[2019] Az év legjobb játékai: 10-1

Az év legjobb játékai: 10-1

Gamer3652019.12.30. 17:00

Elérkeztünk a Nagy Év Végi Visszaszámlálás legizgalmasabb részéhez: eljött az idő, hogy lerántsuk a leplet a Gamer365 olvasói szavazásának végeredményéről. Avagy következzen a 2019-es év tíz legjobb játéka szerintetek - és persze a hozzájuk tartozó indoklások.

*Devil May Cry 5 | Capcom |*Szerintünk: 8 pont

"Bevallom őszintén, számomra az idei év egy picit csalódás volt. Mindenki nagyot ígért, aztán mégis hiányzott valami az idei játékokból, ami miatt sokat végig sem játszottam. A Capcom viszont véleményem szerint nem árult zsákbamacskát a DMC 5-tel. Stílusossága, lazasága, a remek karakterek, a helyenként elborult jelenetek és a szórakoztató párbeszédek az elejétől a végéig lekötöttek, a történet pedig egy DMC-hez képest meglepően jól össze volt rakva. A fejlesztők egy pörgős akciójátékot ígértek, amit meg is kaptam, ezt az őszinteséget pedig csak egy év játéka jelöléssel tudom meghálálni. " (torppapa5)

"Másik kedvenc Capcom szériám az első rész óta a DMC széria, így engem idén egyszerűen megvett kilóra a japán cég. A DMCV egy igazi folytatás, nagyobb, szebb, kicsit több, de alapjaiban ugyanaz és pont ez minden előnye és némileg hátránya. A bitangerős hack and slash játékmenet még mindig irtó jól működik, viszont egy kicsit a pályadizájn és irányítás elbírna több kreativitás és bátrabb hozzányúlást. Ezért csak a második hely, de nagyon várom a VI. részt, remélve, hogy eljön a tökéletes epizód és műfaji darab. " (multishoot)

"Abszurd képsorok, röhejes párbeszédek, zúzós metál és a klasszikus DMC hardcrendszer olyan magasságokba csiszolása amire Bayonetta és Kratos a sarokból irigykedhet. A felemás reboot után a széria hazatalált és újra régi fényében ragyog mint műfajának egyik (hacsak nem A) csúcsteljesítménye. "(priewoferdc)

"DMC is back ! Itsuno aki a Devil May Cry 2 óta minden Devil May Cry játék felett bábáskodott a Ninja Theory DMC játékát kivéve bár ötleteivel ott is besegített, tető alá hozták a Capcom-nál az új DMC játékot. A Capcom az utóbbi években kiválóan teljesít de már a generációt is egy egész jó Resident Evil Revelations 2-el indították, már éppen itt volt az ideje annak, hogy Dante visszatérjen, A Dante.

Összességében minden téren sikerült nekik és ez a játék nemcsak méltó a franchise korábbi kiváló címeihez hanem sikerült megőriznie a klasszikusnak számító h&s játékmenetét is. " (frg_dnl)

"Itt a folytatás, amire oly régóta vártunk. És annyi idő eltelt, hogy ma már ugyan nem üt akkorát, mint ütött volna, ha ez jött volna a DmC helyett. De ennek ellenére egy remek akciójáték, ami a 3. rész után a második legjobb lett a sorozatban. Ha lesz 6. rész valaha, akkor ennél többet kell majd letenniük az asztalra. Mindenesetre a sorozat rajongóinak kötelező darab. " (Tom)

"Dante és Nero sose volt még ennyire vagány, az akció sose volt még ennyire izgalmas, a látvány sose volt még ennyire gyönyörű. Mindössze egy kicsit változatosabbra kellett volna készíteni és szinte tökéletes." (hudra)

"Az idei év legjobb H&S játéka, kisebb hibákkal. A három karakter közül csak kettő tetszett - számomra az Adam Driver-ről megformált V annyira gagyesznek tűnt, a sok szenvedésével, illetve hogy állandóan ide-oda váltott a sztori és már azt se tudtam mi történik, hogy csak ide tudom bepasszintani. A játékmenet és grafika első osztályú, bár a harcok közül néha úgy éreztem hogy lehetne kicsit több / jobb is - a Bayonetta 2 után számomra kicsit kevés. Viszont tény, hogy az az idő amit töltöttem vele, abszolút király volt - zseniálisak a mellékszereplők és végre Nero is szimpatikus lett (a remake-ben nem bírtam elviselni). " (Hwopapa)

*Metro Exodus | 4A Games |*Szerintünk: 8 pont

"Miután a könyveket is olvastam (bár az ezekből készült játékokba csak épphogy belecsaptam), na és a trélerek is rendesen feltettek a hájp vonatra (amiből aztán az Auróra lett), nagyon vártam ezt a részt, ami már kifejezetten jelen genes konzolokra készült. Nem okozott csalódást. A látvány lenyűgöző volt már One S-en is, X-en meg még inkább. Az atomvillanás utáni tájak elképesztőek, nagyon jól áll a játéknak a sandbox jelleg. A kraftolás még pont azon a szinten volt, amit elviselek egy játékban, nem szeretem, ha túlbonyolítják. Nagyon jópofa fegyvereket lehetett így kreálni. A fejlesztőknek még némi kötődést is sikerült varázsolniuk a NPC-khez, tetszett a folyamatos szövegelés velük és az ezekből a párbeszédekből kialakuló szívességek kérése. A világ kellően hangulatos és egyben félelmetes is volt, amikor kellett. Hamarosan belecsapok a DLC-be is, aztán mire végzek,addigra tán kijön a második beígért sztori kiegészítés is. " (zsozsa)

"Tovább fokozza az apokaliptikus sztorit és a semi-open world nem túl nagy hogy elvesszél benne és csökkenjen a játék identitása tőle, de mégis elég méretes ahhoz hogy jó extra kalandokat élj meg az amúgy is kidolgozott nyomasztó és érdekes játék világban. Jó befejezése egy érdekes sztorinak. " (AdamMcKraken)

