[Teszt] Dr. Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch

Dr. Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch

Gamer3652020.01.21. 15:30

A kyotoi irodaház legfelső emeletén unottan zümmög a klíma hűtése. Mellettem nyolc hozzám hasonló zöldfülű némán mered maga elé az aprócska tárgyalóban. Azt hiszem mindannyian különböző belsős csapatoktól jöttünk. Nekem azt mondták a legjobbat kell küldeniük. Na persze. Épp, hogy letelt a gyakornokságom. Szórakozottan forgatom a kezemben az imént kapott, egyszínű fehér kiadványt. Várom a csattanót, mert ez eddig elég rossz vicc. 90 nap. 9 pelyhes szakállú kezdő. Meg ez a könyv. A kandzsik szerint valamilyen agyfejlesztő. Maji!?

2005-ben a Nintendo útjára indította a Touch! Generations termékvonalat, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a nem játékos, casual réteget is a frissen megjelent kézikonzoljára csábítsa. A rendkívül előrelátó, de kockázatos üzleti lépés pedig néhány hónap alatt letarolta a szigetországot. Milliók prüntyögtek az Electroplankton fölött görgyedve, a gyerekek kézről-kézre adták a Nintendogs édes kis digitális kedvenceit, az aktuális japán sikerkönyv alapján készült agyfejlesztő játékból pedig egy éven belül két részt is piacra dobtak. Ez volt a Brain Training.

A kilenc főt számláló, sebtében összerángatott csapat három hónapnyi munkája tele volt tömve a Nintendo összes akkori kísérleti technológiájával, mint a kézírás digitalizálás vagy a hangfelismerés. Egy aprócska darab volt a jövőből. Persze néhány nap játék után senki nem gondolta tovább Einstein elméleteit vagy cáfolt meg Hawking hipotéziseket. Mi több, az elmúlt 15 év kutatásai még azt sem tudták egyöntetűen bizonyítani, hogy a Brain Training és hozzá hasonló “agyfejlesztő” programok valóban mérhető szinten fejlesztenék az agyműködést. Talán a demencia visszaszorításában lehet még szerepük, de már az ilyen kijelentésekkel is óvatosabban bánnak - pár éve a Lumosity fejlesztőit büntették meg 2 millió dollárra megtévesztő reklámkampányuk miatt. Ártani azért nem fognak. Főleg, ha szórakoztatónak találjuk őket az ezredik alkalommal is.

A játékot elindítva a doktor jól ismert low-poly modellje fogad, rögtön két opciót kínálva: gyors játék és napi gyakorlás. A név kötelez, kezdjük az elsővel! A felső sorban három opció a magányos farkasoknak: kő-papír-olló, ujjszámolás és ujjgyakorlat. Kapjuk elő a jobb oldali Joy-Con-t, ugyanis ezek mindegyike az IR szenzort használja és kis ferdítéssel most látjuk először a sorozatban - kő-papír-olló volt már a debütáló epizódban, de akkor hangalapon működött. Emlékszik még valaki a Switch bemutatójának ide vágó részére? A kéztartások felismerése meglepően pontos, tényleg lenyűgöző, hogy ilyen mennyiségű technikát sikerült beleszuszakolni az aprócska irányítókba. A játékok miatt azonban kétlem, hogy bárki gyakran visszajárna ide - főleg, hogy egy kivételével később a fő módban is előkerülnek. Csúsztassuk le a bal oldali Joy-Con-t is, jöhet az alsó hármas! A Brain Training szériában először fordul elő, hogy néhány többjátékos lehetőségünk is akad: madárles, zászló emelgetés és dobozszámolás. A középső lényegében egy mozgásérzékelésre építő “Simon says” alternatíva, míg a másik kettő puszta “számold meg hány van a képernyőn”. A dobozok trükkösek és kíméletlenek, mivel csak egy pillanatra villannak fel vagy suhannak át a képernyőn. Ezen a ponton azonban már feltűnik néhány kellemetlen “apróság”. A körítés erősen visszalépés a 3DS epizódhoz képest, sokkal inkább az első két rész “négyzetrácsos füzet” esztétikáját tükrözi. Nem stílusosan minimalista, csak pusztán sivár. A fenti lehetőségek jópofák, de lássuk be: party-trükknek egyszer használatos, party játéknak pedig gyakorlatilag 10 sóhajtásokkal teli percig. Feltételezve, hogy nem Switch Lite lapul a kezünkben, mert ugye ott még IR kamera vagy lepattintható Joy-Con sincs, így a fenti játékok egyike sem játszható külön kontroller vásárlása nélkül - hiába érjük el mindegyiket a menüből. Úgy tűnik a Brain Training nem volt felkészítve erre a termékvonalra.

