Hála égnek beigazolódtak a pletykák, és egy évvel a konzolos megjelenése után a Red Dead Redemption 2 definitív változata a GTA5 irányításával, néhány új küldetéssel és a mostanra kiforrt Red Dead Online-nal kiegészülve megérkezett PC-re is. Mivel tavaly ne5h már alaposan megszakértette Arthur Morgan súlyosan depresszív történetét, a következõ sorok szinte kizárólag a PC változattal kapcsolatos személyes kálváriámat és általános benyomásaimat taglalják.
Mivel tavaly idõ hiányában elengedtem, a laza 112 GB letöltése után izgatottan kattintottam a Rockstar Games Launcherben a Play gombra, hogy végre én is felcsaphassak tragikus sorsú törvényen kívülinek. Pár feszült másodperc után a gyorsan mémmé vált „Red Dead Redemption 2 exited unexpectedly.” üzenetet kaptam, majd pár újabb elindítást követõen újra és újra bekövetkezett ez a „váratlan” fordulat. Eközben kedélyesen elrötyögtem az olyan anomáliákon, mint hogy a játék megkérdezi telepítésnél, szeretnél-e parancsikont az asztalra, de ha megpróbálod használni, hibaüzenetet kapsz, hogy az RDR2 elindítása csak a Rockstar Games Launcherbõl lehetséges. Pár további crash után innen továbbkattintva a Rockstar hivatalos support oldalára olyan hasznos tippek vártak, mint hogy próbáljak meg drivert frissíteni, a vírusirtót kikapcsolni, vagy adminisztrátorként futtatni a programot (spoiler: nem lehet, mert a saját launcherük egy újabb hibaüzenetben felszólít, hogy ezt azonnal hagyd abba).
Félóra vergõdést követõen sikerült eljutni a fõmenüig, ahol az öregecske i5-ös procit leszámítva az ajánlott konfig birtokában lelkesen rászabadultam a grafikai beállításokra, amelyekbõl rengeteg van, az RDR2 ugyanis grafikailag az egyik legskálázhatóbb játék, amivel PC-n valaha dolgom volt. Egy tucat preset, csúszka, pipa és más opció várja, hogy a próbálgatásukkal kiéld valamennyi masterrace késztetésedet, ez azonban csak addig izgalmas, amíg rá nem döbbensz, hogy egy aknamezõn vagy, ahol a legkisebb változtatás is újabb fagyásokhoz, vagy darabos teljesítményhez vezethet. Az MSAA, volumetric lightning, árnyékok, víz fizika és pár más sejthetõen teljesítménykiller opció lejjebb tekerésével vagy kikapcsolásával sokat lehet javítani az elsõre garantáltan döcögõs teljesítményen, míg a textúrák részletességének visszavétele például alig számít. Némi kísérletezés után azért egész jól be lehet lõni azokat a medium-high beállításokat, amelyek mellett a játék még mindig döbbenetesen fest és nagyjából stabilan, 55-60 FPS-sel fut az én közepes konfigomon is, de idõközben a Digital Foundry-tól is megjött a segítség.
Egy biztos: a „mindent maxra húzok” attitûdöt egy kisebb atomerõmû birtokában is el kell engedni, mert hiába adott a lehetõség, ezt a programot nem erre találták ki, ugyanakkor mindenki megnyugodhat, hogy „csak” közepes beállítások mellett is a generáció egyik legszebb játékát bámulhatja 80+ órán keresztül.