"Szerencsére későn csöppentem bele ebbe a játékba, ezért a kezdeti bughalmazt már (részben) javították. Nem titok, hogy rajongom azért a posztapokaliptikus világért, amit Dmitry Glukhovsky teremtett. Koromból fakadóan még ismerős elemek is köszönnek vissza játék alatt, legyen szó egy ZIL teherautóról, vagy falusi, apró ablakos parasztházról, vagy egy alumínium játékrakétáról, mind-mind ismerős a gyerekkoromból. Kelet-európaiként plusz eszenciája van a Metro játékoknak, amit a velem egyidősek egyből értenek. Ahogy a letűnt korok emlékét felidéző romok között lassan sétál az ember, szívével a torkában, az egyedileg tuningolt kalasnyikovot maga elé tartva, amiben csak pár töltény található, és minden egyes apró neszre, ami a fejhallgatón keresztül megrémiszti az embert remegés a válasz, akkor érzi az ember igazán, hogy ez a cím betalált. Nagyon." (grosy)

"Az új Metroban megtaláltam a sorozat minden báját, atmoszférát, az intimitást, a gameplay loop ügyesen váltakozó ritmusát, a misztikumot, a sokat mesélő környezetet és az emberközpontúságot, pedig az open worldre váltás miatt épp az ellenkezőjétől tartottam. Az év talán egyetlen játéka, amelybe nagyon bele tudtam süppedni, ott tudtam lenni benne. " (theSickness)

"Artyom él. Sőt, nagyon is életben van, csajozik, cigizik, énekel és utazik. Ezen az utazáson elkísérjük mi is. Kiszabadulva a moszkvai metróból átvonatozzuk magunkat Oroszországon. Kicsit az újrakezdést, kicsit az élhető emberi életet, illetve a megváltásukat is keresik a szereplőink. Javítható és javítandó fegyverek, elkészítendő tárgyak, begyűjtendő alapanyagok, valamint az érzelmek súlya húzza le Artyom hátizsákját. Döntéseinknek a végkifejletben lesz súlya. A pályák kellemes méretűek a feszültség végig jelen van, még egyszerű guberálás közben is." (Szefi)

*Control | Remedy |*Szerintünk: 9 pont

"Rendkívül magával ragadó atmoszféra, és rengeteg relytéj ami miatt szívesen olvastam az összes dokumentumot a játékban, mert olyan jól körbe vannak fonva a misztikummal és baljós jelekkel. A karakterek egyediek és bár furcsa egy sci-finél ilyet mondani életszerűek. Nem klisé szuperhősök, tudós zsenik vagy eszetlen szuper gonoszok, hanem egyedi változatos személyiséges, saját történettel, ebben mindigis jó volt a Remedy. Az akció jó, nem kiemelkedő, de élvezetes és változatos és van benne bőven kihívás." (AdamMcKraken)

"A csalódást keltô QB után a Remedy ismét megcsinálta! Parádés hangulat, gunplay, romolható környezet!" (zaz)

"Zsenialis atmoszfera, rendezes, sztori. Az Alan Wake ota nem alkotott ilyen fantasztikusat a Remedy! Ez a jatek az univerzumepitesuk alapkove. Remelem innentol kezdve ezt az univerzumot epitik, viszik tovabb. Nem nagyon emlegetett jatekstilus: szuperhosos TPS, egyedi sztori nagy adag hivatali filinggel es fantasztikus lore-al nyakonontve. A fizika meg hab a tortan!" (ssj4vegita)

"Imádtam minden percét, engem totál rabulejtett az egész világa és misztikussága -emellé olyan brutális grafikai megoldások és olyan fizika párosul, amit szerintem éveken át nem fogunk még viszontlátni más játékokban...

Méltatlanul alulértékelt és népszerűtlen játék, bőven az idei Top3-ban a helye!" (skiz0)

"Milyen lenne, ha egy David Lynch által rendezett X-Akták évad alapján játék készülne? Valószínűleg ennél is bizarrabb, a Control viszont tagadhatatlanul a fent említettek hatása alatt készült, és rohadtul jól csinálja. A bizarr entitásokkal, realitástól elszakadt, mégis kattanó logikával, az öntudatlanul lebegő hivatalnokok mormolásával megtöltött, lenyűgöző formákba öntött kormányhivatal felfedezése igazi kuriózum. A kidolgozott, erős történeti szálak és karakterek betonbiztos alapokra helyezik a kalandot, a végeredmény pedig olyan, mintha egy jobb sci-fit látna / olvasna az ember. A látványosan milliónyi darabra aprítható környezet már tényleg csak a hab a tortán." (theSickness)

*Call of Duty: Modern Warfare | Infinity Ward |*Szerintünk: 8 pont

"Kicsit irigylem akiknek ez az első COD-ja, minden benne van ami a sorozatot kedvelhetővé teszi. Viszont nem sokkal tud többet felmutatni." (eandre)

"Nem vagyok egy CoD rajongó de a "clean house" nevű pálya egy tökéletes interaktív film volt!" (multishoot)

"Szamomra nem kerdes, hogy ez az egyik legjobb cim ebben az evben. Szokasos tartalom. Brutalis latvany, brutalis hangok, es sokszor lelegzetelallito sztori jelenetek." (Đoma)

"A multiplayer pályák borzalmasak, a Special Ops mód pedig játszhatatlanul nehéz. Egyedül ezekbe tudok belekötni, egyébként dobnám rá a tízest. A gunplay annyira élvezetes, a Gunsmith móddal olyan szinten lehet testre szabni a fegyvereket, hogy az nekem magában eladja a játékot. A Reddit és Youtube közönsége által őrjöngve részletezett hibákból én semmit sem tapasztalok, csak játszom, és jobban szórakozom, mint az Infinite Warfare óta bármikor." (backstab)

"Hozza nekem az eredeti MW hangulatát. nagyon jól elvagyok vele.

Külön tetszik, hogy a sztoriban elkezdtek kényesebb helyzeteket is bemutatni. Nagyon várom a folytatást.

