Resident Evil 5 - próbakör

Resident Evil 5 - próbakör

liquidSomosi László2008.11.10. 18:31

A londoni The Gathering 08-on ültünk le erős egy órára a Resident Evil 5 Xbox 360 verziója mellé. Nem csak ültünk, hanem játszottunk is, méghozzá a single és kooperatív játékmódot egyaránt. A próbakör alatt és után a fejlesztőkkel is beszélgettünk: vaskos tapasztalataink következnek.

A Resident Evil 5 szép. Mármint: nagyon csinos, részletesen megalkotott világ, pompázatosan poligonba öntött karakterekkel és jófajta animációkkal, valahol a Metal Gear Solid 4 kidolgozottsági szintjén - az általunk látott / játszott helyszínek hangulatukban amúgy is az MGS4 első epizódját idézték, még akkor is, ha a két vidék (RE5: Afrika; MHS4: Közel-Kelet) meglehetősen távol áll egymástól.

A játék kapásból választási lehetőséget kínál: milyen módon szeretnéd irányítani? A klasszikus kiosztás értelemszerűen a Resident Evil 4-et idézi, az újfajta “Action” kódnevű módozat pedig napjaink népszerű akciójátékainak gombkiosztását másolja - a legfőbb változás, hogy itt a két ravasszal intézed a lövöldözést, a ballal vállhoz húzod a fegyvert, a jobbal lősz. Magát a játékmenetet semmiben nem befolyásolja, hogy melyik szisztémát választod, az új irányítás nem ad plusz lehetőséget, csak egy “kézre állóbb” kontroll metódust azoknak, akik nem szoktak hozzá a negyedik rész által alkalmazott módszerhez. Az “akciós irányítás” teljesen jó - a magunk részéről valószínűleg ezt fogjuk preferálni a teljes játékban is.

A kipróbálható (2008 októberi) verzió két helyszínt kínált. Az első, “Shanty Town” nevezetű lokáció inkább a felfedezést részesítette előnyben, és ez végződött boss-harccal - a fejlesztői tanácsokat megfogadva ezt játszottuk egyedül. Nem teljesen, egyedül persze, a másik karakter, Sheva végig ott volt mellettünk. Ami már csak azért is fontos, mert a RE5 ezen a ponton NAGYON más játék, mint az előzmények. A kishölgy fontos szereplő, ha meghal, vége a játéknak, folyamatosan oda kell figyelned rá, és segítened kell neki. Ha bajba jut (minimális életerővel a földre kerül), meg KELL mentened, van rá tíz kemény másodperced, mielőtt elhalálozna. Szerencsére tud vigyázni magára, sőt, meglehetősen ügyes és hatékony harcos. Az intelligenciája nem csak a szimpla harcra terjed ki, van annyi esze, hogy muníciót és (gyógyító) növényeket markoljon fel magának, ha szüksége van rá - ezt is eszesen csinálja, nem marja fel előled a fontos cuccokat (új fegyvert felvenni például nem láttuk), és szépen beosztja, ami nála van. A segítségnyújtás kölcsönös, ha te kerülsz szorongatott helyzetbe, jön, és segít - nem csak földre kerülésnél, hanem akkor is, ha egy ellenfél éppen a torkodat harapná ketté - ilyenkor lendületből lecsapja rólad, ha tudja. Felmarkolható cuccból, lőszerből egyébként érezhetően több hever a pályán, szinte minden szobában található egy-két szétverhető láda - a mennyiséget két aktív játékosra lőtték be.

