[Teszt] Dragon Ball Z: Kakarot
Kapcsold jtk: Dragon Ball Z: Kakarot (ps4)
Eddig 11 hozzszls
Gamer365
2020. January 21.
Tuesday 14:30
Ki ne ismern a kzelmltunk, s jelenkorunk popkultrjnk szerves rszt kpez Dragonball animcis sorozatot, fleg annak "Z"-vel jellt trtnetfolyamt? Mg a laikus is hallott, ltott a franchise megannyi kivetlsbl ezt-azt: kpregny-fzeteket, rajzfilmek vgelthatatlan folyamt, figurkat, turbrgs matrickat, gyjtgets krtyajtkot s igen: videjtkokat. Br a Z saga tmja miatt adja magt, hogy ez utbbiak kevs kivtellel a verekeds mfaj kpviseli voltak, akadt kzttk nhny (tbbnyire handheld) szerepjtkos feldolgozs is. Volt-e viszont olyan akci-RPG, ami vegyti eme kt mfaj legjobb elemeit? Most mr igen! Krds, hogy milyen hatsfokkal sikerl a mfaji kevers...



Elljrban tisztznom kell egy dolgot: nem szmtok abszolt DBZ-fanatikusnak, egyszeren akkoriban, mikor kis haznkban vettettk, ppen ms dolgok foglalkoztattak (kucc), s csak nagyjbl ismerem a trtnetet, pr alapvet dolgon kvl nem kvettem azt (a Saiyanok s Frieza mg megvan, Cell csak rszlegesen, Buu viszont kds). ppen ezrt szmomra hatalmas lmnyt nyjtott a jtk, egyszerre volt nosztalgikus s rdekes, az pedig klnsen rmteli, hogy nem reztem elnyjtott rtestsztnak a harcokat. St! Viszont annak, aki lmbl felbresztve is fel tudja idzni a DBZ esemnyeit, sztori szinten a Kakarot nem sok jdonsgot tud felmutatni. A fejlesztk elmondsa szerint nem szerettek volna a fsodortl eltrni, inkbb csak a mellkgaknl volt nagyobb szabadsguk ilyen tren, s az igazat megvallva a jtk pont itt nem remekel: az opcionlis kldetsek javarszt tlagosak, semmitmondk (menj ide, gyjts ezt, tmadd meg azt stb.). Hiba tervezett teht Akira Toriyama egy vadonatj karaktert (Bonyu), a Z trtnetvonala maradt a rgi.



De ne riasszanak el senkit a fentiek, hiszen szintn kitztt cl volt a jtkos maximlis immerzija, s ezt tkletesen sikerlt elrnie a Cyberconnect2 csapatnak! A DBZK alaphelyzetben harmadik szemly perspektvval operl (remek in-engine, valamint rajzfilmes bejtszsokkal tarktva), melyet a harcok vll-feletti kamers szegmensei vltanak. Vizulisan kivl, noha stilizlt, de szemkprztat helyszneken barangolhatunk, replhetnk akr, kezdetben a felh (flying nimbus) segtsgvel, nem sokkal ksbb nerbl. Veszettl lvezetes a repls egybknt, miutn megszoktuk az irnytst, s br a program nem restelli egyszerre rnk zdtani az sszes informcit, knny belejnni ebbe is. Ha jobban krlnznk, lthat amgy, hogy nincsenek a helysznek tlzsfolva s amolyan kvzi-nylt vilg rzst keltik - nem vgtelen jtszterek, a vilgtrkpen kell majd ugrndozni kzttk. Mretk is klnbzik, Zsenilis tekns szigete roppant kicsi pldul, de megtalltk a fejlesztk az egyenslyt, hogy ne rezzk magunkat korltok kz szortva. A terepen elszrva tallunk mindenfle gyjtgethet mtyrt (sajnos ezek szinte kivtel nlkl gmbk/labdk), illetve npc-kkel elegyedhetnk rvid diskurzusba s tucat-ellenfelekkel harcolhatunk. Szerencsre nincsenek random harcok a vilgban, simn kikerlhetjk, akr replve ttrhetjk a nemkvnatos tltelk-csatkat. Klnbz szn gmbket gyjtgetve tudjuk karakternket fejleszteni, noha a fejlesztsi fa sincs tlbonyoltva, kpessgeink, tulajdonsgaink nvelsvel ersdnk, ahogy haladunk a trtnetben. Sajnos a DBZK ezen rsze csak amolyan RPG-light hatst kelt, egyltaln nem bonyolult gyorsabban haladni, az ellenfelek ereje is velnk sklzdik kalandjaink sorn, s a megfelel csatknl mr-mr biztosak lehetnk abban, hogy brmely opponens legyrhet.