A multi pedig remek. Bár azért érzem, hogy ez a gyors lövölde valamiért kezd kicsit nehezebben menni mint régen..." (Hendrix)

"Számomra az év meglepetése. Nem tudom volt-e grafikai motor cserélve tényleg,vagy sem,de így is szép lett,viszont azokon a dolgokon amiken számomra a Call of Duty részek a Modern Warfare 2 óta elvéreztek, ide értve az idióta rohangáló gyerekeket támogató őrült sebességet,gyenge hitreget, fos netkódot mind mind kigyomlálták. Én a COD első része óta éltem haltam a multijáért, az UA óta aktívan klánozva,ám ez a MW2-vel megszakadt ahogyan az egykori COD rajongók döntő többségénél is. Videókártya mellé kapott kuponnal aktiváltam, semmit sem vártam tőle a single érdekelt,de ránéztem a multira mint minden év új részénél,és az eddigiekkel ellentétben hatalmas pozitív csalódás az egész. A dedikált szerverek hiányán kívül jórészben egy továbbfejlesztett call of duty 4 élmény fogadott a multiban ami nemigen ereszt,és a régi klántársak is elkezdtek visszaszivárogni. Van még remény a COD számára amit hosszú évek óta sokan temettünk." (Rovik)

"Az Infinity Ward sok hosszú év után végre visszatalált magára, és odapakolta nekünk az utóbbi évek COD-jainak szerintem legjobb kampányát és leginkább legjobb multiplayer módját.." (skiz0)

*Days Gone | Bend Studio |*Szerintünk: 7 pont

"Tökéletesen visszaadja a reménynélküliséget egy apokaliptikus világban, átérezteti milyen lesz, mikor ember embernek farkasává válik. Ennek érdekében bőven, szinte már szürreálisan túltolja az erőszakot, de mégis az egész hihetővé válik a játék által megteremtett légkörben.A játékban egyszer elhangzó mondat adja a teljes alapdefiníciót: "Túlélni nem ugyanaz, mint élni". Engem annyira maga alá gyűrt a történet és a játék világa, hogy a kisebb játékmechanikai sutaságok nem is zavartak." (majomka)

"Ez a játék konkrétan taszított magától megjelenés előtt, aztán valami hirtelen elmezavar következtében mégis megvettem és annyira beszippantott, hogy még melóba is bevittem a ps-t, hogy játszhassak vele. Nem szeretem se a zombikat se a nyitott világú játékokat, de a Days Gone a Horizon mellett a kedven nyitott világú játékom lett." (Saila)

"Vannak hibái... na jó, ezt így ebben a formában nem lett volna szabad megjelentetni, de egyrészt a patch-ek azért jelentősen javítottak a helyzeten, másrészt meg kit érdekel, ha néha a semmiből jön létre hirtelen egy-egy zombihorda, ha a game amúgy a legjobb posztapokaliptikusos / zombivészes világgal bír a The Walking Dead első három évada óta. Leírhatatlanul élveztem ennek a világnak a felfedezését, a motorozást, a harcot, a főszereplő meg minden ellenkező híresztelés(...) dacára szimpatikus." (Lacek92)

"Nem voltam elájulva a God of War-tól, a Marvel's Spider-Man-től vagy az Uncharted 4-től, de a DG végre egy olyan Sony exkluzív, ami engem is levett a lábamról. Biztos a zombis téma és a nyílt világ miatt, de minden hülyesége ellenére sokkal jobban elkapott, mint a többi agyonsztárolt Sonys cím." (backstab)

"Nem vártam tőle túl sokat de hatalmas meglepetés volt. Van még hova fejlődni a fejlesztőknek sandbox világ felépítésében, de nem hittem volna hogy ilyen sztorit rittyentenek alá ahol rendesen megkedvelem a szereplőket és izgulok a sorsukért. A gameplay is rendben volt a hordák kifejezetten komolyak voltak." (Rovik)

"Nagyon átjött ez a Deryles picit Sons of Anarchy-s hangvétele a játéknak és kifejezetten üdítőek voltak a karakterek és a történet vezetés is.Pazar látvány amit sokáig el se hittem, hogy ilyet is tud az UE motor (hihetetlen mások mennyire más irányba mennek el vele). MInden hibája ellenére maradandó élmény volt a vele töltött idő. A hordák legyőzése, illetve a játék elején az az adrenalin ami elönt mikor meglátod őket az kevés játékban jön elő nálam manapság már." (arpi0912)

"Túl hosszú volt, és bugos, és sokszor következetlen a karakterépítés, ami így kicsit meg is öli a sztorit... és mégis, amikor egy többszáz fős zombihordával nézel farkasszemet, az AAA játékok legnagyobb problémája, azaz a hátad mögül állandóan dirigáló és a nem elvárt módon történő cselekvéseket büntető rendező eltűnik, helyette olyan jeleneteket kapsz, amelyekre nem a forgatókönyvíró, hanem a saját tetteid miatt fogsz emlékezni. És ez az, ami már nagyon sok (és főleg exkluzív) AAA játékban nem érhető tetten." (theSickness)

*Gears 5 | The Coalition |*Szerintünk: 8 pont

"A kampány eleget újított ahhoz hogy frissnek érződjön, de mégis megtartotta a lényegét a játéknak. Jók voltak a fordulatok, és gyönyörűek az új tályak. Tisztességesen hozta amit egy Gears-nek kell. Sajnos a multi része számomra csalódás volt, és ezen a területen úgy érzem elárulták az igazi veterán fanokat, túl sokat mozdult a játék az Overwatch-os stílus felé." (AdamMcKraken)

"Igazi Gears, brutális látvánnyal, változatos küldetésekkel, továbbra is tök jó coopba és sajna a hordára még nem volt időm." (Tommy_Angelo)

"A Gears szeria szamomra xbox húzócím, szoval abszolut helye van a listan! Es nem csak elfofultsag, de a gow orokre best of lesz. Mondanom sem kell, hogy grafikailag talan az egyik legjobb iden, es sztoriban is szerintem magasan a legjobb." (Đoma)

"Végre kaptunk egy tényleg EPIC sztorit ami hiányzott előző részben.

Imádtam minden percét és talán az Xbox legszebb játéka is lett.

Sajnos mult része csalódás lett számomra minden téren igy nem lehet az első helyen, listán mégis itt a helye. Amit adott az mégis remek élmény volt, igazi gears nem több nem kevesebb." (Hunk2)

" Háború fogaskerekeinek a hányattatott sorsuk folytatódik. És nem is akárhogyan. Sok eddig sejtett dolog lett végre kimondva és ezáltal tisztázva a történetben, ami a szereplőket egészen más megvilágításba helyezte és kicsit elmosta az eddig oly biztosra vélt jó és rossz oldalt. Minimális újítások is kerültek a játékmenetbe, amivel a régi jól bevált fedezékharc ismét frissnek hat. Mindezt pazar prezentációval nyakon öntve. De, amit remekül elkapott ezúttal a Coalition az a pacing. A tempó végig remekül van adagolva. Arénaharc, majd kis átvezető, pici felfedezés a pályán, majd új mechanika, aztán kicsit kinyílik a játéktér és mindez végig élvezetesen tálalva. Nemcsak a sorozat rajongóinak, de új belépőknek is remek rész lett. Tűkön ülve várom a folytatást és közben reménykedek, hogy a nagy kedvenc 2. részt is remakelik a 6. rész eljöveteléig." (Tom)

