Molyneux mester a Fable 2-ről mesélt az X06-on. A játékot csak koncepciótervek képviselik a barcelonai MS összeröffenésen játszható verziót még zárt ajtók mögött sem mutogatnak belőle. Molyneux viszont szívesen mesél a terveikről - ezekből ragadtunk ki néhány érdekesebb momentumot:
A játékot egyelőre azért nem mutogatják, mert nagyon (nagyon-nagyon) korai stádiumban leledzik, és Molyneux nem akarja, hogy a jónép egy gyermekcipőben botladozó játékkezdemény alapján vonjon le magának következtetéseket a Fable 2-ről.
Újra szintre kívánják emelni az interakciót. Példa: adott egy kis falu, odamész, jól kinyírsz mindenkit, vagy összebarátkozol a lakossággal. Ha mészárszéket rendeztél, tíz év múlva ugyanaz a lepukkant kis falu vár - ha barátkoztál, lehet, hogy egy nagyváros fogad. Másik példa: lakhelyet vásárolhatsz magadnak. Ha van pénzed, akár egy kastélyra vagy várra is rátehetd a mancsod. A saját lakóépületek nem csak kényelmi célokat szolgálnak, új játéktartalom (új küldetések?) kapcsolódnak hozzájuk.
Az első részből ismert “változik a kinézeted a játék során” lehetőség komplexebbé válik, szépen megöregedhetsz, megházasodhatsz, gyerkőcöket nevelhetsz. Molyneux megjegyzése: nincs tervbe véve, hogy az utódgyártás folyamatát minijáték formájában ábrázolják.. :)
A gyerekek odaadóan szeretik a szüleiket, és utánozni fogják a viselkedésedet: ha jófiú vagy, a vidám “apuci, apuci, apuci!” kiáltással szalad hozzád a hétéves fiad - ha átmész gonoszba, a gyermek is bedurvul, és az új tetkóját fogja mutogatni neked. A gyerekek genetikailag is hasonlítanak a szülőkre, és követik a kinézeted változását: ha a sok gonoszság miatt elcsúfulsz, a gyermek is jó rondán fog kinézni.
Általános cél: a játékos ezúttal tényleg befolyásolhatja a játékvilágot, és komoly változásokat idézhet elő a környezetében. A harc komplexebb lesz, és a gombnyomogatás kívül a ritmusérzékre is alapoz.
A galériában a Molyneux apó által bemutatott képeket és koncepciós terveket lehet szemrevételezni: