[Teszt] EarthNight

EarthNight

ne5hVáradi Dániel2020.01.12. 11:30

Nem hittem volna, hogy manapság találkozom olyan platformerrel, mely leginkább a Sonic-kal mutat párhuzamokat és pontosan emiatt ugyanazokon a pontokon szenved problémákkal, mint a Sega kabalája. A Cleaversoft alkotása, az EarthNight azonban éppen ilyen játék, ami érdekes ötletei mellett saját magát gáncsolja el.

A történetről nehéz órákon át mesélni, már csak azért is, mert a játék is egy meglehetősen rövid átvezetővel rendezi le mindezt. Egyik nap kismillió sárkány lepi el a Földet, amik miatt aztán az emberiség a kihalás szélére kerül, a túlélők pedig az űrbe menekülnek, miközben az óriáshüllőkkel is le akarnak számolni. Erre a feladatra kapunk egy kéttagú csapatot Sydney és Stanley személyében, akikkel sárkányvadászatra indulhatunk.

A két karakter eltérő képességekkel rendelkezik és ezek alapján egyértelműen Sydney élvez előnyt. Ő ugyanis az egyszerű ugrás mellett a műfajra jellmező double jumpnak is birtokában van (Stanley valószínűleg hiányzott az óráról, amikor ezt tanították), valamint ezen felül még siklani is képes a levegőben. Vele szemben Stanley mindössze csak a hagyományos szökkenésekre képes és ezen felül semmilyen más trükk nincs a tarsolyában. Ez alapján tehát a két karakter leginkább eltérő nehézségi szinteknek feleltethető meg. De még a sokoldalúbb Sydney-vel sem lesz olyan könnyű dolgunk.

Ez pedig a játék felépítéséből adódik. A feladatunk, hogy a sárkányok farkán landolva elfussunk egészen a fejükig, ahol aztán ritmikus szurkálásokkal lemészárolhatjuk őket. Ez nyilván csak papíron hangzik ilyen egyszerűen, hiszen minél több repülő gyíkot aprítunk le, annál nehezebb dolgunk lesz. Kezdve az egészet azzal, hogy a sárkányok a repülés szemléltetése miatt folyamatos hullámzó mozgásban tartják a testüket, tehát a pályák hullámhegyekből és -völgyekből állnak. Könnyen kitalálható módon az egyes görbék ívét kihasználva, megfelelő időben elrugaszkodva nagyobb távolságokat szelhetünk át, ezzel hamarabb eljutva a sárkányok fejéhez.

A dolog ott válik problémássá, hogy minden sárkány teste tele van különböző ellenfelekkel, akik ellen alapjáraton egyedül a Mario-tól tanult homlokon cipőzés az egyetlen használható fegyver. Ez pedig azért igazán nehézkes, mivel a minél gyorsabb mozgás miatt sokszor az alattunk elterülő pályából semmit sem fogunk látni, ennek következtében az ellenfelek pozícióját sem tudjuk rendesen meghatározni.

A helyzetünket könnyíthetjük azzal, hogy a pályákon található kismillió gyűjtögetnivaló és speciális tárgy felhalmozásából származó kombinációkkal különféle power-upokat nyitunk meg, melyek aztán a későbbi próbák során már a segítségünkre lehetnek. Azonban van egy olyan svédcsavar a dologban, hogy az összes power-up karakterhez kötött, tehát előfordulhat, hogy csak olyanokat oldunk fel, melyek pont nem ahhoz a figurához valók, akivel mi éppen játszunk.

Az igazi feketeleves azonban akkor ér minket, amikor rájövünk, hogy az életerőnk visszatöltése a lehető legnehezebb a játékban. Ez pedig a fenti elemek (nem rendesen belátható pálya, korlátozott lehetőség az ellenfelek likvidálására) együttese miatt azt eredményezi, hogy az EarthNight nagyon hamar tud bosszantó és frusztráló élménnyé válni. Főleg akkor, amikor a nehezebb sárkányok hátán már repülő és távolsági fegyvereket is használó ellenfeleket találunk, nekünk pedig a ritmikus ugrabugra és az esetlegesen megnyitott power-upok képezik az arzenálunkat.

Az EartNight a platformer alapokon túl a legjobban egy ritmusjátéka emlékeztet, azonban a megvalósítás miatt pont a tökéletes ütem megtalálása jelenti az egyik legnagyobb problémát. Ez pedig rövid úton az élvezeti érték rovására megy. Ennek ellenére ideig-óráig képes lehet lekötni az érdeklődőket, azonban a műfaj szerelmesei találhatnak nála jobb képviselőket is.

6/10

***EarthNight | Platform: Nintendo Switch, PC, PS4 (tesztelt) |

Ár: 5.490 HUF(PS4) Kiadó / Fejlesztő: Cleaversoft |

Megjelenés: 2019. december 03.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

11 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

23 órája
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==