Amint harcra kerl a sor, vlt a kameranzet, s egy lthatatlan buborkban verekedhetnk ellenfelnkkel - rtsd: a krnyezet elemei nem jtszanak szerepet, de annyi baj legyen. ts, kitrs, Ki-tmads s Ki-tlts, vdekezs az alap eszkztrunk, lehetsgnk nylik ezenkvl specilis kpessgek elstsre (Kamehame s egyebek), trgyak hasznlatra (gyk: hp-nvelk, stimulnsok), esetenknt velnk lv segtink egy-egy kpessgnek beiktatsra. Plusz, akr talakulsokat is eszkzlhetnk, hogy knnyebben fogst talljunk a makacsabb egyedeken (a boss-fightokon kvl n ritkn ltem a lehetsggel). A harcok is nagyon lvezetesek, feszesek, gyorsak, ugyanakkor vltozatosak. A kezels kicsit a Kingdom Hearts-ot idzi, meglepen dinamikus s tlthat, mindekzben kimondottan ltvnyos, kzbekelt anime-bejtszsokkal, a szoksos japn tlzsokkal, amiket amgy imdok. Mint emltettem, igazn kemny di egyik sszecsaps sem lesz, a FighterZ sszetettsgt ne keressk, ha kitnnek is, rgtn jrakezdhetjk az adott harcot. Kicsit olyan rzs (az egsz jtk egybknt), mint egy Yakuza-epizd knny fokozaton, mesterien kimrt gameplay-sztori egyensllyal, varzslatos krtssel. Emltsre alig mlt a community-rendszer, ahol az egyes szereplktl kapott korongokat megfelelen elhelyezve ht krtya egyikn extra bnuszokhoz juthatunk. Dacra annak, hogy kln menpontot kapott, sok vizet nem zavart. Ez az egsz RPG-rendszer kritikja is, valahogy hinyzik belle a hangslyossg s az, hogy igazn testreszabhatak legyenek karaktereink. Ennek nyilvn a kttt szereplgrda az oka, de pont pldul a community-rendszer teljes egszben kihagyhat lett volna.



Fantasztikus amgy, hogy mennyire rajzfilmszer az egsz ltvny - rdbbenek ilyen esetekben, hogy a kilencvenes vek ta ilyen szint immerzira vgytam s lm, most elrkezett ez az idszak! A Cyberconnect2 csapata ugyan nem jonc a japanimci videojtkba ltetsben, tbbek kztt Naruto cmek s a .hack szria is az kezeik munkjt dcsrik. Nem tkletes (de ht mi az?), ritkn vannak megakadsok, aprbb technikai malrk, mgis, ahogyan az egsz produktumot sszefztk, az mesteri. Lehetsgeink ugyan korltozottak, de ami jelen van, az csiszolt, tgondolt. Tbb vnyi WoW-os peczs utn mr nem hittem, hogy halak kifogsa valaha is lvezetes lesz, itt bizony az! Persze nem vittem tlzsba azrt. A fzcskzs annyira nem kreatv, de ahogy a folyamat lezajlik, mosolyt csal az arcomra. Ami viszont tnyleg lehetne vltozatosabb, az a tucat-ellenfelek kinzete, valamint mechanikja, lvn nem vettem szre a szmjegyeken tl vltozst a harcok sorn, s egy id utn nem is erltettem ket.



Vgigrohanva a sztorin cirka 25 rnyi lmnyt tartogat a jtk, viszont amint hozzltunk a mellkes tennivalkhoz, ez a szm jelentsen felduzzad. rdemes-e? Nincs egyrtelm vlaszom erre, mert br a maximalizmus klnleges endorfint tud adni, hatrozottan kevesen fogjk a folyamatot lvezetesnek tartani. Mint emltettem, a mellkkldetsek elg fantzitlanok s a gyjtgets is hamar unalomba fullad, ha csak sznkben klnbz gmbket szedegetnk. Az egyetlen dolog, amit szvesen keresgltem, azok a kis diakpek, amik az eredeti Dragonball anime trtnseit foglaljk ssze. Horgszni is korltozott ideig mka csupn. Sem az akci, sem a szerepjtkos elemei nem tkletesek, az sszkp mgis pozitv, ksznheten az egsz jtkon tvel knnyedsgnek. Mindezek ellenre nem tudok igazn haragudni a DBZK-ra; ltni a hibit, a megszortsokat, de fantasztikusan keveri a hozzvalit egy igazn zletes lakomhoz. Kpzeljk el, mintha nagymamnk fztjt sikerlne egy az egyben reproduklni, amit megkstolva visszareplnnk az idben, kellemes, nosztalgikus emlkek kz egy idilli napon - pontosan ilyen, amikor ezzel a programmal jtszunk, kiszakadunk a rohan htkznapokbl, emlkeznk s boldogsg tlt el bennnket.

