elérését szolgálja. Vagyis: ha sikerül kialakítani egy olyan utat, ahol egy hordóra pattanva legázolsz három banditát, aztán egy toronyra felugorva ledöntöd azt, és agyoncsapsz még kettőt, aztán felkapsz egy létrát, belemártod a tűzbe, és felgyújtasz még négyet… nos, akkor jól végzed a dolgod, mert a Bloodroots-ot az ilyen kombók teszik átkozott élvezetessé. A játék a pályák végén ennek megfelelően nemcsak (betűkben kifejezett) értékelést ad, de a globális pontlistára is felpakol.

Az akció tehát nagyon rendben van - de a kamerakezelés néha belerondít az összképbe, sőt, esetenként a játszhatóságba is. Alapvetően izometrikus nézetből szemléljük a mászárlást, dinamikusan változó kameramagaságokkal. Ez általában működik, a kamera mindig igyekszik olyan pozíciót felvenni, ami a legjobb beláthatóságot biztosítja - de nem mindig sikerül neki. Különösen igaz ez azokra az esetekre, amikor a mészárlást némi ugrabugra, vagy különböző pályaszintek törik, itt a rossz helyre beálló kamera miatt ugrunk a halálba, vagy szimplán nem tudjuk felmérni azt, hogy a pálya három síkja közül melyiken tartózkodunk. Az általunk tesztelt Switch verzió esetén az is szembetűnő volt, hogy a helyenként elég távolra ki-zoomoló kamera hordozható módban a követhetőség kárára ment, a kis képernyőn nagyobb távolságból egész egyszerűen nem látod jól, hogy mi történik, a Bloodroots gyors reakcióidőt igénylő akcióinál pedig a másodperces késlekedés is halálos tud lenni.

Összeségében egy remekül összerakott, pörgős és hangulatos Hotline Miami örököst kaptunk a Bloodroots személyében - ha tetszett a HR, ezzel sem fogsz félrenyúlni, a hasonló alapötlet ellenére van benne annyi (vér)gőz, hogy újra és újra magával ragadjon (a meglehetősen gyakori halálba).[8/10]

***Bloodroots | Platform: Switch (tesztelt), PC, PS4, Xbox One |

Ár: 18 EUR | Kiadó / Fejlesztő: Paper Cult |

Megjelenés: 2020. február 28. ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

5 órája

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

14 órája
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

21 órája
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

1 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2 napja
21

Heti megjelenések

2 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

4 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

5 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

6 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

6 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

7 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

7 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

7 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

8 napja
8

Heti megjelenések

9 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

2024.04.06.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==