Az ellenfelek számával is hasonló a helyzet, ők gyakran a szó legszorosabb értelmében tömegesen érkeznek, elkél a plusz tűzerő. A Shanty Town pályán pisztolyt és mesterlövészpuskát használtunk, utóbbi különösen jól jött, amikor Sheva (aktív segítségünkkel) egy szomszédos épület tetejére átugorva bentről nyitott ki egy zárt ajtót. A fejlesztők szerint ez a jelent jól példázza a RE5-ben megcélzott játékmenet egyik tartóoszlopát - a két karakter folyamatosan egymásra lesz utalva, és nem csak a lövöldözések során. A pálya főellenféllel zárult, nagydarab, láncfűrészes, bekötözött fejű jóember próbált felszeletelni minket, némi kevésbé taktikus szaladgálás után ismét a puskáé volt főszerep, Sheva lelövöldözte a Fűrészes Ember segítőit, mi pedig a nyilvánvalóan fájó pontra (a kötés mögül kikandikáló szemgolyóra) koncentráltunk. A fűrészes elfeküdt, kaptunk egy kulcsot, egy ládából nagy mennyiségű drágakövet és aranyat vettünk magunkhoz (ismét lehet vásárolni), kinyitottunk egy vaskaput, és... ennyi volt.

A beszédes nevű második pálya, az “Assembly Place” kitűnő helyszínnek bizonyult a kooperatív huncutságok kipróbálására. System linken keresztül nyomtuk, a végleges verzió (természetesen) online lehetőséget is kínál majd. Jelentjük: a koop működik, és nagyon élvezetes. Tisztességes mesterséges intelligencia ide vagy oda, az élő partner az igazi - és ezen a pályán szükség is volt rá. Az Assembly Place gyakorlatilag egy hatalmas, sokszereplős csata, ahol a rövid felvezetés után (a hangosbeszélőn keresztül parancsokat ordibáló jóember rátok uszítja a tömeget) folyamatosan kell harcolni a túlerő ellen. Az első két hullámot viszonylag gond nélkül lenyomtuk (elbarikádoztuk magunkat az egyik házban), de aztán kénytelenek voltunk kitörni. Ilyenkor jön jól, hogy a RE5-ben egy gombnyomással (digitális pad) lehet fegyvert váltani, és a földre kerül cimbora megmentésénél sem kell a menüben kotorászni (ami amúgy is valós időben történik, nincs szünet - tehát roppant veszélyes), egy gombbal gyors adrenalininjekciót vághatunk a társunk mellkasába, ami nem gyógyítja fel teljesen, de ahhoz pont elég, hogy tovább harcolhasson, és / vagy lehetőséget nyújt neki, hogy gyógyíthassa magát. Mivel az ellenfelek számolatlanul jöttek, a muníciónk fogyott, a harc veszni látszott - berohantunk egy kunyhóba, itt találtunk egy géppisztolyt, és pont kellő ideig tudtuk tartani magunk ahhoz, hogy az utolsó pillanatban megérkezzen a felmentő sereg egy helikopter, és megfelelő helyre (a brutális baltával hadonászó kétméteres ellenfél szeme közé) eleresztett rakéta személyében.

A próbakör után a végig mellettünk ácsorgó, és tanácsokat osztogató (“ne lődd a baltást, ebben a verzióban nem lehet megölni”) fejlesztőket kérdezgettük. Például a játék várható hosszáról. A Resident Evil 5 elmondásuk szerint valamivel (nem sokkal) rövidebb játék lesz, mint a RE4, de ez erősen függ a játékstílustól - több benne a felfedeznivaló, így aki nem kifejezetten a gyors végigjátszásra törekszik, jóval több időt nyerhet ki belőle. A legutóbbi trailer alapján (Wesker, utalás Jill sorsára) úgy tűnt, hogy a RE5 több szálon is visszanyúl a korábbi részekhez - számíthatunk más, ismert szereplőkre is? A kérdésre nagy vigyorgás, és néhány “talán”, “ki tudja?” és “bármi megtörténhet” volt a válasz. Annyi biztos, hogy a RE5 márciusban megjelenik (X360 és PS3), trailer lesz még, kapunk új infókat is, de a Capcom nem akar poénokat lelőni - nagyon sok mindent titokban tartanak a premier napjáig. Nagyon helyesen.

Természetesen nem csak az ötös számú Resident-et próbáltuk ki az idei The Gathering-en - a következő napokban Halo Wars, Prince of Persia és Grand Theft Auto IV PC élménybeszámolókat, valamint egy Tomb Raider Underworld interjút is olvashattok.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 órája
6

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==