A 3DRealms tovább tunkol a retró-szószban: a tavalyi, erősen (és bevállaltan) a Duke Nukem 3D által inspirált Ion Fury után most a kilencvenes évek derekának másik nagy FPS legendját, a Quake-et értelmezik újra - legalábbis első pillantásra.
Másodikra annyira már nem: ahogy az Ion Fury sem volt direkt Duke-klónnak mondható, a Wrath sem Quake hasonmás, sokkal több hasonlóságot mutat a Raven (technológiai szempontból szintén Quake-alapú) Hexen játékaival. Apropó, technológia: itt is él az Ion Fury párhuzam, az IO Build motor modernizált változatára épült, a Wrath ugyanezt játssza el az első Quake motorral, így nagyon (nagyon!) hasonló vizuális esztétikát kapunk, mint huszonöt éve, a fejlesztők még a Quake jellegzetes barnás-szürkés színpalettáját is megtartották (a Wrath azért egy fokkal színesebb játék, mint a Q1 volt anno). A Wrath gépigénye ennek megfelelően valahol a pincében helyezkedik el, a játékgépnek minmálisan sem nevezhető laptopomon is gond nélkül futott, valószínűleg nincs olyan még aktívan működő PC, amin nem menne el.
Sokadszor is felhozom az Ion Fury-t: arról a játékról sugárzott, hogy rajongók csinálták, ugyanez elmondható a Wrath-ról is: a játék mögött álló Killpixel korábban a kitűnő (rajongói) Quake modról, az Arcane Dimmensions-ről volt ismert. Látszik, hogy kívülről - belűről ismerik a játékot, és nem csak a Quake-et, hanem a Heretic / Hexen vonalat is: a Wrath tulajdonképpen ezek ügyes elegye. A gunplay és a karakter gyors mozgása egyértelműen a Quake-et idézik, a fegyverek szintén (itt azért akad némi Unreal Tournament behatás is, érdekes módon), a hub-felépítésű világ, és a játék hangulata, valamint az előbbiből fakadó backtracking viszont inkább a Hexenre hajaz.
A csapat mindezt megfejelte több bónusszal: minden fegyvernek van alternatív tüzelésmódja, és a korlátozott számban felelhető rúnák elsütésével érdekes dolgokat művelhetünk: van olyan, például, ami leviszi az életerőnket tízre, de ennek fejében húsz másodpercig sebezhetetlenek vagyunk. Csavar: hagyományos quicksave nincs (van save-rúna, de nincs sok belőle), a pályákon adott pontokon, szentélyekben lehet csak menteni. Ebből is sejthető (ismét: akár csak Ion Fury) a Wrath hárdkór cucc, keményvonalas rajongók készítették - leginkább keményvonalas rajongóknak.
A Wrath: Aeon of Ruin jelenleg Early Access formában érhető el a Steamen, a tartalom viszonylag soványka, az első hub-world egy része érhető el benne, a teljes fegyverarzenálból (kilenc fegyver) is csak ötöt használhatunk, teljesen hiányzik továbbá a multiplayer szekció. Ami most ki lehet próbálni belőle, az lényegében egy vaskos demó - de ezzel együtt is bőven látszik, hogy egy potenciálisan remek játék nőhet ki belőle a tervezett megjelenés (Q2 2020) idejére.