"Az Xbox szinte egyenlő a Gears of War-ral és ez volt az első név, ami igazán az Xbox felé húzott. Az utolsó rész látványban és hangulatban is hibátlan! A kampány kellően változatos és hosszú, bár a fő „játszótér” a sivatag, tényleg elég sivár… A csaták továbbra is kifejezetten jók és rendre meg is tudtak lepni egy-egy váratlan húzással. Sajnos nem vagyok nagy „multis”, pedig co-op-ban még lett volna benne egy kis plusz…" (Renatto)

"Idei év legjobban várt játéka számomra. Egyedül és co-op-ban is kimagasló élmény. Remek történet, a Gears történelemről számomra sok újdonságot tartogatott. Hozza a már kipróbált Gow játékmenetet néhol kicsit belepiszkálva. Ez volt az a játék ami után elindítottam a Resident Evil kettőt és csűnyának láttam." (Saila)

*Sekiro: Shadows Die Twice | FromSoftware |*Szerintünk: 8 pont

"Habár a Dark Souls játékokkal mindig jól elszórakoztam, a 3. részt mindössze pár óra után elég vegyes érzésekkel hagytam ott, így egy nagyon pici fenntartásom volt a Sekiroval szemben. Szerencsére viszont a hangulat és a lore a helyén van, a harcrendszer izgalmas, a pályadizájn pedig sokszor többféle megközelítést is megenged egy-egy szituáció megoldására. Az egyetlen indok, amiért a listám alján van a Sekiro, hogy a nehézségével véleményem szerint már átléptek a ló túlsó oldalára, azt pedig nem találtam túl szórakoztatónak, hogy esetenként pár óra alatt szinte semennyit se haladjak előre a játékban." (torppapa5)

"Csak a nagy "elődök" előtti tisztelgés miatt vettem meg, játszottam végig nehezítve is. Elszállva nem voltam de elégedetlen sem, szerintem a From Software hozta a tőlük úgymond ha írhatok ilyet elvárt színvonalat, remek kardcsettintgetős adok-kapok harcstílussal, karakterekkel és történettel a főellenségekről nem is beszélve amiben Miyazaki és csapata ismét remekelt." (frg_dnl)

"A prezentáció kifogástalan, pazar pályadizájn, tetszetős világ, megkapó soundtrack, remek szinkronhangok. A felfedezés szórakoztató, megfelelően honorálja a játék a belé fektetett időt.

Precíz, átlátható, tanulható, nehéz de korrekt harcrendszer. Non plus ultra.

A FromSoftware újabb mesterműve egy olyan feledhetetlen utazásra invitál bennünket amelyben megállás nélkül ütlegelnek, szakadatlan az életedre törnek. A Sekiro néhány óra leforgása alatt finoman az értésedre adja, hogy itt tartósan nem leszel szuperhős! De ha elfogadod az Egykarú Farkas korlátait, ha kitanulod, hogyan lehetsz vele hatékony, ha beletörődsz, hogy a játéknak alapvető szabályrendszerei vannak és ha belátod, hogy itt bizony neked kell alkalmazkodni akkor egy örök, húsba vágó élménnyel leszel gazdagabb! Persze megjárod a poklot is, hogy fent táncolhass a csillagokkal." (p.jay)

"Souls rajongóként nagyon szerettem Wolf kalandját, bitang jó bossok, kellő kihívás, ha nem lett volna idén Death Stranding, akkor nálam ő lett volna a befutó." (KiswechPS3)

"Nagy félelem volt benne a vásárlás napján, mert ez volt életem első soulslike játéka. A japán szamuráj körítés vonzott be és hát nem bántam meg. Ilyen jól kiforrott harcrendszerre nincs példa az iparban véleményem szerint, a játékból árad a hangulat. Olyan sikerélményt képes okozni, amire nagyon kevés játék képes. Nálam nagyon ritka, hogy kétszer végigjátsszak valamit, na a Sekiro az első, hosszú idő után amivel ez megtörtént." (hudra)

"Amit majdnem kihagytam a nehézségétől való para miatt. Aztán az a játék lett, ami a legnagyobb élményt adta nekem az egész generációban. Romantikus túlzás lenne azt mondani, hogy minden pillanatát élveztem.. de valahol mégis, mert minden elkeseredett "feladom" pillanat után visszahúzott. Videójátékos pályafutásom legnagyobb tette, hogy Ishint levertem. A nagybetűs SIKERÉLMÉNY." (Boomer)

"Nem tudtam letenni amíg ki nem szedtem belőle az utolsó achievement-et is. Az érzés amikor egy boss-t végre elintézel még mindig full extázisba repít jó soulsborne játéknak megfelelően. Szerintem ehhez nincs nagyon mit hozzáfűzni, ismét egy mestermunka került ki a boszorkánykonyhából." (Durden is ALIVE)

"Életem egyik meghatározó játékélménye, ami megmutatta, hogy nem vagyok béna, maximum érdektelen. Tartottam tőle a nehézsége miatt, de egész egyszerűen a videókból ömlő atmoszféra nem engedte meg, hogy ne próbáljam ki! És milyen jól tette! Hibátlan hangulat, hibátlan harcrendszer, izgalmas történet, mi kell még? Nekem Easy mode kellett volna, de valahogy egyik rage quit sem volt végleges quit. Vért izzadva ugyan, de meg lett a PlatinumPlecsni! Az egyetlen Platinám, amit tartok valamire. Örök emlék, amit a mai napig rendszeresen frissítek fel." (littleBig)

"Egyszerre nagyszerű és szörnyű is. A környezet gyönyörű, az ellenfelek hatalmasak, többnyire változatosak, viszont kegyetlenek is. Még inkább túl kegyetlenek. Így amíg a játékos nincs birtokában a támadás-védekezés harmóniájának mesteri szintjének és nem ismeri ki teljesen az adott ellenfelet, mondhatni halálra van ítélve és csak szenvedés az egész. Viszont a megfelelő tudás birtokában, már „mint kés a vajon” siklik át az ellenségen. Ennek okán az első végigjátszás során az összes, de tényleg az összes „csalást”, bugot és bármit kénytelen voltam bevetni, hogy megtörjön végre a szemben álló gonosz. Persze a 2-3-4... végigjátszásra folyamatosan elemi a nehézségi szintet, viszont addigra már úgy belejöttem, hogy nem igazán okoztak problémát és azt is tudtam, mikor kell szaladni! Végül sikerült az 1.000G. Szerencsé(m)re nem jött DLC." (Renatto)

A legjobb 3 csak egy kattintásnyira van...