Amikor épp mûködik, akkor az RDR2 valami leírhatatlanul gyönyörû és magával ragadó, viszont a tesztoszteronszintet garantáltan feltornázó vadnyugati jelenetek befogadását drasztikusan megnehezítették a sok Nvidia kártyatulajhoz hasonlóan nálam is jelentkezõ a folyamatos beröccenések, a villogó menük és más problémák. Fogalmam sincs, mikor kínlódtam utoljára ennyit egy játék mûködésre bírásával, a Rockstar pedig mély hallgatásba burkolózott, ezért a finoman szólva is döcögõs launch utáni napokban csak a Redditre és más nem hivatalos forrásokra lehetett támaszkodni. Ironikus módon a messze legidegesítõbb beröccenéseket például egy – most figyelj! – Process Lasso nevû programmal tudtam megszüntetni, míg mások egyszerûen kikapcsolták a processzoruk két magját, de a játék olyan bugokkal is szórakoztat, mint a minden indításnál részben elállítódó grafikai beállítások (nálam fullscreenrõl máig mindig visszavált bordered window-ra). Az Nvidia GeForce Experience optimizálós funkciója egyeseknek állítólag segített, míg nekem bizarr módon egy sor beállítás feljebb kapcsolását javasolja, amitõl nyilván nem lesz jobb a teljesítmény.
Szerencsére a hét közepén fordulat állt be, a Rockstar végre életjelet adott és sûrû elnézések közepette biztosított arról mindenkit, hogy dolgoznak a hibákon, a legutóbbi patch óta pedig valóban sokkal-sokkal jobb a helyzet. Remélhetõleg most már az is a fejébe csaphatta végre Arthur Morgan viseltes kalapját, aki eddig elindítani sem tudta a játékot, és elmerülhetett a nyers férfierõ uralta könyörtelen vadnyugat végnapjaiban, a Photo Mode-dal giccses képeket lõve a nem mindennapi élményrõl. A játék olyannyira ugyanaz maradt, mint konzolon, hogy még néhány játékmenetet érintõ bugot is sikerült átörökíteni (egyszer eltûnt az összes fegyverem, aztán varázslatos módon újra megjelentek a lovam nyeregtáskájában). A Rockstar legendásan nem remekel a játékosok betanításában, így beletelt némi idõbe, mire sikerült felfognom például a core rendszer lényegét és valamennyi ikon jelentését, ahogy az is sokatmondó, hogy az elsõ PC-s modok a bevezetõ szakasz átugrását tették lehetõvé. Cserébe mire nagyjából nyeregben vagy és elsajátítottad a túlélés legfontosabb alapszabályait, illetve rád szakad ez a vadregényes tájakban gazdag nyílt világ annak számtalan lehetõségével, megérted, miért beszél róla mindenki szuperlatívuszokban.
Sokat elárul az RDR2 milyenségérõl, hogy az elsõ napok mostanra szerencsére nagyrészt kikalapált technikai anomáliái ellenére is teljes átéléssel egyengetem Arthur Morgan és bandája sorsát, miközben a western mûfaj sem áll túl közel hozzám. A feszesen megírt fõ- és mellékküldetések, a lassabb sodrású és csendesebb pillanatokat felváltó tûzpárbajok, a döbbenetesen élethû és ezredjére sem unalmas animációk, és az a változatosság és szabadság, amelyet a játék kínál, mindenki számára egészen személyes történetet biztosít. Akinek van társasága hozzá, saját lelki békéje érdekében ellensúlyozhatja az egyjátékos történet olykor érfelvágósan melankolikus hangnemét a Red Dead Online-t domináló õrülettel, ráadásul most még a köhögõs elstartolás okán vígaszdíjként kapott ingyen goodie-k is ütik a markát.
Panaszra tehát összességében nincs okunk, mert bár semmiképp nem szabad elbagatellizálni a Red Dead Redemption 2 PC-s változatának kezdeti nyûgjeit, a legkritikusabb technikai problémákat pár nap alatt kijavították, végsõ soron pedig megkaptuk egy eleve fantasztikus játék legteljesebb és minden kétséget kizáróan legszebb változatát. Szívbõl remélem, hogy a technikai malõrök nem veszik el sem a Rockstar, sem más fejlesztõk kedvét attól, hogy a jövõben is ennyire részletes skálázást biztosító grafikai beállításokkal adják ki számítógépre a játékaikat, én viszont, ha megbocsátotok, most megyek is, mert sem az erdei vadak, sem az O’Driscoll banda tagjai nem fogják levadászni magukat .
Nem tudom miért szopás!? Ha nem nyúl bele az ember modokkal meg minden egyéb nem hivatalos dolgokkal a játékba akkor nem látok semmi hátrányt egy konzolhoz képest. Minden frissít automatikusan, lassan egy éve vagyok újra pc-n, de a rdr2-n kívül még egyszer sem futottam bele ilyen szintû bosszantó dolgokba egy játátéknál sem.
Játék megvesz-letölt-játszik
Ugyan ez a sorrend konzolon is. "Az interneten található idézetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitõl származnak" - József Attila
Azóta már jöttek új patchek és hotfix driverek is Az a baj, hogy kijavítanak egy dolgot és lesz helyette két új hiba. "Az interneten található idézetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitõl származnak" - József Attila
Sajnos a PC port ugyanolyan minõségi lett, mint a konzolos megjelenésre kiadott PS4 pro verzió. Bár én csak konzolon nyomtam, a játék semmilyen aspektusában nem kiemelkedõ. Vannak manapság játékok, amelyek egy aspektusban kiemelkedõek, ha már kettõben azok, nagy ritkaság. Ez, egyetlen aspektusban sem kiemelkedõ. A történet a legményebb pontja az egésznek. A legnagyobb fordulat benne, hogy bandita meghal a bankrablásban (úristen, ki várta volna, úristen). Megismersz 20 jelentéktelen karaktert, akik lovon, postakocsin elpofázzák az unalmas életüket. A fõhõs hátterére pont ugyanennyit, ugyanilyen módon fordít a játék. Mindezt 2019-ben Sony exkluzívok után... Nyilván nem spoiler, hogy [spoiler] Dutch gonosszá válik [/spoiler], de ez semmilyen formában nincs elmagyarázva, nem tudni, hogy mitõl válik azzá. A grafika jó lett volna ha nem 2000*1800-ban fut PS4-en, szaggatva, bugokkal. Látom, PC-n is hasonló a helyzet, bár elvileg be lehet állítani ultra közeli látványra, mint a GTA-t, a hardware unboxednak vannak errõl videói. Szeretem a lassú játékokat, de itt már idegesítõ volt a sok lovaglás, cinematicban pedig sokszor meghalt a karakterem, tehát az sem volt opció. A nyitott játékvilág elemek teljesen opcionálisak voltak, nem hatottak ki a játékmenetre, nem függtek össze. Semmiben sem különbözött ha átrohantál a sztorin, mintha az összes mellékküldetést és challenget végigcsináltad volna. A random eventek scripteltek voltak és egy idõ után idegesítõ hatásuk volt. Mondjuk a rémunalmas és érdektelen utazásom végén duplán örültem, hogy vége, mert a két végkifejlet legalább tetszett. Az elsõ két fejezet tutorialja után a negyedik fejezet közepéig/végéig azt az illúziót keltette bennem, hogy lesz valami a játékból. Nem lett.
Én párhuzamosan tolom a pc-t (csak szimulátorozás miatt) és a konzolokat. Szerintem a pc halál szopás a konzolokhoz képest. Viszont mivel sokkal rugalmasabb platform ( modok, perifériák), ezért elviselem a cumit. Dzsézon Tetem a Transplanter
Nálam sosem fagyott a COD. Igaz single mód nem tudom van-e benne.... Amúgy én is konzol mellett voksolok, de én ezeket már megállapítottam és meguntam 15/18 éve kb SakeeHUN@XBLive,ProjeCt Scorpion ONE X, BFV/nOOb, van Szamszung telephónom is meg Csáomi is.
Hát, egy közepes gamer laptop is halkabb, mint a PS4 pro, pedig ott nem lehet izomból hûteni. Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 2070 superem is tud nagyon hangos lenni, ha nagyon meg van hajtva, csak az esetek legnagyobb részében nincs nagyon meghajtva, ezért nem az, míg a PS4-et így generáció végén minden csutkára hajtja.
Ettõl függetlenül szerintem jelenleg a legkonzolabb konzol az a switch. Ott nincsenek grafikai beállítások, a system update nem kötelezõ azonnal és kb 3 mp, ha mégis megcsinálom, tök plug and play az egész. A PS4 mellette már inkább egy PC-re hasonlít. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
Nincs mit rajta csodálkozni,ha akkora vagy olyan házba lenne mint egy hasonló pc,pont olyan halk lenne.15 éve persze hogy hallkabb volt,milliószor egyszerübb voltba konstrukció,hütõtte ha szelõztettél.😉 Táncoltál már valaha az ördöggel sápadt holdfénynél?
PSN:Praterkid. vagy haveroknak csak SKÁLAKOPÉ
Ugyanezt akartam írni.
Ha valaki 15 éve azt mondja nekem, hogy a konzolok kb. hatszor hangosabbak lesznek, mint a legszarabbul összerakott pc, körberöhögöm.
És lám, csoda, hogy nem robban fel néha a pro
Teljesen egyet értek azzal amit mondasz. Legalább is az elsõ felével mert ps4-em nincsen, de ismerõsömnél hallottam már a hangját és csak pislogtam....
12 év konzolozás után ez év elején raktam össze újra egy gamer pc-t és õszintén mondva nagyon tetszik. Rengeteget változott az egész rendszer azóta mióta komolyabban játszottam rajta anno. Legalább olyan kényelmes mint egy mai konzol.
Mindig megkapom haveroktól, hogy õk biztos nem szuttyognának a grafikai beállításokkal.
Nem gyõzöm mondani nekik, hogy nem is kell. (Fõleg ha csúcs hardwered van, akkor csak mindent maxra azt jóvan )
Én is egybõl mindent feltolok és ha nem vagyok elégedett akkor veszek visszább a dolgokból. De legalább van lehetõségem rá. És valljuk be, egy-egy játéknál 10-15 percnyi idõ ráfordítás a finomhangolasra az semmi. "Az interneten található idézetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitõl származnak" - József Attila
Én is csak csatlakozni tudok az elõttem szólókhoz, ez durván kivételes eset, én se emlékszem már, mikor kellett egy játékkal is akár picit is szüttyögni, hogy mûködjön. Nagyrészt a letölt és játszik megy. Az egyetlen karbantartás, amit aktívan végzek az az, hogy mikor szól az nvidia experience, hogy új driver van, akkor mikor kedvem van ráklikkentek, hogy igen, telepítsd. Ennyi. A windows updateket nem szoktam észrevenni, max annyiban, hogy mikor kikapcsolom a gépem, pár perccel tovább tart, mire kikapcsolódik. A beállításokat is belövi a játékok 95%-a magától úgy, hogy rendesen fusson a gépen anélkül, hogy hozzá kellene nyúlni. Ezekbe bele szoktam nézni, mert általában tutira mennek és lehet rajtuk javítani, de teljesen opcionális, hogy akarsz e állítgatni (viszont legalább lehet, konzolon meg kapsz 3 lehetõséget, pedig egy köztes megoldás sokszor jobb lenne, sok játéknál éreztem, hogy nekem nem kell ilyen árnyékminõség, ha cserébe kapnék még pár fps-t 4K-ban).
Ezzel szemben a PS4 elég idegesítõ. Nem tudom miért, de nem sikerült rávennem, hogy csinálja azt, amit a PS3 csinált, hogy minden nap magától bekapcsolt és frissítette magát, az tökjó volt. A PS4 nem hajlandó, így mikor éppen rám jön, hogy tökjó, van fél órám-órám játszani, kifejezetten gyakran járok úgy, hogy Hello, most megszívtad, mert addig nem játszol, míg nem frissíted a rendszert, max offline, aztán fél órán át nézem, hogy frissít, majd az is gyakori, hogy még tíz percig, hogy ellenõrzi a filerendszert, mert valamiért úgy sikerült újraindítania magát. Szóval nem érzek igazi szopáshalmazt egyik oldalon sem, de a PS4 jobban tud idegesíteni. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
Ja. Mostanában megint mind az MS, mind a kedves hardver gyártók hanyagabbak szoftveresen. Nekem az a taktikám, hogy mindennel várok 1-2 hónapot és úgy ugrom bele (Win frissítés, játékok, hardver...). Így nem futok bele több szopókába, mint a PS4 Pro-mon. Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364)
Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
A PC-m a hálóban van, a feleségem észre se veszi, ha játszom rajta, max a bill klattyogást ... de bezzeg ha bekapcsolom a PS4-et, rögtön egy vadászgép anyahajó fedélzetén találjuk magunkat
Szerencsés vagyok a DS-el, ez valahogy nem akarja elrepíteni a gépet GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza**
Twitch: http://twitch.tv/lazahun
mert konzol maga a megtestesült nyugalom,a zen...ja nem.
az uj cod pl mai napig képes restartolni a konzolt szó nélkül,már akinek ujraindult,mert olyan is van akinek rip lett a gépnek,de ez csak egy durvább hiba a sok közül.
alakul már,de ilyen hibás f@shalmazt még szerintem nem adott ki az acti.
pc-n sem ez a jellemzö,nagyon sok játékom van,ha nem early acces játékot veszek,ahol ez benne van a pakliban,akkor nem szokott gondom lenni szinte soha,semmivel. 10 kedvenc filmem: Rambo I,II,III, meg hét pornó :) ★ ★ ★ ★ ★ ★ https://www.twitch.tv/dr_senkihazi ★ ★ ★ ★ ★ ★ http://steamcommunity.com/id/drsenkihazi
+1 I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain.
Erõsen általánosítás, de megértem, mert ha valaki nem tudja minimálisan karban tartani a gépét az szophat. Emlékem sincs arról, mikor szívtam utoljára PC-s játékkal, pedig amit lehet ezen tolok ... persze semmiképpen nem mondanám azt, hogy nem volt még ilyen. Az utolsó emlékem is inkább improvement volt ugye a jól ismert DsFix-el Persze ezt a csodát még nem próbáltam.
Nálam pl most a PS4 Pro a szopó, mivel a Death stranding-ban állandóan elmennek bizonyos hangok az átvezetõknél, kivagyok tõle .... ugye a konzolosdi. GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza**
Twitch: http://twitch.tv/lazahun
Én is ebbõl a videobol indultam ki aztán személyre szabtam ezt-azt. Tényleg jó beállítások. Mint amikor a suliba a házit másoltam, olyan érzés volt ez a beállítás kopizás "Az interneten található idézetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitõl származnak" - József Attila
Akit érdekel a Hardware Unboxed-nak is (egyik legnagyobb tech csatorna) van egy részletes PC beállítás guide-ja, ami kb. 60% körüli gyorsulást ad.
Part 1 KATT! Part 2 KATT! Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364)
Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
Végsõ elkeseredésemben próbáltam ki a bios downgradet, mert már kiolvastam az internete is a témában, és kb a megjelenés 4. napján olvastam azt, hogy valakinek az segített.
Láttam az összehasonlítást igen, X1X beállításaival nálam megvan a 4k 60fps, de a látvány nem igazán tetszik. Inkább játszom 1440-ben és jóval magasabb beállításokkal 60fps-el De az tényleg vicc, hogy egy 1200€-s videokártya nem tud maximális beállítások mellett 4k-n 60 képkockát kihozni belõle másodpercenként "Az interneten található idézetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitõl származnak" - József Attila
Ez inkább ilyen crisis effect. Mármint nem az, hogy bios downgrade kell az elindításához, az nagyon gáz én tuti inkább hagynám akkor, hanem az “optimalizálatlanság”. A xbox one x verzióval hasonlította össze a DF, az kb low. Van pár beállítás, ami PCn sem befolyásolja a teljesítményt, ami high-ultra, de a legtöbb low és néhány medium és úgy fut 30 fps-el. Ha PC-n maxra akarja húzni az ember, várni kell, míg a következõ generáció csúcskártyái elérhetõ árba kerülnek. Nem tervezték arra, hogy minden maxon 4k-ban 60 fps-t tudjon barmelyik gépen, viszont esélyes, hogy 5 év múlva még mindig játszhatóan fog kinézni, mikor már bármelyik budget laptop maxon futtatja majd. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
Én elõrendeltem vakon, gondolván R* nem fog félkész munkát kiadni a kezei közül. (Tanulván a GTA IV launch utáni borzasztó hibákból)....erre 4 napig még csak elindítani sem tudtam. Mindent megpróbáltam, egyedül az alaplabi bios downgrade segített és még megannyi más embernek is.....de az, hogy egy játék csak úgy induljon el, hogy: -defender kikapcs, -vírusirtó letilt, -tûzfalhoz hozzá adás, -fájl tulajdonságokban a nagyképernyõs optimalizálás kikapcs, -renszergazdaként indítás beállítása az .exe fájlra.....és még sorolhatnám. Ez így nem elnézhetõ dolog, ráadásul ezek sem oldották meg a dolgot, csakis a bios downgrade.
Azóta már kijött kb 5patch a játékhoz és 5 a launcherhez. De még a mai napig egy optimalizálatlan játék. Igaz, sokkal jobb teljesítményt nem is várnék el optimalizálás után sem, mert ez így látványban és összetettségben nagyon durván ott van a szeren, szóval sokak felháborodása szerintem jogtalan 1440p-ben olyan 80%-os grafikai minõséggel megvan a stabil 60 fps, vagy éppen 4K ultrán a 30fps, de szívesebben játszom inkább 60-al Múltkor itt az oldalon többen írták, hogy lehet csalódni fog a PC-s közönség, mert nem köti le az embert.
Hát azt kell mondjam, baromira élveztem minden eddigi 22 óráját "Az interneten található idézetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitõl származnak" - József Attila
Amúgy annak ellenére, hogy megvettem és végigjátszottam a PS4(pro) -n, nagyon vártam a PC verziót, de jelenlegi formájában ez egy erõs alfa verzió, és teljes árat semmiképp nem ér,majd kijön Early Accessbõl és kap egy leértékelést nekimegyek újra :/ "Quotes on the internet are most times attributed wrong." Albert Einstein
Nekem az egyik ok az elengedésére tavaly az volt, hogy sima PS4-em van és már nem is tervezek Pro-ra váltani (de állítólag minden konzolon tök jó volt).
Amit Insect ír, az elég durva, errõl eddig nem is hallottam, meg mivel nincs összehasonlítási alapom arról, hogy lockolt 30 FPS mellett milyen gyorsan merült a Health és Stamina kör, nem is érzékeltem. Õszintén szólva nem érzem, hogy akkora nyûg lenne Arthur mutatóit menedzselni, de tény, hogy a Stamina néha elég gyorsan lecsökken. "We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
Hát ez bizony tényleg kellemetlen, erre illene figyelni.
De egyébként meg ezek szerint ajánlott speccel is medium-high 55-60 fps, ami teljesen rendben van, mivel a DF videóból az is kiderült, hogy pár beállítást leszámítva a konzolos verzió ugye 30 fps-el is low-medium inkább a low felé húzva. (És megint hülye voltam, hogy nem tudtam várni és megvettem PS4-re anno). Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
Sadly, it seems Bethesda is not the only developer whose games suffer from framerate-related problems. According to Reddit user Jimmyoneshot, Red Dead Redemption 2's PC port also ties certain aspects of gameplay to player framerates. After what appears to be some pretty thorough testing, Jimmyoneshot found that in-game protagonist Arthur Morgan's Health and Stamina meters, as well as his weight, are drastically affected by the game's FPS.If you run the game at 30 FPS, everything will be normal. You will lose weight just as you would in RDR2's console versions. However, if you run the game at 60 FPS, Core drain speed and weight loss will be twice as fast, meaning you'll need to eat 2x as much food as you normally would to keep things steady. At 120 FPS, your stat drain speed is reportedly quadrupled, and so on. (Techspot)
Panaszra teát nincs okunk "Quotes on the internet are most times attributed wrong." Albert Einstein