[Teszt] The Beast Inside
Eddig 4 hozzszls
Gamer365
2019. November 03.
Sunday 20:34
A fggetlen lengyel fejlesztcsapat ktsgtelenl tisztban van a mfaj sztenderdjeivel, technikailag kpes is megvalstani azokat, s - br a trtnet varicis lehetsgeinek szma vges ebben a kategriban - a kt idskon prhuzamosan jtszd trtnettel mg egyedi jelleget is tudtak adni a The Beast Inside-nak.



A jelenkor a hetvenes vekre, a hideghbor idejre tehet, mg a naplbejegyzseibl megelevened Nicholas az 1860-as vekben prblja felderteni sajt s csaldja mr els rnzsre is knyelmetlenl sttnek tn mltjt. A krlbell 7-9 rs jtkidt jelent tizenhrom fejezet sorn a kt karakter s korszak elevenedik meg sajt trtnetszllal, ami ott r ssze, pontosabban azzal kezddik, hogy bekltztnk abba az idilli vidki hzba, amiben Nicholas nyilvnvalan sanyar gyermekkort tlttte. A koncepci s a trtnet is igen kidolgozott, a szinkron s a szhasznlat mindkt korszakban stlszer, az enterirdizjn s a kimagasl rszletgazdagsg pedig a kzel fotorealisztikus grafika miatt is szembetn. Egyetlen minimlis pontatlansg szrt szemet. Mondjuk, a szemet szr lehet, hogy ers megfogalmazs, de rendeltetsszeren tlt rettegs s menekls kzben is feltnt, hogy a falakon valdi festmnyek lgnak, amelyek mellesleg tkletesen kontextusban is lettek helyezve. (Kicsit kliss, jellemzen Goya fekete korszaka: Szaturnusz felfalja gyermekt, El Tio Paquete, a San Isidro-napi zarndoklat; de pldul Fssli Rmlomja vagy Matejko Stanczykja is teljesen helyn val darabok.) Arnold Bcklin narckpe viszont mg el sem kszlt a sztori idejben (Ejnye!). 1864-ben jrunk (/osonunk/szaladunk), ezzel kezddik Nicholas jelennek trtnetszla, az esemnyek retrospekven elevenednek meg, semmi nem utal arra, hogy haladnnk az idben, plne nem 1872-ig az narckp keletkezsnek idejig. Radsul Lincoln is l. Ezt egybknt a mi trtnetnkhz egy alig kapcsold, majdnem random levlbl tudjuk (Mr, ha elolvassuk a dokumentumokat), amit pont James W. Booth rt. (Ti. a Lincoln-mernylet elkvetje.).



De ez igazbl mindegy is. Az egy szem festmnyen fell nem sok kifogst tudok felmutatni a jtkkal kapcsolatban. Viszont nem egyszer settenkedtem tk sttben, indokolatlanul hossz ideig egy leszedlt lajhr tempjban, mire eszembe jutott, hogy a szkriptnek aztn pont mindegy, milyen sebessggel vagy hangervel rem el. Krlbell ezt hvjk magval ragad lmnynek. Az atmoszfra kifogstalan, a trtnet ers, a puzzle-szer kdfejts (Adam amgy is CIA kdfejti munkakrben tevkenykedik) akkor is izgalmas, ha nem mindig tl bonyolult, a trtnetvezets pedig vgig rdekfeszt, br gy utlag belegondolva, a jelenben elfrt volna kiss rnyaltabb karakterkidolgozs s nmi ktely is. A dinamika a kt idsk eltr jellegnek ksznheten is hibtlan. A jtkmenet viszont nem forradalmi, de kellen vltozatos s kreatv, rengeteg evokatv megoldssal, olyan klasszikusokat idzve, mint a Resident Evil (egy epizd kifejezetten RE7), a Penumbra s az Amnesia (a fizika is azonos) vagy az Outlast. s tulajdonkppen a The Beast Inside sem lg ki a sorbl. Hihetetlenl hangulatos, kifejezetten ltvnyos, technikailag profin kivitelezett s jtklmny szempontjbl is egszen kiemelked munka.

9/10

AliceWake

The Beast Within | Platform: PC (tesztelt), XO s PS4 (vrhatan 2020-ban)
Kiad: Movie Games S.A., PlayWay S.A. | Fejleszt: Illusion Ray Studio | Megjelens: oktber 17.

[55] KiswechPS3
Nov 04., Monday 8:40 #4
Vlasz mcmacko (#3) zenetre
Rendben
/* Life runs on Code */
Nov 04., Monday 8:33 #3
Vlasz KiswechPS3 (#2) zenetre
Koppints a fejemre, hogy ne felejtsnk r!
"This is our time to medicate..."
[55] KiswechPS3
Nov 04., Monday 8:27 #2
Asszonnyal nyomatjuk, kellemes kikapcsolodast nyujt, es neha meg is tud ijeszteni.

Viszont en meg mindig a Visage-t varom, hogy vegre befejezzek.
/* Life runs on Code */
Nov 03., Sunday 22:42 #1
Anno Guruba rtam rla elzetest, kifejezetten izgalmasnak tnt mr Early Accessben is. Van demja Steamen, szval rdemes kiprblni!
"This is our time to medicate..."