*Death Stranding | Kojima Productions |*Szerintünk: 9 pont

"A hangulat,a zene a játék elején úgy beszippant hogy a történet végéig nem ereszt,sosem gondoltam volna hogy ennyire fogok örülni egy létrának,vagy egy kötélnek, vagy rettegni a esőtől." (M.Á.G.U.S)

"Tökéletesre csiszolt mestermű,és számomra mindenképp mérföldkő a néhol mozivászonra illő történet,és a tök szokatlan játékmenet miatt." ( xXwilliamsXx)

"Nem, nem azért mert Kojima fan vagyok. A hangulatért amit áraszt magából. Végre egy játék ahol érdemesnek tartom elolvasni a mellék infókat is. Az egyiptomiakról, Kafkáról, meg úgy egyáltalán a halál megközelítéséről." (AgentZFBI)

"Számomra az idei év egyetlen olyan kiemelkedő alkotása, ami több, mint egy játék. Mesteri rendezés, zseniális színészi alakítás, maradandó és felejthetetlen élmény.

Ott a helye azon néhány kiváltságos művek közt, amik feltüzelnek és előhozzák a gyermeki lelkesedést, berántanak egy monumentális utazásra." (xanax)

"Most nyárig azt sem tudtam hogy létezik ez a játék. Utoljára az MGS1et pörgettem rengeteget illetve omlottam össze a Silent Hills elkaszálása miatt, szóval teljesen Kojima-hype mentesen néztem utána és rendeltem elő késöbb. És az első percektől telibetalált. Végre egy játék amin meg kell találni a fogást, valami újszerü és friss élmény. Van egy masszív sztoriközpontú singleplayer kampánya de ezzel egy időben ad egy teljesen egyedi openworld multiplayer élményt. Rajtad múlik hogyan súlyozod magadnak, hogyan éled meg ezt az egészet. Nagyon kellett már egy AAA cím ami nem a tutira játszik és nem patikamérlegen méri ki, hogy végül mivel jöhet ki a legnagyobb profit. Nyilván emiatt vannak hibái is, természetes, de ezektől a hibáktól érzem azt hogy ez valakiTŐL szól valakikNEK, ettől emberközeli. Baromi érdekes egyébként Kojima fő üzenetét folyamatosan rávetiteni miközben játszol, pl az emailek is más szinezetet kapnak sokszor. Reflektál a mai világunkra, üzenetet és szemléletet hordoz. Elkeserítőt ugyan - de mi a tartalom, ha nem ez. Nem akarok belemenni a részletekbe hogy melyik aspektusa miért és hogyan jó vagy rossz, felesleges. Az összhatása kvázi tökéletes. Persze nem fogok játszani vele mindig, kicsit talán paradoxon de épp az az amúgy zseniális melankólikus, bizarr, komor, elvont, érzelmekre ható összhatás az ami hosszútávon nehéz, lehúz. Súlyos. De egyedi élmény. Ha valamiért hát ezért biztosan az idei év (ha nem az évtized) legjobbja." (Zargul)

"3 és fél év várakozás, orrba-szájba trailer vizslatás, reddites teória gyártás és olvasgatás után végre megérkezett és sikerült is belopnia magát a szívembe. Imádtam sétálni a hátamon 120 kg csomaggal, a néhol izlandi tájakat idéző világban, miközben fel-fel hangzik egy-egy Low Roar-Silent Poets nóta és csak menni előre. Több 10 óra elment ezzel, és baromi jól esett a sűrű, munkában gazdag és rohadt fárasztó napok végén leülni elé, mást sem csinálni, mint nyugodtan hordárkodni, bolyongani a világban, segíteni másoknak. Aztán ha kellett, akkor jöttek az izgalmasabb, történet szempontjából fontos részek, amiknek minden perce odaszegezett továbbra is a tv elé, várva a végkifejletet, ami igen kerekre és összeszedettre sikerült, olyannyira, hogy az utolsó 2 óra messze a legjobb élményt nyújtotta számomra az évben. Jó nagy űrt hagyott maga után nálam, pár napig nem is volt kedvem játszani mással, mert csak a történtekre tudtam gondolni. Ezek alapján egyértelmű, hogy nálam a Death Stranding az év játéka." (KiswechPS3)

"Hihetetlen hangulata van, nagyon kevés olyan játék van ami ennyire elkap és annyira addiktívvá tud tenni, hogy még akkor is rajta jár az agyam mikor épp nem játszok vele. Az első találkozás a PV-kkel, ahogy apránként rakod össze az információkból mi is történhetett valamint az hogy gyakorlatilag bármit és úgy csinálhatsz az eszközökkel ahogy szeretnéd és csak rajtad múlik mennyire vagy hatékony a világban az pazar. Főleg mikor valami hasznosat csináltál mások szerint is. Hibái ellenére nálam nem csak az év de a generáció meghatározó élménye lett amire sok év múlva is emlékezni fogok." (arpi0912)

"Eveket kellet varni, de megerte: a Mester ujabb remekmuvet tett le az asztalra csapataval. Majdnem tokeletes remekmu, kisebb hibakkal. Mint minden eddigi Kojima jatek." (ssj4vegita)

"A kiváló MGS5 után ismét éveket kellett várni az új Kojima-játékra, de megérte: szuper, minőségi, epikus cuccot kaptunk. Az MGS-életérzés végig jelen van, sztori, gameplay, minden rendben. Vannak hibái, de az összhatás impresszív." (ZS0LTI)

"Kojima ismét álmodott egy világot amit mi keltünk életre. A játék sorzán sokszor érzem mire gondolhatott mr K.... a zen eválasztás, a mondanivaló , a karakterek mind mind AAA kategória." (soliduss)

"Talán nem tökéletes, talán az akció része nem a valaha volt legjobb, amit videojátékban láttunk, talán a játékmenet önmagában lapos, az irányítás pedig néhol frusztráló, mégis valami egészen egyedi, egészen újszerű élmény. Audiovizuálisan természetesen az aktuális top kategóriába tartozik, amit egy Kojima-játéktól el is vár mindenki. Hihetetlen, hogy a Metal Gear-univerzum után újra egy komplett egész, komplex világot alkotott, ahol minden részletnek, történésnek jelentése van, tele van intertextualitással, utalásokkal valós eseményekre, szimbolizmussal. A történet Kojima-san nyakatekert (de jól átgondolt), fordulatos, egyedi, mely komoly érzelmeket vált ki az emberből és elgondolkodtatja a mai világról és arról, hogy mik is az igazán fontos dolgok az életben.

Nekem személy szerint semmi gondom nem volt se az akcióval, se a játékmenet többi részével, még ha éreztem is, hogy hard-on sem állított nagy kihívás elé, felüdülésnek éreztem ezt a valami egészen mást és a 45-50 órás első végigjátszás után is visszatérek hozzá tovább felfedezve ezt a világot." (unknown soldier)

"Idén nem volt játék, amit különösképp vártam. De tényleg semmi - viszont Kojima nem hagyott nyugodni, az MGS összes része számomra felejthetetlen élményt nyújtott, viszont itt nem éreztem elsőre azt a "húdehúde" rajongást. Direkt nem néztem trailert a 2018-as E3 után.

Aztán csak előrendeltem. Feleségemnek meghagytam, hogy tegye be a gépbe, hadd updateljen/installáljon, hogy mire hazaérek a munkából, egyből le tudjak ülni játszani. Nem terveztem be semmit, asszonyt is megkértem, hogy intézzen mindent úgy, hogy tisztán oda tudjak figyelni a játékra. Ilyen szertartásokat nagyon régen nem vittem véghez játék miatt - majd elkezdődött a csoda.

Kojima & Co ismét odaragasztott a gép elé - igaz, nem egyből, nem hidegrázósan, de szép lassan, biztosan, méghozzá annyira, hogy most is csak a Chapter 5-nál járok úgy, hogy szinte minden nap játszom vele. Nem tudom hány órát tettem bele, nem is vagyok kíváncsi rá, nem ezért játszom vele. Egymaga leköt, annyira, mint az a pár játék amit a listára vettem összesen . Miután játszottam vele, más játékokban is átvettem a DS stílust - elkezdtem figyelni, rohanás és sietés helyett lassulni, élvezni a látványt, amit nekünk, gamereknek készítettek. Teljesen máshogy álltam hozzá a játékmenethez, jobban odafigyelve. A Gears 5 őrült hentelései után sem rohangáltam, inkább mindent felfedeztem, megfigyeltem, nézelődtem. Szerintem ez mutatja a legjobban, hogy milyen hatást sikerült egy játéknak kiváltania és hogy mennyire is fontos, illetve foglal el előkelő top1 helyet az idén megjelent játékok között számomra." (Hwopapa)

*Star Wars Jedi: Fallen Order | Respawn Entertainment |*Szerintünk: 8 pont

"Kellemes csalódás volt számomra a Respawn által készített.Az fps műfajban bizonyított a fejlesztőgárda és most bebizonyították,hogy idegen vizeken is feltalálják magukat.

Végre nem egy olyan Star Wars játékot kaptunk,amiben a Jedi lovagok félistenek,akik ellen a rohamosztagosok csak egy darab húsnak számítanak.A Respawn-nak sikerült összeraknia egy olyan SW játékot,amiben a harc teljesen ki van egyensúlyozva.A pályatervezés külön dícséretet érdemel,mert a pályák nem teljesen lineárisak,tele vannak titkos zugokkal,amik miatt érdemes visszanézni a korábbi bolygókra." (adamsfamily)

"Egyik szemem sír, a másik nevet, ezzel tudnám a legjobban leírni a játékot. Az egyik oldalon ott van a rengeteg következetlenség, logikátlanság és bug, amik egyre inkább zavaróbbá válnak, ugyanakkor a Fallen Order még így is hosszú órákra le tudott kötni, a stáblistáig meg se fogok állni. Az "űr Uncharted" néha látványos és többször izgalmas, a pályákat felkutatni az apróbb lore hintek után meglepően szórakoztató. Ha képesek a fejlesztők okulni a játék hibáiból, én egy második részre is vevő lennék!" (torppapa5)

"Vannak hibái, de igazi SW feelinget áraszt, egy kiváló történetet mesél el az univerzum egyik legérdekesebb időszakában, a legjobb helyekről lop... akarom mondani merít ihletet, jó a felfedezés, a harcrendszer meg minden hiányossága ellenére is élvezetes." (Lacek92)

"A Respawn-ban most sem csalódtunk. Egy remek akció játékot raktak le az asztalra, ami ugyan nem reformálja meg a műfajt, ellenben remek szórakozást nyújt. Habár a kedvencem még mindig a Dark Forces trilógia, de így is remek sorozat kezdő része lett a Fallen Order. Star Wars fanoknak kötelező darab." (Tom)

"Végre ismét egy Jedi játék, ami miatt újra pozitív rezgést érezhetünk az erőben. No, meg persze a kontrollerben. Mivel az akciók kellőképpen dinamikusak, a látványvilág pedig a piedesztálra emeli a játékot grafika szempontjából. Újra van egy olyan Star Wars játék ami nem megy a(z) (erő)levesbe!" (fireman808)

"Hasonló hatást vártam tőle mint a Sekirótól, és ha még azt nem is érte el, minden szempontból egy maradandó alkotás. Végre kaptunk egy vállalható Single Player Star Wars játékot, érdekes karakterekkel, izgalmas harcokkal és ízig vérig Star Wars hangulattal." (hudra)

"Imádtam a Star Warst. Mostanára annyira már nem, mint régen, az újgenerációs trilógiát annyira már nem érzem magaménak, de mégis. Ez a játék viszont nagyon betalált nálam. Hiába nem tökéletes a harcrendszere, a belőle áradó hangulat megsokszorozza az élményt amit közvetít. És végső soron mi más számíthat egy szórakoztatásra szánt termék megítélésénél, mint az élmény? Újra gyerek vagyok, aki képes a pezsgőtabletta dobozával fénykardozni a konyhában. Köszi Respawn!" (Boomer)

