A Team Ninja egyszer már sikerrel tett próbálkozást a FromSoftware hazai pályáján, a Nioh 2 pedig az előd alapjait igyekszik továbbvinni, miközben néhány új mechanika bevezetésével a tapasztalt veteránok számára is próbál újdonsággal szolgálni.
A béta során a játék elég méretes darabját vehettük szemügyre, ennek köszönhetően az első szembetűnő újdonság a karaktergenerálás lehetősége. Bár a próbakör némileg korlátozta a testreszabás opcióit, már ennyiből is látszott, hogy ezen a téren nem kell majd szégyenkeznie a játéknak. Egyetlen fájó pont, hogy emiatt vélhetőleg néma karaktert fogunk terelgetni a történet során. Ezt a problémát a készítők egy kicsit Monster Hunter: Worldre hasonlító megoldással oldják meg, nevezetesen mindig lesz mellettünk valaki. Ő a Handlerhez hasonló kvalitásokkal rendelkezik, vagyis ő fog minket állandóan bajba keverni.
A Capcom szörnyvadászatával való párhuzam a fegyverek terén is tetten érhető, hiszen a Nioh 2 az első rész felhozatalán túl 2 új démonirtó eszközt ad a kezünkbe: a páros fejszét és a váltókardot (switchglaive). Előbbi a névből könnyen kitalálhatóan két szekercét jelent, utóbbi azonban nem ennyire egyértelmű. A switchgalive leginkább a Monster Hunter vagy a Bloodborne fegyvereire hasonlít, érdekessége, hogy mindegyik állásban más-más formát ölt, a lándzsától a kaszáig.
A kibővített arzenál mellé átalakított fejlesztési rendszert is kapunk, ennek lényege, hogy sokkal szigorúbban veszi a fegyverek során alkalmazható aktív támadásokat és passzív bónuszokat, így elfelejtetjük az első részből megszokott átjárást ezen képességek között. Ezen kívül egy másik újdonság, hogy a fegyverek esetében a skill pontok az adott fegyvertípusok használatával szerezhetők, így ha valaki csak katanával akarja az egész játékot végigvinni, az ne számítson rá, hogy ezen a fegyveren kívül bármi máshoz megnyithat új mozdulatokat.
A karakterünk szintlépésével történő fejlesztés változatlan maradt, azonban a fejlesztők némi átdolgozást itt is eszközöltek. Ennek köszönhetően jelent meg egy új érték, a Courage, mely leginkább a Ki visszatöltésének gyorsaságát hivatott elősegíteni. Erre pedig szükség is lesz, hiszen a második rész egyik nagy újdonsága, a Dark Realm komoly mértékben visszafojtja az állóképesség regenerálódását. Ez azt jelenti, hogy az erősebb démonok már nem csak a közvetlen közelükben tudnak létrehozni ilyen lassító tereket (Yokai Realm), hanem jóval nagyobb kiterjedésben is, ezekben pedig ők vannak helyzetelőnyben. Ráadásul ezt a trükköt nem restek a boss-ok is bevetni.
Ha pedig már a démonok szóba kerültek, ez talán a leghangsúlyosabb újdonsága a Nioh 2-nek hiszen ezúttal a velünk lévő őrszellemek még inkább másodhegedűs szerepbe szorulnak, mivel az első részből ismerős Living Weapont a Yokai Shift váltja. Ennek lényege, hogy kellő mennyiségű amrita felhalmozása után mi magunk is démoni lénnyé válhatunk átmenetileg, megnövelt támadóerővel és védelemmel rendelkezve. Ezen kívül a yokai formához tartozó csík (Anima) töltésével nem csak speciális támadásokat vethetünk be, de a démonok korábban védhetetlen támadásait is háríthatjuk.
A nem emberi ellenfelek mészárlásával ráadásul úgynevezett Soul Core-okat is szerezhetünk, melyekkel nem pusztán az őrszellemekkel elérhető támadó és védelmi erőt növelhetjük, hanem ezek felelnek a korábban már említett yokai támadásokért, valamint ezek segítségével kaphatunk skill pontokat a démoni erőnk fejlesztéséhez is. Az őrszellemek kapcsán pedig fontos megemlíteni, hogy a második részben már csoportokba is sorolja őket a játék (Brute, Feral, Phantom), amik nem csak az átalakulás utáni kinézetünket határozzák meg, de a különféle speciális mozdulatainkat és azok gyorsaságát is jelentősen befolyásolják.
A felszerelésünk fejlesztése kapcsán nem hoztak gyökeres változást a Team Ninja munkásai, ezúttal is a kovácsnál gyárthatunk új eszközöket tervrajzok begyűjtése után, növelhetjük meglévő felszerelésünket erősebb eszközök beolvasztásával, vagy örökíthetünk át perkeket egyik tárgyunkról a másikra. Természetesen a ruhákon és fegyvereken lévő előre meghatározott és véletlenszerűen változó bónuszok most is megtalálhatóak, ahogy a különböző szettek együttes viselésével elérhető további előnyök is. A béta nem adott lehetőséget az összes opció kipróbálására, így biztosra vehetjük, hogy a végleges játék tartalmazni fog néhány meglepetést is.
Végezetül a kooperatív lehetőségre kell kitérni, mely kapcsán a fejlesztők nem aprózták el a dolgokat és jelentős mértékben nyújt kihívást így is a játék. A több résztvevőnél történő skálázás természetesen nem hiányozhat, azonban az igazi nehézség a pályákon található ellenfelek során érhető tetten. Másod- vagy harmadmagunkkal (a második rész ugyanis már 3 fős kooperatív lehetőséget is tartogat) nekivágva a küldetéseknek, nem csak az ellenfelek száma lesz több, de nehézségük is, így könnyen belefuthatunk olyan helyzetekbe, melybe egyedül esélyünk se lenne. A béta alatti tapasztalatok alapján meg merem kockáztatni, hogy a Nioh 2 ezen tesztköre nehezebb volt co-op módban, mint egyedül. Ha ez a végleges játékban is így marad, akkor biztosra vehetjük, hogy az együttműködés nem veszi el a kihívást a játékból, épp ellenkezőleg.
Lehetne még beszélni a kodamák mellett felbukkanó új segítőkről, a sudamákról, a revenant rendszer átalakításáról, mind segítség, mind farmolás esetében, azonban nem szeretnénk mindent idő előtt leleplezni, valamint vélhetőleg a fenti sorok is elegendőek ahhoz, hogy a kíváncsiak fejest ugorjanak a béta kihívásaiba vagy még izgatottabban várják a márciusi megjelenést.