[Teszt] Need for Speed Heat
Kapcsolódó játék: Need For Speed Heat (ps4)
Eddig 26 hozzászólás
Ghz
2019. November 15.
Friday 15:56
Pár hete az Ubi teljesen váratlanul bejelentette, hogy a “futószalag” sorozatait pihenõ pályára küldi pár hónap, esetleg év erejéig, hogy megkapják a megfelelõ idõt és törõdést ahhoz, hogy a játékosok a lehetõ legjobb élményt kapják a jövõben. Na ez igazából azt jelenti, hogy a Breakpoint bukása arra késztette a stúdiót, hogy egy kicsit átgondolja a jövõbeni stratégiáját. Jelen pillanatban lehetetlen megmondani, hogy mi lesz belõle, de maradjunk bizakodóak, hogy sikerül egy kicsit megújítani az elfáradt sorozatokat. Ez az egész csupán annyiban kapcsolódik jelen cikkünk tárgyához, a Need for Speed Heat-hez, hogy talán a fentebb írt újratervezés erre a sorozatra is ráfért, hiszen olyannyira elhasználták már az amúgy rettentõ sikeres és idén 25(!!!) éves brandet, hogy a legújabb üdvöskéjük kis túlzással fû alatt jelent meg. Pedig hosszú idõ után talán az egyik legjobb Need For Speed játékról beszélhetünk.




Ha az elmúlt évek próbálkozásainak relatíve kudarcát egy mondatban kéne megfogalmaznom - annyi a probléma, hogy a Forza Horizon létezik. A FH igazából a NFS következõ evolúciós ugrása. A baj csak ugye csak annyi, hogy egy sikeres “open world” verseny játék, pláne ha annyira brutálisan minõségi mint a FH elég egy generációnak. Pedig a Heat egyáltalán nem lett rossz, sõt kiválóan szórakoztam vele! Egyszerûen csak az összehasonlításban nem tud elõrébb törni.

Ami már rögtön a kissé sablonos történeten is érzõdik. Kezdõk vagyunk, most jöttünk a városba, nem ismer senki, találkozunk egy szimpatikus lánnyal aki egy "badass" versenyzõ. A kisasszonynak egy legenda az apja és nyomi a bátyja. Megtetszünk neki, alapítunk egy bandát és lenyomunk mindenkit. Lesznek közben “rossz” fiúk és sok korrupt rendõr bácsi is megkeseríti a dolgunkat, de a jó mindig gyõzedelmeskedik. Kis túlzással egy kötelezõ opcionális történet az itteni sztori. Túl kell lenni rajta és mehetünk is a világba száguldozni, mert ha valamiben, hát ebben a Heat piszok jó lett. Adott egy jó nagy terület, Tenyérváros (Palm city, b0cs!) ahol jó sok tennivaló van. Vannak szétzúzásért rimánkodó óriásplakátok, sebességcsapdák, elrejtett flamingók és falra festett irka-firka graffitik. Ezeket érdemes megtalálni, összeszedni, mivel értékes alkatrészeket és fincsi új autókat is kapunk értük.



A Heat egyik nagy dobása a nappali és az éjszakai módok közötti választás lehetõsége. Nappal pénzt fogunk gyûjteni, este pedig kifestjük a kocsit, a fõhõsünket, felszereljük a neont a kocsi alá és indulhat is a “riszpekt” gyûjtögetés. Egész jó ez a mechanika és a két mód dinamikája. Pláne úgy, hogy bármikor tudunk közöttük váltogatni. Még külön kis kihívás lista is van, amit mi tudunk kiválasztani attól függõen, hogy melyik napszakban szeretnénk csapatni. A legnagyobb különbség abban van, hogy éjszaka ellepik a várost a rend éber õrei. Bármikor és bárhol felbukkanhatnak, egyáltalán nem érdekli õket, hogy esetleg éppen egy verseny közepében vagyunk vagy csak simán gyönyörködünk az éjszakai fényekben, ha gyorsan megyünk akkor õk gátlástalanul le akarnak majd kapcsolni. Minél tovább üldöznek és minél tovább maradunk életben, annál nagyobb lesz a szorzónk és ezáltal a jutalmunk is. No persze csak akkor ha sikerül elmenekülni így megúszni a kis éjszakai hancúrt velük. Mert, kár tagadni, a zsernyákok odateszik magukat rendesen - mint minden hasonszõrû játékban, itt is szépen dróton jönnek utánunk. Mehetsz te akárhogy, ha nem vágod le az utat, vagy bújsz el mindenféle hidak alatt, könyörtelenül utolérnek és elkapnak. Késõbb azért jobb lesz a helyzet, de sok rendõrt magunkra húzni sosem lesz egy túl bölcs dolog.



