[Teszt] Flat Heroes

Flat Heroes

Gamer3652020.02.09. 00:00

 

Tompa puffanással fekszik rá a redőny az ablakpárkányra. A sötétítők összezárnak. A barna faborítású katódcsöves televízión megindul a hangyaháború. Két barátom izgatottan próbálja kibogozni a kontrollereket a kábelrengetegből, miközben a kínai Nintendo koppintás százlábúját magabiztos mozdulattal csúsztatom a csatlakozóba. Aztán csend ül a szobára. Csillognak a gyermekszemek. A táskából előkerül az új szerzemény! A gyönyörű sárga kazettán maga Rambo feszít. Ezt pedig akkor sem veheti el tőlünk senki, amikor behelyezve 23. alkalommal is a Battle City képernyője fogad.

Bár mára jórészt csak Nintendo reklámokban látunk egy helyiségbe préselt statisztákat közös játékot imitálni és a barátokkal inkább a Party chat virtuális szobájában futunk össze, szerencsére az indie fejlesztők nem hagyják eltűnni a kanapé ko-op kalandorait. Persze az évek múltával egyre nehezebb összetartani ezeket a társaságokat és természetes módon ritkulnak meg a gamer garázsban töltött, hajnalba nyúló éjszakák. A valódi közösségi játék élményét azonban én még mindig ott képzelem el. Akárcsak Lucas González Hernanz és Roger Valldeperas, akik a TT Games Lego játékainak AAA fejlesztését maguk mögött hagyva vágtak neki egy sokkal személyesebb kétszemélyes projektnek.

A Parallel Circles első alkotása meglehetősen izgalmas minimalista műfajkísérlet. Történet? Nincs. Egyetlen képkocka, név vagy dialógus sor sem. Ez nem a Thomas Was Alone. Karakterünk? Na mondjuk az egy puritán színes négyzet. Eszköztára a platformjátékok feszes, precíz mozgása. Ugrás. Dash. Valamint egy pillanatra körénk vonható lökéshullám, ami az egyetlen védekező és támadó mozdulatunk is egyben. A játéktér? Minden esetben a képernyő közepét kitöltő, négyzet formában körbehatárolt terület. Ha szerencsénk van, akkor esetleg pár kósza vonal szolgál benne platformként és fedezék gyanánt. A cél? Túlélni azt a kevesebb, mint egy percet amikor minden el akar pusztítani.

Alapszabály: ha bármi hozzád ér, véged! Lassan körbeforgó lézernyaláb. Kisebb területeket ledaráló lökéshullám. Egy oldalról végigfutó lövedéksorozat. Mozgáskövető nyilak. Villámgyors rakéták. A halál rengeteg formában érkezhet és ritkán jár egyedül. A fejlesztők azonban példaértékűen követték a Nintendo dizájn filozófiát, így minden új ellenfelet egy relatíve biztonságos szituációban, egyedül láthatunk először. Típusaik és viselkedésük gyors felismerése kulcsfontosságú, de a játék folyamatosan megköveteli, hogy ösztönösen reagáljunk a váratlan szituációkra. Ritkán mozog bármi kétszer ugyan úgy.

 

Ez pedig a főellenfelekre is igaz! A kampány tíz világa egyenként 15 szintet tartalmaz, melyből az utolsó minden esetben egy kreatív és hangulatos összecsapás. Az egyszerű formák ilyenkor finom áthallással idéznek meg mechanikában olyan klasszikusokat, mint a Snake, a Super Buster Bros vagy a Donkey Kong. Ami egészen az utolsó szintig működik is. Ott azonban a maximumra járatott nehézség és a random mozgás mellé kapunk egy szörnyen sután implementált friss játékelemet, ami akár órákra is visszatarthatja a stáblista leforgását. Kivéve hogyha van mellettünk valaki!

Mert a játék egy baráti társaságban teljesedik ki igazán. Bármikor beugorhat hozzánk egy segítő, de akár mind a 150 szintnek is nekifeszülhetünk egy négyes csapattal. A kihívás nem skálázódik és elég csupán egyetlen tagnak túlélnie, szóval minél többen vagytok, annál könnyebben vehetitek az akadályokat. Profi az összegyűlt társaság? Ohh, azt mondtam már, hogy minden szintnek van egy nehezített változata a Hero kampányban, ami fokozatosan nyílik meg? Ha ez sem elég, akkor ott a Survival opció soha véget nem érő próbatétele - napi kihívással, online ranglistával és fél tucat különböző alternatívával. Nézeteltérés alakult ki a kanapén? Irány a Versus mód kompetitív felhozatala, amihez akár botokat is bedobhatunk!

 

Tartalomban nincs hiány. Ez viszont nem feltétlenül párosul minden téren változatossággal. Szinteket emlegettem például és nem pályákat, hiszen a játéktér minden esetben csak egy egészében belátható négyzet. A különbség pusztán abban a pár vonalban mutatkozik meg, ami megtöri az üres teret. Hasonlóan a tíz világ sem több eltérő színsémáknál a minimalista Flat / Material dizájn számára és az ellenfeleket számba véve sem kapunk összesen egy tucatnál több egyszerű geometriai alakzatot - bár ezek párosításával végig ügyesen alakítanak ki új szituációkat. Mindezek mellett azért olyan apróságokra viszont odafigyeltek, mint hogy a különböző sémák között minden színtévesztő számára legyen megfelelő állandóra rögzítethető beállítás, vagy hogy a DualShock LED csíkja mindenkinek a választott kockája színében világítson.

Mert a Flat Heroes azért jól láthatóan szerelem projekt. Egy fantasztikus játék baráti társaságoknak. Könnyen átlátható, tartalmas és nem bünteti ha valaki ügyetlenebb a csapatban. Mindezek mellett szólóban is remek szórakozás. Az irányítás a legjobb precíziós platformjátékokkal van egy szinten, a kihívás pedig ügyesen lavíroz a még éppen teljesíthető határon. Mindez összesen 10 dollárnak megfelelő helyi valutáért cserébe egyértelműen lopás kategória. Ne menjetek el mellette![7]

sQr

***Flat Heroes | Platform: PC, Nintendo Switch, PS4 (tesztelt) |

Ár: 3.090 HUF (PS4) Kiadó / Fejlesztő: Parallel Circles |

Megjelenés: 2020. január 14. ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 órája
6

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==