Vannak ezek a végtelen hosszú nevű japán játékok, amelyek általában valamilyen anime forrásműre építkeznek. Ilyen az SG Gundam G Generation Cross Rays is, amely a Bandai Namco instállóból származik, és mint olyan, négy generációt fog össze a japánok legendás sorozatából.
A felállás amúgy nem csak a sorozatból lehet ismerős - cikkünk tárgya egy régebbóta fennálló taktikai RPG széria friss darabja. Ismerjük a stílust - a Fire Emblem, (valamelyest) az Advance Wars és a Final Fantasy Tactics mind ezen az ágon mozognak - persze ki-ki a saját stílusában, és apró egyedi megoldásainak színesítésével. Itt az egyedi mechanikák a párhuzamos univerzumok keveredéséből, és a robotkák/pilóták begyűjtéséből állnak össze, mintha a Pokémont kevernéd a fenti alapvetésekkel. A részletességre, stratégiai mélységre nem lehet panasz (talán nem érjük el a mostanában nagyot menetelő Fire Emblem játékok szintjét), de a csapatunk menedzselése, fejlesztgetése, bővítése érdekes aspektusa a programnak.
Bár nem fog technikai babérokat szüretelni a legújabb Gundam játék - pláne nem a harci térképek alapján-, annyi biztos, hogy még csak rajongónak sem kell lenni ahhoz, hogy a köztes mozzanatokban felbukkanó átvezetők látványát ütősnek, dinamikusnak, és úgy en bloc tökösnek lássuk. Ha valamihez, hát ehhez nagyon értenek a Bandai Namco alatt álló fejlesztőcsapatok - a prezentáció (zenével, hanghatásokkal együtt) egy komolyan vehető, rajongók kiszolgálását megalapozó szemléletet mutat.
Vannak persze negatív aspektusok is. Nem vagyok Gundam rajongó, így kicsit elveszve éreztem magam a nevek-univerzumok-robottípusok tengelyén. Úgy, hogy a fan mivoltomat nem tudtam megalapozni, az egyes lépésekhez tartozó animációk is idővel kissé soknak tűntek, meg alapvetően a játékhurok, ami rajta tart egy ilyen címen, nem tudott hosszadalmas időre lekötni.
Tartalom terén a Cross Rays végtelennek tűnő kontentet kínál, de talán a fentiekből is kiderül, hogy ez a játék nem azoknak való, akik csak úgy megnéznék, hogy mit tud egy modern Gundam cím. A Cross Rays a rajongóknak készült, esetleg a niche sorozat korábbi követőinek (állítólag ilyen téren nagy fejlődést tapasztalhatunk). És persze azoknak, akik hetekre-hónapokra el tudnak merülni a mikromenedzselés és olykor önnismétlőbe hajló, szöszmötölős kommandírozás világában.