"Nem vagyok egy fekete öves SW rajongó, aki fejből keni-vágja a teljes idővonalat. Én csak egy mezei rajongó vagyok, aki imádja az egész univerzumot, aki szerint Han Solo lőtt először és nagyon várt már egy olyan játékot, ami miatt egy picit még fent marad, hogy kaszabolhasson a lézerkardjával egy kicsit. Teljesen magával ragadt, és annak ellenére szerettem, hogy a legtöbb elemét már láttuk valahol. Nagyon szórakoztatónak érzetem végig - és ezért kapcsolom be a PS4-et." (Gergő)

"Messze nem tökéletes, de velem együtt szerintem jó sok SW és platformer rajongó ki volt már éhezve egy ilyen game-re, árasztja az SW hangulatot, jók a képességek, brutál szép környezet, a fénykard epic, jó story, logikai feladványok. változatos ellenfelek. Negatívum a gyenge harci mechanika és +3 bolygó elfért volna még. Kell ennél több? Igen, jöhet a 2. rész több tartalommal és fejlesztett harci mechanikával! Minden galaxis várja vár!" (Durden is ALIVE)

"A legjobb dolog, ami utóbbi időben a Star Wars univerzumban történt. A Respawn minden nyomás, negatív hangulat ellenére az év legjobb videojátékos élményét hozta el számomra. A Fallen Oder egy ízig vérig Star Wars játék az univerzum minden bájával. Fantasztikus kaland mely jatekmenet szempontból nem ül fel a divatos- de elcsépelt, üres világú sandbox vonatra hanem mer inkább olyan nagyoktól emelni mint a Metroid vagy a Dark Souls. A történet végig feszes, a karakterek fantasztikusak, és sose volt még ennyire jó Star Wars játekban fénykardozni. 2019-ben mikor már valóban úgy éreztem a franchise iránti rajongásomat teljesen kiölte a Disney/EA gépezete, ez a játék egy iszonyatos meglepetés, hangulat bomba, amit hatalmas szeretettel és törődéssel raktak össze." (maccc)

"Történetközpontú, egyszemélyes játékra fókuszált, sallangoktól (lootbox / mikrotranzakció) mentes élmény innen-onnan összeollózott ötletekkel megfűszerezve és SW köntösben tálalva, méghozzá egészen fogyasztható formában. Ez így leírva talán nem tűnik annyira egetrengetőnek, de mindenképpen jóval több annál, mint amire előzetesen számítottam (főleg az EA-től), ezért meg kell becsülni." (axl)

"Számomra az év egyik legjobban várt játéka volt. A Battlefront 2 is egész jó kis játék lett, na de ugye a Fallen Order mégis a single player központúságával hívta fel magára a figyelmet.. Magasak voltak az elvárásaim, de úgy érzem, végre született hosszú idő után egy olyan SW játék, ami a sp részével méltón viszi tovább a Star Wars-örökséget." (Sefneni)

"A játék stílusa eléggé távol áll tőlem. Mondhatni sosem volt szerencsém hasonlóhoz, de már értem miért van akkora rajongói bázisa ezeknek a játékoknak amekkora. Azonnal magával ragadott a játék mechanikája is és természetesen SW fanként a világ is. Hirtelen újra a a régi idők Star Wars játékai által nyújtott hangulatot éreztem...

Sok hibája van amiket normális ember nem tagad le, viszont ezek ellenére nagyon jól szórakozok vele és igyekszem kimaxolni az összes bolygót! (Na jó Dathomir-t lehet hogy nem...)" (Hendrix)

*Resident Evil 2 | Capcom |*Szerintünk: 9 pont

"Egy tisztességes remake lett.Azok a technikai korlátok,amik a 90-es években még megvoltak,mára eltörlődtek és örülök,hogy a Capcom felismerte ezeket a gyengeségeket a régi játékaiban és elkezdte kiadni a ráncfelvarrt kiadásokat.Már csak a Dino Crisis szériának kellene egy újrázás." (adamsfamily)

"Ennél jobb feldolgozással lehet nem is játszottam ebben a generációban. Mindenhez amihez hozzányúltak arany lett. Nem véletlenül volt a horrorjátékok legnagyobb neve. Ha így folytatják ismét kétségkívüli uralkodó lehet a zsánerben a RE." (eandre)

"Példaértékű munka, a Capcomtől mára tök idegennek hitt hozzáállás, lényegében a "remake" tökéletes definíciója. Csak aztán nehogy ezt is túlzásba vigyék... lesz itt még rerereResi4" (Adamska)

"Mindig is szívem csücske volt a Resident Evil széria és úgy alapjáraton a horrorjátékok, de azt nem gondoltam volna, hogy a klasszikus RE játékmenetét ennyire jól lehetne modernizálni. Már a VII. résszel is bizonyított a Capcom, hogy ha akarnak, tudnak minőségi, zsáneri csúcs horrort készíteni, ám a RE2 remake számomra mindent felülmúl napjainkra. Teljesen megidéz mindent, amiért a túlélő-horror műfaj annyira nagy kedvencem volt régen, de minden elemét pont annyira megmásítva és kiegészítve, hogy egy ugyanolyan (vagy még jobb) játékot kapjunk, mint a 90-es évek végén. Számomra 2019 kedvence és minden idők legjobb remake-je a Resident Evil 2... és szerintem jövőre is ugyanezt fogom írni, csak egyet-egyet hozzáadva a számokhoz." (multishoot)

"A kedvenc szériám (a Silent Hill mellett,már ha az még élne).Régen ültem le úgy játszani,hogy már előre éreztem azt a régi bizsergést,ami gyakrabban volt jellemző az én videojátékos aranykoromban.Modern és nosztalgikus,zseniális keveréke mindenidők egyik legjobb túlélőhorrorjának." (Guba33)

"N64 vittem végig, hihetetlen volt akkor az egész ráfért egy kártyára.

