[Teszt] Arise: A Simple Story

Arise: A Simple Story

GhzSzabó Ákos2019.12.11. 17:24

A videojátékok repertoárja nagyon széles skálán mozog manapság. Nem nagyon lehet olyan stílust mondani vagy esetleg kitalálni amiből valaki, valamikor, valahogy nem csinált volna már játékot. Remélhetőleg lassan elmúlnak azok az idők is, amikor a laikusoknak a szó említése kizárólag az egymást virtuális fegyverekkel halomra lövő tinédzserek és járókelőket halálra gázoló, otthon élő és addikcióval küszködő szerencsétlenek juttatja eszébe. Na az Arise egy olyan egyszerű történet, ami pont, hogy a kedvenc hobbink sokszínűségét hivatott éltetni.

A játék egy klasszikus hideg indítással nyit, amit hamar felmelegit... égő testünk. Ugyanis éppen a jó öreg viking és egyéb szokásoknak megfelelően máglyára dobtak, hogy így utazhasson át a lelkünk a túlvilágra. Természetesen azért annyira nem egyszerű a történet, hogy ilyen hamar véget érjen, mivel a terv “működött” és sikeresen “fel” kerültünk a Valhallába. Vagy hívhatjuk igazából vallástól és kultúrától függően akármilyen túlvilágnak. Egy biztos, innen fogjuk életünk fontosabb állomásait “újraélni”, amiről nem is írnék többet, mivel jobb ha mindenki maga éli át az Arise sztoriját. Annyit hintelek csak, hogy életünk valóban egy egyszerű történet volt, mint ahogy általában mindannyiunké az, viszont ez nem jelenti azt, hogy a történések nem voltak jelentősek és nem befolyásolták, illetve akár változtatták meg sorsunkat.

Az Arise nem más mint egy interakciókat igénylő mese, amibe meg próbáltak csempészni egy kis izgalmat a puzzle és platform részek segítségével. Nos, míg az előbbi egy üdvözítő színfolt, az utóbbira sajnos ez már annyira nem mondható el. A jobb analóg kar segítségével oda-vissza tekerhetjük az időt, aminek hatására szó szerint megváltozik körülöttünk a világ. Levelek nőnek ki és fonnyadnak vissza, napraforgók bólogatnak, sziklák repülnek vissza a helyükre, fittyet hányva a fizika törvényeire és még egymillió kis apróságot tudunk változtatni, hogy tovább jutva az adott szakaszon újra átélhessük életünk elfeledett emlékeit.

Minden pálya más kihívásokat tartogat és új mechanikákat vezet be, miközben szó szerint szemkápráztató látvány orgiát tol az arcunkba. Alapvetően a grafika nem túl részletes és nagyon ügyesen “csaltak” a területek nagyságával, ettől függetlenül a művészeti oldal és a vizuális stílus nagyon egyben van. A hanghatások és zenék tökéletesen illeszkednek az adott pálya hangulatához, amire szükség is lesz mivel a kalandunk egy igazi érzelmi hullámvasút, ami néha elég megrázóan tud hatni az erre fogékonyabb lelkületüeknél. Közéjük tartozom én is.

Nagy negatívum lehet sokaknak, hogy nincs a játékban harc. Ha elbukunk, azt csak magunknak köszönhetjük. Illetve egy tökéletes platformernél mondhatnánk ezt, itt viszont sajnos a kelleténél sokkal többször rángatott ki az immerzióból a jéghideg kezével az irányítás ördöge. A frissen játékot készítő Piccolo-nak van még mit tanulnia ezen a területen. Nem vészes a helyzet csak egyszerűen inkonzisztens. A sokadik pályán sem tudtam megállapítani, hogy képes leszek e átugrani egy adott szakadék fölött. Néha Pókember-nek mutatunk egy jókora fityiszt, néha meg olyan mintha egy betontömb lenne a lábaink helyett. Ezt kiegészíti még az, hogy lehetetlen kiszámolni, hogy éppen mekkora az a távolság amiről leesve még éppen csak túléljük a mókát. Néha pár centi is halálos, néha meg - ha olyan helyre - érkezünk akár métereket is tudunk zuhanni. Értem én, hogy nem ez volt a fő prioritás, de azért egy kicsit csiszolhattak volna még rajta.

Az Arise “nálam” (!!) nem jutott fel a Journey magasságokba, pedig nagyon szeretett volna. Minden megvan benne, hogy kellemesen eltöltsük vele azt a 3-6 órát (figyelembe véve, hogy minden titkos emlék képet meg akarunk találni a pályákon vagy sem) de valahogy az a HŰHA élmény és a frusztráció nélküli flow hiányzott egy kicsit. Ettől függetlenül a stílus kedvelői nyugodtan tegyenek vele egy próbát, mert összességében mindenképpen egy kiemelkedő mese az Óperencián innen és talán túl.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

16 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==