Dracoo

[48] soliduss
Jan 23., Thursday 14:55 #11
20 v gyerek... 20 ve...... de gyorsan elreplt. De a Dragon Ball Z sosem nzett ki ilyen jl
Jan 23., Thursday 12:39 #10
Vlasz CeXzer (#9) zenetre
rtettem, csak rmutattam, hogy egy FighterZ-hez hasonl harcrendszerhez a CC2-nl ersebb csapatra lett volna szksg.
I am such a B.A.
[24] CeXzer
Jan 23., Thursday 12:07 #9
Vlasz ne5h (#8) zenetre
Az csak egy tlet volt, hogy meg annak is tbb rtelmet lttam volna. Igazbl sajnlom a kihagyott lehetsget, mert egybknt tok profi jtk benyomst kelti, hangulatos, j a hozzllsa a forrshoz, ahogy meg tudom tlni, mgis elcsszott valahol.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
Jan 23., Thursday 11:55 #8
Vlasz CeXzer (#6) zenetre
Azrt az elg nagy klnbsg, hogy a FighterZ mgtt az Arc System Works ll, mg a Kakarotot a CyberConnect2 ksztette, akik hiba csinltak mr animeadaptcikat, egyiknek sem a harcrendszer volt a legjobb pontja.
I am such a B.A.
[10] Painmare
Jan 23., Thursday 10:47 #7
n azt sajnlom, hogy a sztori megint csak a Z vgig tart. rltem volna, ha a Supert is feldolgozzk. A tournament hatalmas fun lehetett volna, ha gyesen oldjk meg. Illetve az j Broly, Gogetval is adta volna. Remlem azrt DLC formjban kapunk majd bvtseket. (Akr a Z movie sztorikbl is)
Listen to my story. This may be our last chance.
[24] CeXzer
Jan 22., Wednesday 15:42 #6
Nekem a Dragon Ball teljesen kimaradt az letembl. (Asszem a filmet lttam, de azt hagyjuk). gy j tletnek tnt, hogy ebben a formban ismerkedjek meg vele. Arpg nekem val, animk ltalban szintn. Viszont nagyon hamar tallkoztam a fentebb felsorolt problmkkal, ami miatt nem rtem kinek kszlt a jtk. Nem rpg, nem fejlesztgethetem a karakterem, nem rzem, hogy az enym, vagy hogy a tetteimnek brmilyen slya lenne, mert a trtnet szpen sorban meg knl annyi xpvel (csak gy, mert story reward), ami mellett az egyb tevkenysgekbol sszeszedett mennyisg jelentktelen. Aki betve ismeri a trtnetet, annak gy nem igazn rtem mit ad, mert gyakorlatilag vgigmegy rajta, mint villamos a sneken s ksz, a tbbi meg slytalan idhzs,
Aki nem ismeri, mint n, annak mg j is lehetne, csak viszonylag hamar kibukott, hogy nem teljes s olyan lyukak vannak benne, ami mg gy is feltnt, hogy nem lttam az animet, nem olvastam a mangat. Most gy rzem, jobban jrnk, ha inkbb megnznm, minthogy ezzel jtsszak, mert a harcrendszer br szrakoztat, annyira nem aclos, hogy csak azrt toljam, a trtneten kvl pedig ms nincs benne. A gombgyujtogeteshez meg az ossze-vissza repkedeshez pedig inkbb frusztrl az irnyts, mint szrakoztat. gy jobb lett volna, ha a fighterz harcrendszerere ltetnek egy az egyben valami egyszer RPG elemet (elgaz skill fa a trtnet pontjaihoz kotve pl.) s arra hzzk r cutscenekben a sztorit, akkor legalabb a harcrendszer megfelelen mely lett volna. Egybknt annyira nem rossz ebben sem, fleg a support kombok szrakoztatak tudnak lenni, de szerintem Dragonball tmban is lttunk mr jobbat (jtszottam pr jatekkal, csak a trtnet maradt ki teljesen).,
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[2] Dark T
Jan 22., Wednesday 13:52 #5
Ht akrmennyire is szeretem a Dragon Ball-t de ezt hatalmas nyomott ron veszem meg. Ha mr ebben az irnyban halad a jtk hogy mr nem csak szimpla verekeds cucc az egsz, akkor a nevbl addan illett volna a sima Dragon Ball-tl a Super vgig meg csinlni s nem csak a 120-jra lergott Z formult erltetni. Sajnlatos szmomra ez.
[55] axl
Jan 22., Wednesday 11:49 #4
A 20 vvel (basszus, de rgen volt! ) ezeltti nmagam most ugrndozva tapsikolna rmben, viszont a mostani inkbb megvr egy komolyabb lerazst. Addig is jra elszedi a DS-es Attack of the Saiyans-ot s / vagy a PSP-s Shin Budokai 2-t.
Minden jtk szerepjtk
[22] Shifty Fox
Jan 21., Tuesday 20:49 #3
imadom a dragon ball-t, ugyhogy majd nekiesek. de elotte mg vr a FighterZ is.
GT: Shifty Fox | PSN ID: Shifty_The_Fox | Switch friend code: SW-6856-1226-1116 "One sword keeps another in the sheath."
[15] Joel1970
Jan 21., Tuesday 17:36 #2
Nem rossz jtk.Goldban kiprblnm,de pnzt nem adnk rte.
TENYSZBIKA VAGYOK!!!!!!!!!!!!
[73] zaz
Jan 21., Tuesday 16:20 #1
Ahogy mondod,remek mka!
Aki pedig DBZ rajong az nyugodtan hozz dobhat +1 pontot az amgy korrekt s jogos heteshez.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
Dragon Ball Z: Kakarot adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: Namco
Fejleszt: CyberConnect2
Megjelens: 2020. Jan 17.
Kategria: Akci/Kaland
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
7
Ami tetszett
+ A teljes Dragonball Z anime vgigkvethet
+ Tkletes ltvnyvilg
+ A japn szinkronhangok
+ Meglepen dinamikus harcrendszer
Ami nem tetszett
- A fszl mellett rdektelen, sszecsapottnak hat mellkkldetsek
- Fantzitlan gmbk
- Tlsgosan leegyszerstett rpg-elemek
Olvasi rtkels: 8 (3 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

11 | [Teszt] Dragon Ball Z: Kakarot

A Dragon Ball Z sokunk szmra jelentett annak idejn egyfajta kaput az anime s a geek alternatv valsgok vilgaira. 2020-ban mg mindig a Kakarot-sagt ljk jra, s a forrs rtkt dicsri, hogy mg mindig nem unjuk! DBZ: Kakarot a tesztlaborban.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba