[Teszt] EarthNight

EarthNight

ne5hVáradi Dániel2020.01.12. 11:30

Nem hittem volna, hogy manapság találkozom olyan platformerrel, mely leginkább a Sonic-kal mutat párhuzamokat és pontosan emiatt ugyanazokon a pontokon szenved problémákkal, mint a Sega kabalája. A Cleaversoft alkotása, az EarthNight azonban éppen ilyen játék, ami érdekes ötletei mellett saját magát gáncsolja el.

A történetről nehéz órákon át mesélni, már csak azért is, mert a játék is egy meglehetősen rövid átvezetővel rendezi le mindezt. Egyik nap kismillió sárkány lepi el a Földet, amik miatt aztán az emberiség a kihalás szélére kerül, a túlélők pedig az űrbe menekülnek, miközben az óriáshüllőkkel is le akarnak számolni. Erre a feladatra kapunk egy kéttagú csapatot Sydney és Stanley személyében, akikkel sárkányvadászatra indulhatunk.

A két karakter eltérő képességekkel rendelkezik és ezek alapján egyértelműen Sydney élvez előnyt. Ő ugyanis az egyszerű ugrás mellett a műfajra jellmező double jumpnak is birtokában van (Stanley valószínűleg hiányzott az óráról, amikor ezt tanították), valamint ezen felül még siklani is képes a levegőben. Vele szemben Stanley mindössze csak a hagyományos szökkenésekre képes és ezen felül semmilyen más trükk nincs a tarsolyában. Ez alapján tehát a két karakter leginkább eltérő nehézségi szinteknek feleltethető meg. De még a sokoldalúbb Sydney-vel sem lesz olyan könnyű dolgunk.

Ez pedig a játék felépítéséből adódik. A feladatunk, hogy a sárkányok farkán landolva elfussunk egészen a fejükig, ahol aztán ritmikus szurkálásokkal lemészárolhatjuk őket. Ez nyilván csak papíron hangzik ilyen egyszerűen, hiszen minél több repülő gyíkot aprítunk le, annál nehezebb dolgunk lesz. Kezdve az egészet azzal, hogy a sárkányok a repülés szemléltetése miatt folyamatos hullámzó mozgásban tartják a testüket, tehát a pályák hullámhegyekből és -völgyekből állnak. Könnyen kitalálható módon az egyes görbék ívét kihasználva, megfelelő időben elrugaszkodva nagyobb távolságokat szelhetünk át, ezzel hamarabb eljutva a sárkányok fejéhez.

A dolog ott válik problémássá, hogy minden sárkány teste tele van különböző ellenfelekkel, akik ellen alapjáraton egyedül a Mario-tól tanult homlokon cipőzés az egyetlen használható fegyver. Ez pedig azért igazán nehézkes, mivel a minél gyorsabb mozgás miatt sokszor az alattunk elterülő pályából semmit sem fogunk látni, ennek következtében az ellenfelek pozícióját sem tudjuk rendesen meghatározni.

A helyzetünket könnyíthetjük azzal, hogy a pályákon található kismillió gyűjtögetnivaló és speciális tárgy felhalmozásából származó kombinációkkal különféle power-upokat nyitunk meg, melyek aztán a későbbi próbák során már a segítségünkre lehetnek. Azonban van egy olyan svédcsavar a dologban, hogy az összes power-up karakterhez kötött, tehát előfordulhat, hogy csak olyanokat oldunk fel, melyek pont nem ahhoz a figurához valók, akivel mi éppen játszunk.

Az igazi feketeleves azonban akkor ér minket, amikor rájövünk, hogy az életerőnk visszatöltése a lehető legnehezebb a játékban. Ez pedig a fenti elemek (nem rendesen belátható pálya, korlátozott lehetőség az ellenfelek likvidálására) együttese miatt azt eredményezi, hogy az EarthNight nagyon hamar tud bosszantó és frusztráló élménnyé válni. Főleg akkor, amikor a nehezebb sárkányok hátán már repülő és távolsági fegyvereket is használó ellenfeleket találunk, nekünk pedig a ritmikus ugrabugra és az esetlegesen megnyitott power-upok képezik az arzenálunkat.

Az EartNight a platformer alapokon túl a legjobban egy ritmusjátéka emlékeztet, azonban a megvalósítás miatt pont a tökéletes ütem megtalálása jelenti az egyik legnagyobb problémát. Ez pedig rövid úton az élvezeti érték rovására megy. Ennek ellenére ideig-óráig képes lehet lekötni az érdeklődőket, azonban a műfaj szerelmesei találhatnak nála jobb képviselőket is.

6/10

***EarthNight | Platform: Nintendo Switch, PC, PS4 (tesztelt) |

Ár: 5.490 HUF(PS4) Kiadó / Fejlesztő: Cleaversoft |

Megjelenés: 2019. december 03.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

11 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==