Ahogy lépkedjük a szinteket, úgy lesznek elérhetõek a jobbnál jobb autók. Még példákat sem mondok mert annyi van. De komolyan. És a legszebb, hogy szinte mindent ki- és le tudunk rajtuk cserélni. Minden részegység tuningolható, szinte az alap autóból is egy decens szörnyet tudunk varázsolni. Van kis millió matricázási opció de a legjobb, hogy egy gombnyomással megoszthatod a mûved és egy gombnyomással le is töltheted a “kommuniti” által kreáltakat. Akik erre rá vannak gerjedve, azoknak ez egy igazi paradicsom lesz. Természetesen online is csapathatjuk, ahol barátok vagy idegenekkel oszthatjuk meg a világunkat ami mindig is egy jó móka volt és az is marad.




Ami viszont a legnagyobb élvezet a játékban, az a vezetés. Nagyon el lett találva. A szimulátor simogatók persze azonnal fussanak tovább, meg akik annyira profik, hogy a kasztni rengésbõl megmondják, hogy mi a jó meg mi a nem. Mert ez itt kérem szépen árkádos mulatság, de annak nagyon jó. Méghozzá azért, mert nagyon szépen testre szabhatod minden autónál, hogy hogyan viselkedjen a kanyarokban, beállíthatod a menettulajdonságokat annak fényében, hogy te milyen stílusban vezetsz. Még egy futam közben behívható menü is van, ahol rögtön át is állíthatjuk a fõbb dolgokat akár verseny alatt is. A legnagyobb hangsúly a driftelésen van. Ha az nem megy, akkor sajnos sok sikerélmény nem fog minket érni. Egyszerûen muszáj megtanulni és nem szabad feladni, egy - egy beállítás megváltoztatása csodákra képes. Driftelni pedig nagyon jó! Amikor közel maximális sebességénél sikerül egy visszafordító, kvázi hajtûkanyart tökéletes ívben bevenni, az valami olyan tesztoszteron szaggató, két kézzel mellkas-veregetõ tarzan üvöltõs pillanat, amit maximum akkor érez az ember amikor férfiként sikerült elindítani egy mosást.



Grafikailag szerintem, láttunk már szebbet nála, Palm city is egy picit üresnek tûnik néha, viszont amikor egy jobb zene üvölt a fülünkbe, éjszaka szakadó esõben a brutálisan felcicomázott drágaságunkkal éppen móresre tanítjuk a mezõnyt, na akkor abszolúte beütött nálam a régi jó öreg NFS hangulat. Tudjátok, az amit annyira szeretünk és sajnos annyira hiányoltunk az elmúlt években. Most írhatnám, hogy egy jó kis iparos munka a Heat de nem teszem, mivel nagyon rég nem volt olyan, hogy egy este kétszer is csontra kifaggyon egy játék a PS4-en. Tudjátok, az a villanással egybekötött full kék halál. Néha a hangok és a zene veszett össze egy kicsit, nem tudták eldönteni, hogy éppen mikor és mi szóljon, de más problémával nem nagyon találkoztam és remélem ezeket is javítják majd az érkezõ patchek formájában.

via GIPHY



A Need For Speed Heat nem fogja megváltani a világot és semmiképpen sem taszítja le trónjáról a regnáló Forizon sorozatot, viszont egy nagyon pozitív és reménykedésre okot adó lépés a sorozat életében amit ebben a formában akár egy tovább polírozott második rész is követhet. Sok év után idén elõször lehet talán nyugodt szívvel ajánlani az aktuális NFS részt, ha az ember nem hatalmas elvárásokkal ül le elé és szeretne egy igazi vérbeli, relatíve tartalmas arcade autóversennyel nyomulni, az garantálom, hogy nem fog csalódni.