Jöhet a napi gyakorlás? Akkor hamar kiderül, hogy a konzol hibrid megoldásain sem törték túl sokat a fejüket a fejlesztők - viszlát nagy képernyő! Innentől kezdve ugyanis megkérnek, hogy vegyük ki a dokkolóból a gépet és fordítsuk vertikális irányba - hello DS XXL! A dobozos verzióhoz stylus is jár [ minőségi darab, a limitált kiadású Mario Maker 2-ben találhattunk hasonlót ] és láthatóan így érzi igazán elemében magát a program. Kár, hogy handheld verzióként is csak a kötelezőt hozza. Miközben az eddigi részek mindegyike szinte teljesen lecserélte a felkínált gyakorlatok / minijátékok palettáját, addig a Switch verzió inkább csak kényelmesen mazsolázott magának egy párat az elődökéből. Újdonságnak számít a “Dual Task”, ahol a már ismert “válaszd ki a legnagyobb értékű számot a képernyőn” feladat mellett a képernyő felső részén autorun mozgó emberkét is terelgetni kell - átugrani az akadályokat a megfelelő pillanatban és nem lefejelni a madarakat. Mert elvisz a PETA. A másik friss belépő a Photographic Memory, ahol mindig az előzőleg mutatott képet kell kiválasztanunk négy közül a lehető leggyorsabban - persze hamar feltűnnek a tükrözött változatok és hasonló huncutságok is a lehetőségek között.

Az ezt követő körülbelül két és fél hétben néhány naponta kapunk új minijátékot minden gyakorlás után, míg végül a teljes 13 opció a rendelkezésünkre nem áll. Igen. Ez minden. Tizenhárom. Sőt, ha jobban megnézzük, a jól ismert Calculations x100 ugyan az, mint az x25 - csak négyszer annyi feladatot kínál egymás után -, a Finger Calculations és Finger Drill pedig a fentebb említett “gyors játék” alól szökött meg. Ha már újrahasznosítás, miért nem markoltak többet az elődök jól bevált tartalmából? Ohh. Hogy a Switch nem rendelkezik mikrofonnal, így a beszédre épülő gyakorlatok kiestek a szórásból? Erről valószínűleg nem tudott aki a hangosolvasást és a hangos számolást beletette az új rész feladatai közé - ami lássuk be, némileg komikus ebben a formában.

Persze ami itt van, ahhoz könnyű visszajárni naponta 5-10 percre. Szórakoztató figyelni a fejlődést, méregetni az agyunk becsült korát a megszokott három területet ( önkontroll, feldolgozási idő, rövid távú memória ) vizsgálva és úgy általában foglalkozni egy rövid ideig a mentális egészségünkkel. De már nem 2005-öt írunk. Mindenki zsebében ott egy péklapátnyi méretű mobiltelefon, ahol ingyenes beugrási lehetőséggel alternatívák százai versenyeznek a felhasználókért ezen a területen. A jelenleg még indulás előtt álló online ranglista, a Ring Fit Adventure által is használt figyelmeztető funkció vagy az eredményeink e-mail formájában történő továbbküldözgetése egy évtizede is alap funkciónak számított volna - újdonságként nehéz miattuk lelkesedni. Főleg ha mellette a kézírás felismerés is pont annyit hibázik, mint 15 éve.

Tough love - ahogy az angol úriember mondaná. Minden nap visszatérek hozzá. A platformon belül hiánypótlónak és fontosnak tartom. De mocsok mód haragszom rá. A Nintendo nem engedhetett volna meg magának egy ilyen ambíciók nélküli, összegereblyézett és soványka tartalommal debütáló, esztétikai és technikai szempontból is csak a kötelezőt megcélzó programot. Hiába sikerült most is néhány fiókban porosodó technológiát felhasználnia, a Dr. Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch éppen annyira kreatív, forradalmi és merész, mint amilyennek a neve alapján tűnik. Kegyelem kettes, többet várok magától Dr. Kawashima!

sQr

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

13 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==