"Az az érdekes a Far Cry-ban, hogy rendkívül rugalmas. Éppen ezért amikor az egyik csapat előállt azzal, hogy volna egy ötletük egy kőkorszaki Far Cry-ra, azt mondjuk rá: "gyerünk, halljuk!" És minél többet hallottunk belőle, annál inkább rájöttünk, mennyire rohadt jó ötlet is ez az egész."
Dan Hay executive producer ezekkel a sorokkal vezeti fel nekünk a Far Cry Primal megszületésének történetét, amely valóban egy merész, újszerű próbálkozásnak ígérkezik: egy modern, napjaink trendjeit követő (sőt: bizonyos értelemben diktáló) akciójáték-szériát igyekszik az emberiség első szárnypróbálgatásainak idejébe, a kőkorszak kellős közepébe helyezni.
A Far Cry Primal 10.000 évvel időszámításunk előtt játszódik, amikor is az ember még igen távol állt a tápláléklánc csúcsától. Ez az alap azonban éppen kapóra jön a széria általános koncepciója számára, hiszen - ahogy a játék producerei is kiemelik - a Far Cry mindig is arról szólt, hogy miként válik belőled prédából vadász. A Primalben veszedelmes kardfogú tigrisek és óriási mamutok tesznek majd azért, hogy ez ne legyen annyira egyszerű feladat...
A játékos egy Takkar névre hallgató vadászt irányíthat majd, aki csapatának utolsó túlélőjeként igyekszik majd boldogulni. A túlélés azonban nem lesz egyszerű feladat, hiszen a különféle vadállatok mellett ellenséges törzsek is megtalálhatóak lesznek majd a helyszínként szolgáló Oros vidékén. Maga a játéktér - ahogy azt már megszokhattuk - óriási lesz, a Ubisoft pedig tennivalókat is ígér nekünk bőven a gigantikus terület mellé. Méghozzá újszerűeket, hiszen ne feledjük: az emberiség felcseperedésének kellős közepén járunk, így a harceszközök, vagy éppen a tűz használatának elsajátítása teljesen más fejlesztési és harci lehetőségeket kínál majd, mint amit a modern, lőfegyveres-járműves-robbantgatós epizódoktól megszokhattunk.
Keveset láttunk még egyelőre a Far Cry Primalból, az azonban nem kérdés, hogy a közeljövő mainstream játékfelhozatalának egyik legbátrabb kezdeményezéséről beszélhetünk személyében, amely esetleges sikerével újabb pozitív példa lehet azon kiadók és fejlesztők számára, akik a kacérkodnak a betonbiztos trendektől és centire kifókusztesztelt játékelemektől való eltéréssel. A Ubisofton nem múlik majd: a fejlesztést vezénylő montreali stúdió mellé a torontói, sanghaji és kijevi részleget is bevonták a munkálatokba. Jövő februárban kiderül, hogy a végeredmény méltó lesz-e a projekt ambíciójához!
***Far Cry Primal | Kiadó: Ubisoft | Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Megjelenés: február 23. (PS4, Xbox One), március (PC)***