[Teszt] Resident Evil 5 és 6 (Switch)

Resident Evil 5 és 6 (Switch)

Gamer3652019.11.24. 14:00

A teszt előtt szükségesnek tartok leszögezni valamit: Nem vagyok elvakult Resident Evil fan. Persze, Umbrella mintás a pénztárcám, a kocsin is fenn van a cég logója, a film témája a csengőhangom, de például nincs BSAA tetoválásom és nem hívják Weskernek a kutyámat sem. Teljesen egészséges módon rajongok csak a sorozatért. (Egy alkalommal például meg akartak győzni, hogy teljesen valid csere lenne egy Link to the Past-ért egy RE0 és RE1 remaster PS4 kiadás, azzal az érvvel, hogy dehát ez egy "Rezi". Oké.) Ehhez hozzátartozik, hogy a klasszikus hármas volt az, amit ismertem és szerettem, a 4-5-6 eddig teljesen kimaradt az életemből. Ezt azért éreztem fontosnak tisztázni, mert nekem az 5. és a 6. sem tűnt olyan borzalmas játéknak, mint amilyennek jó néhányan kikiáltották, mi több, mindkettőt élveztem többé-kevésbé.

A 4. részt idén év elején pótoltam PC-n, mivel a TPS lövöldözés kontrolleres irányítása ellen gyermekkoromban beadott védőoltás még mindig hat. Nem tudom elviselni azt a lassúságot és pontatlanságot, amit kínálnak, ez van. A PC remake-ben (plusz a Wii-n ugye) viszont ezt szépen megoldották. Miután a négyes epizódot letudtam, rájöttem, hogy a műfajváltás (egyes értelmezésekben a 4. rész által inkább teremtésről beszélünk) nem ártott annyira RE frencsájznak, így pont bele is vágtam volna a folytatásba, amikor jelezte a Capcom, hogy kéne várnom, mert jön a Switch verzió.

Meg is érkezett a 4., gondoltam újrázom, de jött a hidegzuhany, kihagyták a mozgásérzékelést, ami miatt kapott is a Capcom rendesen a közösségi médiában. Viharnak tűnt a biliben a dolog, de annyiban cél ért a hőbörgés, hogy az 5. és a 6. rész szviccs verziója egyből egy elsőnapos patch-el nyitott, ami ezt az irányítás módot szépen beleapplikálta a címekbe. Ezek szerint nézni hatása csak volt a morgásnak. Magába a játékmenetekbe nem mennék részletesen bele, ezt már több alkalommal megtették itt az oldalon, nézzétek csak a cikklistát! KATT! Lévén az alapjátékok gyakorlatilag érintetlenek lettek, így érdemben ehhez a részhez nem is tudnék hozzátenni.

Vagyis mégsem egészen. Ugye a fent említett irányításbeli változtatás elég pozitív irányba mozdítja el a mérleg nyelvét. Tény, hogy egyik rész sem a sorozat legközkedveltebb darabja, azt azért nem árt tisztázni, hogy a pontosított lövöldözés miatt egészen más játék jön át a kézi "Resi masinánkon". Szóval ez működik és jó, mindkét cím esetében. A hatodik rész prológja alatt azért kaptam egy kisebb agyérgörcsöcskét, mivel nem nagyon akart szuperálni a célzás, és veszett guglizásba is kezdtem, hogy elnéztem-e valamit és ebből esetleg kimaradt, de vaklárma volt. Tudták szépen implementálni, de a menüben lehet bekapcsolni, az meg ugye csak a prológ után elérhető... na, bocsi a kitérőért.

Látványra mindkettő durván szép lett, de néha vegyessé válik a kép. Sokat segített, hogy a PS4/One már korábban megkapta a maga remasterét, így már az turbózott verziókat portolták át a Nintendo gépére. Élesebbek a textúrák, nincsenek diavetítős, 20 alatti FPS-dropok még a nagyobb bossharcoknál sem, de azért teljesen simának sem lehet mondani a mozgást. A főleg jelen generációs Switch portokat sújtó, széles körben ismert "remake homály" sem teszi hála az égnek tiszteletét. Kicsit utánanéztem a technikai oldalnak, mert érezhetőek voltak azért döccenések pár) helyzetben, úgyhogy aki a konkrét számokra kíváncsi azoknak íme: Az 5. dokkolva 30-35 körül hoz, ami 25 környékére zuttyan le, 1080p-vel. Kéziben 720p 35-40 körüli fps-t kapunk, ami egy egy nagyobb robbanásnál, dugig (nem)zombival, szintén le tud koppanni 25 körülre. Motion blur és FPS lock ilyenkor ki van kapcsolva. A 6. szintén zenész, hajlamosabb gyakrabban leesni 25, nem egyszer 20 közelébe egy egy agyonanimált jelenetnél (jellemzően a robbanásoknál) de fel tudja magát küzdeni jellemzően a 30.as tartományba. Koop játéknál viszont ez már nem megy neki, 20 FPS-nél elfogy a gép ereje.

Extrákból is teljes pakkot kapunk, van itt minden. a RE:5 megkapta a "Chris&Jill: Return to Castle Wolfenstein" valamint a "Jill&random NPC guy escapes from Monkey Island" sztori DLC-ket, a RE6-ban pedig benne vannak a különböző extra árkád módok, amiket a steam-en még most is pofátlan 4euró/darab áron árulnak. Szép kis csomag lett tartalmilag az újrakiadás, na. A helyi multit próba szinten futottam át, a feleségemnek ígértem meg mindenfélét, ha beugrik kísérleti nyúlnak egy kis időre. A local coop módoknak hála, újabb ajánlott címmel bővült a Switch címek offline multi könyvtára. Az ötben kicsit furcsállottam ezt a bal felül, jobb alul megoldást, viszont meg lehet szokni. Gondolom képarány megtartásához van köze, különösebben nagy problémának nem rónám fel. Viszont itt 20-25 FPS-el kell beérnünk handheld módban. A 6. rész élvezeti értéke ebben a módban viszont érezhetően gyengébb, pedig mindkettő elég gyenge framerate-et produkál, itt inkább magának a játékmenetnek a gyengeségét tudnám okolni az élmény csorbulásában.

Térjünk kivételesen ki a hangokra, bár nem vagyok híve a “tételesen vegyünk végig mindent” hozzáállásnak (dehogynem!). Nem vagyok egy vájtfülű és túlságosan finnyás ezen a téren, de most még nekem is szúrta a fülem egy apróság amit a 6. rész prezentált: Nem adja vissza egy játék sem az igazi fegyverek hangját, ami nem is baj, mert elég macerás lenne fülvédővel játszani, de olyan mértékű tömörítésen esett át a hangsáv, hogy a fegyverek úgy recsegnek, mint egy első generációs SoundBlaster-en. Borzalmas volt.

Összességében tehátt ajánlott lehet a Switch verziók beszerzése, már csak a hordozhatóság és a mozgásérzékelős célzás okán is. Merem ajánlani mind megrögzött Resi rajongóknak (ők már úgyis hozzászoktak a borzalmas portokhoz >:) ), mind a külső nézetű lövöldözős stílus rajongóknak, amíg a helyükön kezeljük a játékokat: Az 5. egy kompetens remakeje a 4. résznek, az 6. pedig egy klassz interaktív mozi - Switchen is.

Shifty Fox

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

1 órája

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==