[41] Ðoma
Nov 18., Monday 12:02 #26
Válasz Ghz (#24) üzenetére
Volt az 10 is
[2] Dark T
Nov 18., Monday 7:39 #25
Válasz arpi0912 (#18) üzenetére
Egyetertek. Driveclub es a Project Gotham Racing szamomra az arkad verseny kiralyai. Amugy jo lett ez az uj NFS, csak nekem a buzi rendorosdivel van bajom. Fasznak kell bele.
moderator Ghz
Nov 17., Sunday 21:39 #24
Válasz Ðoma (#23) üzenetére
Te szerintem valami más játékot próbáltál Mert ez a két állítás aztán pláne pont, hogy nem igaz a játékra Gondolom legalább 3 percet játszottál vele a hozzáértõ kommentjeid alapján
Xlive/psn: ghz365 http://twitter.com/Ghz365
[41] Ðoma
Nov 17., Sunday 14:54 #23
Válasz Antikka (#20) üzenetére
Eleg szerintem a rettenet iranyitas, es a tultolt csicsa grafikat kiemelnem.
[41] Ðoma
Nov 17., Sunday 14:53 #22
Válasz Gigigogó (#21) üzenetére
Ami szar az szar
Jedi meg elmegy, de a heat borzalmas. Persze masnak biztos tetszik
[10] Gigigogó
Nov 17., Sunday 12:28 #21
Válasz Antikka (#20) üzenetére
Mostanában túl kritikus a szentem, a Fallen Order is egy szar szerinte.
Xbox Live - BodaGreg
[1] Antikka
Nov 17., Sunday 7:48 #20
Válasz Ðoma (#19) üzenetére
Mondd Mar Meg legyszi melyik resze Megis ami kritikan aluli. A forza is Jo jatek, de a need for speed sokkal arkadabb, es szerintem mas celkozonseget szolit Meg a ket jatek. Isten orizz hogy a need for speed olyan legyen mint a horizon szeria.
[41] Ðoma
Nov 16., Saturday 21:05 #19
Borzasztoan rossz a jatek, bar nfs-tol nem is varok mast. Lehet tul magas az elvaras (forza) de ez akkor is kritikan aluli!
[27] arpi0912
Nov 16., Saturday 18:12 #18
Válasz Saya (#6) üzenetére
Egyetértek. Nálam pont ezért a generáció árkád autós játéka még mindig a Driveclub minden hibája ellenére. Bármilyen furcsán is hangzik de üde színfolt volt a klasszikus árkád formula a sok tucat openworld árkád autós játék között amivel már 10+ éve bombáznak minket.
Nem hiszem el hogy senki nem lát potenciált egy állejtõs látványt odapakoló klasszikus árkád autós játékban ahol lélegzetelállító pályákon csapathatnánk. Lehet ez a klasszikus érzés kéne ennek a mûfajnak.

A fenti játékhoz, meglepõdtem, hogy ennyire pozitívan beszél róla mindenki. Nekem az elõzetesek alapján pont az ellenkezõje fogalmazódott meg. De ha ennyire jó akkor lehet adok neki egy esélyt majd valamikor.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[29] lacapaca
Nov 16., Saturday 17:18 #17
Válasz Vega (#10) üzenetére
A kérdés, meddig tartanak ki mellette a játékosok. Nálam kb. 1 hét után kifújt, az évszakokat megnézni tértem csak vissza. Hozzáteszem, a 2.-at játszottam szinte a 3. részig, a 3.-at meg a 4.-ig. Ez már így nekem kifulladt. A DLC-it is lepörgették viszonylag gyorsan, tudtommal nem terveznek hozzá újakat. Eddig meg volt a 2 évenkénti ütem, ezen most lazítottak. Pusztán a játék menedzselésébõl meg már olyan sok bevételük nem lesz. Meg ugye azt is csiripelik a verebek, hogy más projekten is dolgoznak.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
Nov 16., Saturday 16:58 #16
Negatívumnak ém még felszámolom, a gomb kiosztás nem variálhatóságát. Van egy alap, gyári beállítás, és ennyi. Semmit nem lehet változtatni rajta, de lehet csak én nem találtam ezt a lehetõséget, pedig a gyári váltás gomb nekem nem fekszik, pedig jó lenne manuális váltóval játszani. Az autók unlockolását sem értem. 18as szinten ugyan úgy be ad egy Civic-et, mint egy Porschet. 😀 Mind ezeket leszámítva kellemes csalódás számomra a játék, és roppant mód élvezem. Szép, hangulatos, gyors, és az éjszakai multis versenyek állatok. Vannak hibái természetesen, de nem is Need For Speed lenne, ha nem lenne. 8 pont!
Chill Out! Psn id: littlebraun Amaz konzolon: szent peter 360
[29] lacapaca
Nov 16., Saturday 16:47 #15
Válasz Bencsizy1 (#9) üzenetére
Szerintem leírtam. Egy kaptafára van felhúzva mūfaj, már évek óta. Az egyetlen eredeti dolog talán az Onrush volt, ennek megfelelõen hasalt is.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[29] lacapaca
Nov 16., Saturday 16:38 #14
Válasz Hwopapa (#13) üzenetére
Akkor kérlek segíts, mert ezzel sokra nem megyek.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[25] Hwopapa
Nov 16., Saturday 14:09 #13
Válasz lacapaca (#8) üzenetére
Nagyon rossz helyrõl szeded az információid
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
Nov 16., Saturday 13:09 #12
Válasz Antikka (#11) üzenetére
Szerintem itt eddig mindenki dicsérte a cuccot.
"This is our time to medicate..."
[1] Antikka
Nov 16., Saturday 12:58 #11
A jatek szerintem nagyon oda lett rakva. Nem tudom itt egyesek mirol beszelnek, hogy nincs sebbesegerzet, szerintem azok soha nem jatszottal vele, vagy ha igen az alap 120 loeros kocsikkal nyomattak. A sebbesegerzet 200 folott brutalis, es ami a leg nagyobb elonye ennek a jateknak a forzaval szembe, a terkep, ami hatalmas, es rengeteg osszefuggo autopalya van benne, ahol rendesen ki lehet nyomni az autok szemet. Horizon negyben Nevetseges a terkep nagysaga, Meg az egyetlen szakasz autopalya benne. Egyedul a crew ver ra terkep nagysagban, de az a jatek egy vicc. Visszaterve a need for speedre, a terkep Meg valtozatos is, a varos hatalmas, a hegyrol mikor nezed a kilatast brutalis meretu a varos, valamint van Meg egy csomo ipari terulet is, mocsaras videk fas teruletek, elhagyott versenypalya, szoval megszortak minden finomsaggal rendesen a ter kepet. Az igaz, hogy a forgalom nem olyan suru, de ez nem gta, valamint igy is kell epp eleg autot kerulgetni a forgalomban. A masik ami nagyon megfogott a jatek rendszere. Tetszik hogy nappal csinalhatsz zart palyas versenyeket, ejszaka pedig lehet nyomatni az utcan. A rendorok harmas szint folott tenyleg nagyon kemenyek, de szerintem pont ez a jo benne, hogy mikor lenyomtal par versenyt, es mondjuk ugy dontesz hogy elmesz Meg egy verseny helyszinere ejszaka, akkor flfigyeled a ter kepet, es ha latod a radaron a zsarukat kikerulod oket nem mesz a kozelukbe. Kicsit olyan a feelingje mint a drive cimu filmben egyes jelenetek. A masik, a tuning ami szinten nagyon fasza, egyik kedvencem, hogy szinte barmelyik kocsi an ki tudod cserelni a motort 6, 8, de akar 12 hengeres motorra is, orulet miket lehet muvelni az iranyithstosagon is csiszoltak, vegre nem vagy rakenszeritve hogy allandoan driftelj ha akarsz ha nem. A grafika is gyonyoru foleg esos idoben odabasz, Meg a messzi taj latvanya is kiemelkedo. Osszesegeben aki szereti az autokat az nem fog csalodni ebben a jatekban es szerintem sokkal valtozatosabb mint a forza horizon, Mar csak a rendorok miatt is.
Nov 16., Saturday 12:30 #10
Válasz lacapaca (#8) üzenetére
"Nem véletlenül ment el a Horizon is pihenõre."

Nyáron tíz millió usere volt a játéknak, nincs olyan cég, aki ilyen helyzetben új játék fejlesztésébe fog a meglévõ menedzselése helyett.
[9] Bencsizy1
Nov 16., Saturday 11:39 #9
Válasz lacapaca (#8) üzenetére
Pontosabban mi a probléma?
[29] lacapaca
Nov 16., Saturday 9:11 #8
Attól függetlenül, hogy mi a véleményem az NFS szériáról a generációban, a müfaj óriási bajban van. Nem véletlenül ment el a Horizon is pihenõre. Meg kéne újulni, mert ez a recept már baromira lerágott csont lett. Semmi kedvem már megint az n+1-edik hasonmás játékban mindent ugyanúgy, újra elölrõl elkezdeni, tök ugyanúgy, ugyanazon sémák mentén.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[33] backstab
Nov 15., Friday 19:48 #7
Nekem már a Payback is bejött (igaz, nem a startkor került hozzám), ez pedig sokkal-sokkal jobban tetszik. Simán 8 pont nálam is.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[9] Saya
Nov 15., Friday 18:40 #6
Jó lenne már egy nem openworld arcade autóverseny, rengeteg változatos pályával, mai grafikával. Mert az openworld arcade fõ nyavajája, hogy k.rvára nem változatos, az FH4 próbálkozik az évszakokkal, de azért az sem az igazi. NFS-bõl talán a 4. volt ilyen (ok, utána jött a Porsche Challange, de az meg az autók miatt nem volt változatos, meg az Underground elsõ része, de az csak éjszakai város, szóval megint nem változatos).
[35] wodbear
Nov 15., Friday 18:33 #5
Válasz mcmacko (#2) üzenetére
Tényleg nagyon jó lett ez a rész most. A zenéket 2 óra után sajnos ki kellett kapcsolnom és háttérben máshonnan szolgáltatni magamnak. Lehet, hogy én vagyok maradi, bevallom nem követem a trendet, azt sem tudom melyek a “ma menõ” elõadók. De a játékban levõ zenék többsége nálam rombolta a hangulatot. Ezt leszámítva én nem panaszkodom semmire.
"Az interneten található idézetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitõl származnak" - József Attila
[25] Hwopapa
Nov 15., Friday 18:31 #4
Válasz mcmacko (#2) üzenetére
Black Friday keretein belül féláron lesz elérhetõ nálunk ($30), bár ott a GXP-os FH4....

Inkább megyek szállítani, úgyis jelzett már a BB hogy valami szörnyek ólálkodnak a munkahelyen (DS teszt mikor?!?!)
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
[51] Dude
Nov 15., Friday 18:24 #3
Nem tudom. A teszt alapján jónak néz ki. A gameplayek alapján meg az éjszakai fényeken kívül nem látok benne semmi olyat, amiért megérné.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
Nov 15., Friday 18:20 #2
Válasz wodbear (#1) üzenetére
A zenéket leszámítva baromira látványosnak és élvezetesnek tûnik ez az epizód. Én is ránézek majd, de lehet várok kicsit a bevásárlással.
"This is our time to medicate..."
[35] wodbear
Nov 15., Friday 18:11 #1
Én is 8 pontot adtam rá amikor kérdezték néhányan, hogy milyen lett. Élveztem végig az egészet. Kicsit talán rövid (11 óra volt a sztori) de a vége után is lehet bõven tevékenykedni benne. A zenéken kívül nagyon átjött most a NFS hangulat.
"Az interneten található idézetekkel az a baj, hogy nem tudhatjuk kitõl származnak" - József Attila
Need For Speed Heat adatlap

Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztõ: EA Games
Megjelenés: 2019. Nov 08.
Kategória:
Online játékmód:

A szerkesztõség értékelése:
8
Ami tetszett
- NFS hangulat;
- Remek vezetési élmény;
- Árkádos élvezet;
Ami nem tetszett
- gyenge történet;
- apró technikai problémák;
Olvasói értékelés: 6.7 (3 szavazat)
Ez a játék nem jelent meg másik platformon

26 | [Teszt] Need for Speed Heat

A Need for Speed sorozat sokunk kedvence volt, már huszonsok évvel ezelõtt is, így nem csoda, hogy még mindig van bennünk várakozás, ha egy új epizód gurul be a tesztlaborba. Most a Need For Speed Heat-et vittük el a neonfényes városba veretni.
Tovább a játék adatlapjára / fórumába