Az utóbbi évek rengeteg anime adaptációval kényeztették a műfaj rajongóit. A régi klasszikusok mellett, mint a Fist of the North Star már az új sikeres szériákat nemcsak nézni, de játszani is tudjuk. Ilyen a mostani tesztalanyunk is, a TOKYO GHOUL:re [CALL to EXIST] , ami az első nálunk is elérhető Tokyo Ghoul játék.
A világról azt érdemes tudni, hogy Tokyo utcáin véget nem érő harc tombol az emberevő Ghoul-ok és a „szörnyvadász” Nyomozók között a túlélésért. Főhősünk, Ken Kaneki egy látszólag halálos baleset után arra ébred, hogy Ghoul lett belőle. A világban, amiben eddig emberként élt, most Ghoulként kell helyt állnia. A kérdés csak az, te melyik oldalt választod? Te fogsz enni, vagy téged esznek meg? Ez a harcrendszerben is előjön, mert lehetőségünk van Ghoult, Inspectort, vagy a kettő keverékét, a Quinx osztag tagjait irányítani.
A játék 9 küldetés keretein belül meséli el a történetet. Látszik, hogy szinte csak a rajongóknak szánták a sztorit, mert kicsit zavaros lehet a történetszál megértése annak, aki nem látta vagy olvasta a sorozatot. Roppant kevés eseményről kapunk információt. Minden főküldetés előtt van egy-két pillanatkép az animéből pár sor magyarázattal, hogy mégis mi történt az elmúlt 30 mangában a két pálya között. Ha többet szeretnénk tudni a világról, karakterekről és eseményekről a Collection menüben olvashatunk róluk. Ez a megoldás a One Piece Pirate Warriors-ból ismerős lehet.
Egy akciójátékot kapunk hát, ami egyszerre akarna hack & slash és musou (nagy tömegek elleni harc) stílust is képviselni RPG elemekkel. Ez egy egyedi élményt ad nekünk, de igazán egyik műfaj elemeiben sem kiemelkedő.
A főszál teljesítése nagyon kevés időt vesz igénybe, lassú tempóban haladva is legfeljebb 6-7 óra az, amit kipofozhatunk a játékból. A maximalisták a mellékküldetésekkel és a 3 saját karakterünk gyűjtőgetős részeinek kioldásával 20 órára is tudják növelni az élvezeti faktort. Az online co-op és a 4v4 match lehetőség is adott. Küldetések után kapunk tapasztalati pontokat, szintlépések és bizonyos kritériumok teljesítése után új fegyvereket, passzív képességeket és a saját karaktereink ruháit, kiegészítőit oldhatjuk ki. Lehetőségünk van a történet pályáit kicsit megfűszerezve végigvinni, ahol pl. új ellenfelek is feltűnnek.
Ez mind szépen hangzik, de rengeteg hiányossággal küzd a cím. A harcrendszer, a kamerakezelés, a grafika (ami nagyon középszerű) mind lehetett volna sokkal kidolgozottabb. A pályák nagyon hasonlítanak egymásra, sok az ismétlődő tereptárgy. A történetmesélés pedig annyira kevés, mint egy könyvnek a hátoldala az egészhez képest.
Rajongóknak ajánlom a Tokyo Ghoul: re CALL to EXIST-et, mert ez az egyetlen lehetőségünk, ha Ken Kaneki bőrébe szeretnénk bújni. Egyébként egy középszerű rétegjátékról van szó, amivel érdemes várni egy leárazásig.