Ezerszer végigvittem. Ez igy volt felújított változattal is, minden időt amit rá szántam, szánok nem bánok. Zene jó, grafika szép, vanak bene fejtörök is. Nállam simán az év legjobb játéka." (Hunk2)

"Az év legjobb nyitócíme, a klasszikus RE2-re jellemző item menedzselős, rejtvényfejtegetős játékmenetet megőrizve Racoon City-t TPS kameraállásból izgulhattam újra. Nagyon jó érzés volt viszontlátni azt a sok elemét a játéknak amik a klasszikus RE2-ben benne vannak de mégis mintha egy új játékként éltem volna újra. a TPS nézet a Resident Evil 4 óta sem ismeretlen a franchise-nak mégis a Resident Evil 2 legerősebb eleme a main karakterek, az irányítható karakterek akik a franchise védjegyei és már önmagukban miattuk, a történeteik miatt megéri végigjátszani a játékot akik számára ez még ismeretlen, hogy azután poénból vagy csak kíváncsiságból egy régi konzolon vagy PC-n újra átéljed a klasszikus RE2-t és megtapasztald, hogy technikailag, hardverben mennyire sokat fejlődött a gaming." (frg_dnl)

"Klasszikus RE fanként nyilván nem érhet az eredeti közelébe (pláne, hogy nem csak a sorozatból a kedvenc de alltime favorit top3 is) de egyszerűen olyan minőséget raktak le az asztalra a Capcomnál hogy még az én betonfalamat is átütötte. Persze sok hibája van, hirtelen nem is tudok mondani olyan változtatást ami jobban sült volna el de az original ostvel megtámogatva (khm, a 3-ban lehetne ezt ingyé is...) végül sikerült belerakni nem kevés végigjátszást. Csak úgy mint régen, útvonal optimalizálással, előre tervezéssel, az utolsó lőszerig/növényig kiszámolva a haladást. Nekem ugyan már túlságosan elment az akció irányba a kalandelemek kárára de azért nagyon nagyon jó cucc lett igy is." (Zargul)

"Íme egy jó példa arra, hogy kell remake-elni. A pixelek száma csökkent, a látványvilág nőtt, a nosztalgia köpeny sosem volt még ennyire meleg és kényelmes. Ellentétben a halottakkal: ők még hidegebbek és még keményebbek." (fireman808)

"Az egykori abszolút kedvenc új köntösben. Ne változtattak raja úgy hogy gyengébb legyen sőt, törekedtek hogya lehető legjobban hű maradjon az eredetihez. Visszahozta az időket amikor a Resident Evil még túlélőhorror volt és nem egy bárgyú akciójáték amivé a RE4 után vált." (Rovik)

"Öröm volt újra élni gyerek korom egyik meghatározó játékát ilyen minőségi remakeben. Pazar volt az egész úgy ahogy van, az újításokkal ahogy hozzányúltak az eredeti részhez. Az ilyen minőségi remakekre megéri várni. Alig várom a 3. rész is ilyen formában." (arpi0912)

"A fene egye meg a Capcom-ot, hogy külön dlc-ben kellett megvennem hozzá a Classic Soundtrack-et, de elnézem, mert azzal együtt egy olyan nosztalgia vonatra ültem fel, amiről nem tudtam leszállni. Imádtam az újragondolt kamera ês harcrendszert, a grafikát és a hangulatát. Valahogy így kell kiadni (újra) egy játékot" (Gergő)

"A regota konyorgott remake jott, latott es gyozott, mind kritikailag, mind kasszaknal. Annyira bevalt, hogy alig tobb, mint egy evre ra mar itt is a folytatas. Ez manapsag egy tripla A cimnel, ami nem evenkenti rotacioban forog unikum!" (ssj4vegita)

"Na, így kell felturbózni egy 20 éves címet, rá sem lehet ismerni! Kellőképp hozzáigazították korunk elvárásaihoz, simán megállja helyét, nem csak a nosztalgia miatt. Örömteli, hogy jön hamarosan a harmadik rész is." ( ZS0LTI)

"A Capcom végre megtalálta az utat ami a Resident Evil-t a jövőbe vezeti. Át tudták úgy ültetni a régi game-t a mai világba, hogy az minden szépségét (borzalmát) meg tudta őrizni, sőt még hozzá is tudott tenni. A régi RE2 a kedvenc játékom, mondhatom, hogy mindenhonnan szivárvány folyt belőlem mikor végre átvehettem a remake felett az irányítást. Várjuk a RE 3 remake-t, Code: Veronica remake-t és a nyolcas számú részt három vödörrel amolyan Trainspottingosan" (Durden is ALIVE)

"A Resident Evil 2 tipikusan az a játék volt, amit mindig csak néztem.. Erősen szurkoltam bátyámnak mindig, hogy sikerüljön. A remake azon túl, hogy felidézte a régi szép emlékeket, méltó módon dolgozta fel az eredeti játékot. Sokszor beleesnek a játéjfejesztők (vagy akár a filmkészítők is..) abba a hibába, hogy egy régi címet előkapva, grafikailag kicsit felturbózva eladnak, mint remake.. Azonban szerintem nem csak én gondolom úgy, hogy egy új köntöstől már el is kell ájulni. Nem szabad csak a nosztalgiafaktorra építenie senkinek. A RE2 végre egy remake, amiért nem volt kár!" (Sefneni)

"Kellemes meglepetés. Az eredetit imádtam, rengetegszer végigvittem és a felújított változat is ezt hozta ki belőlem, egyik legtöbbször végigjátszott játékom lett. Ha a stúdiók ilyen felújításokat csinálnának, senki egy rossz szót nem szólna" (Saila)

"A 7. rész után alig vártam hogy neki ülhessen újra Claire és Leon kalandjának. A ps1-es korszak egyik etalon horror játéka volt, és most One/ps4 konzolon is megismétli azt amit ps1-en tett. Teljesen magával ragad az egész játék. Az atmoszféra, a grafika, és a logikai puzzle részei zseniálisak. Az egyik ha nem a legjobb Horror játék jelen generációban." (Dark T)

"Biztonsági vásárlásként indult, mert limitált erőforrások és a nagymértékű "10/10" kritikák iránti szkepticizmusomnak hála (rohadjon meg Horizon robotdínóstól, mindenestől) nem akartam ismét kidobálni egy valag pénzt rá, illetve a Resi 0-1 remake-ek után már nem gondoltam/hittem el, hogy lehet valami újból ilyen jó, illetve változatos - 1998 ugye elég régen volt, viszont ugyanazt ha megint a Resi0-1 szintjén lövik el, már annyira nem ér sokat (számomra). No de mekkorát tévedtem...

Jelenleg jegelődik a játék a DS miatt, de még hiányzik a 3. és 4. végigjátszás, hogy meglegyen a komplett ending, viszont még tervben van a 3 órás végigjátszás is, annyira belejöttem Szuper remake, Mr X külön jópont, minden klaffol - egyedül néha az item-management szintjén ver az ideg, node ez az eredetivel is így volt." (Hwopapa)

Ezúton is köszönjük mindenkinek, aki szavazatával hozzájárult a 2019-es toplista létrejöttéhez!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

10 perce

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==