[Teszt] Luigi's Mansion 3

Luigi's Mansion 3

kevinyCsángó Kornél2019.10.29. 16:00

Visszagondolva a régi szép időkre: én valahogy mindig jobban kedveltem Luigi-t mint Mario-t. Még ha akkoriban az egyetlen attribútuma az volt, hogy zöld színű inget és sapkát viselt, a zöldet pedig jobban szeretem mint a pirost. Meg a zöld szín nyugtatja a szemet, állítólag. Nade azóta sok minden megváltozott: Luigi kinőtte magát (vertikálisan) Mario árnyékából és személyiséget is kapott: ő lett a Mushroom Kingdom címeres ügyi-fogyi szellemirtója, aki képes harmadszor is ugyanabba a folyóba belelépni.

A felütés merőben hasonlatos a korábbiakhoz: Mario, Luigi, Barack és három idegesítő vízfejű Tódi meghívást kapnak egy 14 emeletes luxus hotelbe - ami úgy kábé a semmi közepén helyezkedik el - és természetesen senkinek nem tűnik fel, hogy az egész egy csapda. A hotel valójában egy szellemtanya és mire felszáll a hold, már mindenki egy csinos kis képkeretben végzi. Kivéve persze Luigi-t, akire a mentőakció hárul. De hát minek is aggódjon az, akinek a hátán ott figyel a Poltergust, nem? Ennek ellenére Luigi igencsak aggódós, mondhatni félős, mondhatni… sok helyen rokon viselkedési mintákat mutat Bátorral, a gyáva kutyával.

Luigi és a tegnap elfogyasztott fánk vigyázzban állásának minősége egymással egyenesen arányos

Nade mi az a Poltergust? Meg ez az egész Luigi's Mansion jelenség? Röviden: a Luigi's Mansion a Szellemirtók nyomdokain haladó akció-kaland játék, a Poltergust pedig a gyilkos fegyvered neve, ami leginkább egy porszívóra hasonlít - mind kinézetében, mind viselkedésében. A hotelben csintalankodó különféle paranormális jelenségek - szellemek, boo-k - mind ennek a gyomrában fognak landolni, ez pedig teljesen lefedi az akció részét a játéknak, a fennmaradó időt pedig a továbbjutáshoz szükséges feladványokkal és némi zsebpénz gyűjtéssel fogod tölteni.

A ló néz, a csikó lát… Felszívnék egy kis Polter-Gázt

Hogy mi az ami változott az eddigiekhez képest? A második részben megismert anti-illúzió fény mellett a Poltergust most már lőni is tud - WC-pumpát, mi mást? - ezt pedig kombinálva a szívó hatással objektumokat tudunk megmozgatni, esetleg földhöz vágni. Ha már földhöz vágás: a vákuum-nyalábunkba került szellemeket is földhöz lehet csapdosni, ami jó, mert a becsapódás közelében levő társaik is sérülnek. A másik nagy újdonság Gooigi jelenléte. Gooigi egyfajta takony-Luigi: a speciális, magas viszkozitású folyadék-figura olyan helyekre is be tud jutni, ahova Luigi-nak esélye sem lenne, valamint a különféle gyilkos csapdák, mint például tüskék és kardok sem hatnak rá. Mert hogy takonyból van.

Gooigi most már takony gazdag

Ezek jópofa kis újítások, ellenben magához a core játékmechanikához nem tesznek sokat hozzá, csupán icipici színt visznek a kalandelemek variáció-halmazába. A gond a harmadik résszel, hogy ezek ellenére sem igazán képes frissnek hatni. Ellenben sok más Nintendo franchise-al, a Luigi's Mansion annak klasszikus iskolapéldája, hogy ha egyet láttál, mindet láttad. Egyszerűen az Ozzy Osbourne szimulátor (“mindent felszippantok!”) játékmechanika önmagában nem annyira erős és változatos, hogy sokáig lehessen variálni vele anélkül, hogy ne fáradna el. Mert mi történik? Ugye haladsz szépen emeletről-emeletre, egyre feljebb és feljebb, de már a játék első negyedében kristály tiszta lesz számodra: dacára a klassz és változatos témáknak, minden szinten ugyan azt fogod csinálni: egyszerű kalandelemeket abszolválsz és szellemeket porszívózol, miközben kvázi céltalanul tömöd a zsebed a hotel vagyonából.

Nem mehet rosszul a hotelnak, ha már a hátsót is pénzzel kell kitörölni…

A másik dolog, ami bántja a csőröm, azok az aprócska igénytelenségek, amik eddig nem voltak jellemzőek a Nintendo által gondozott játékokra. Sok kritikát kapott Shigeru Miyamoto, aki a második rész felett operatív produceri tevékenységeket látott el, és állítólag túl keményen bánt szegény kanadai srácokkal (a játék a kanadai Next Level Games műhelyében készült). Hát, azt kell mondjam, hogy a hiánya ez esetben alaposan meglátszik. A látvány amúgy többnyire abszolút rendben van, ám akadnak részek, melyek erősen elnagyoltak maradtak. Luigi animációi, mimikája szinte tökéletes, a környezetben ezzel szemben történnek furcsa dolgok. Gondolok itt a pályáról kilebegő zöldhasúkra vagy nem megfelelő finomsággal faragott poligonokra.

Luigi's Mouse-oleum

Ennek ellenére Next Level-ék igyekeztek kihozni a formulából a maximumot, becsületükre szólva a szintek tematikájukban, körítésükben egész változatosak, mindig akad valami apróság, amivel próbálják kirántani Luigit a redundáns-mocsárból. A legnagyobb eredmény egyértelműen a boss harcok: ötletesek, változatosak és viccesek. Humorban amúgy sem szegénykedik a játék és szerencsére cseppet sem veszi komolyan magát - de ez valahol el is várható egy Nintendo játéktól, ami a Gomba Királyságot választja színteréül.

Jajj nekem… te… Gyagyás Tódi… fizetek, csak mássz már vissza abba a festménybe, kérlek…

Anno a Gamecube “launch window” kínálata 1st party oldalról igazi gyöngyszemeket tartalmazott. Olyan új IP-ket, amik nagyjából azalatt az egyetlen rész alatt teljesen kibontakoztak, ám mégis jónéhány folytatást megéltek. Míg a Pikmin vagy az Animal Crossing szerencsésebb koncepcióik okán jobban viselték a továbbgondolásuk negatív élét, a Luigi's Mansion valahogy nehéz helyzetben van a saját árnyékával való küzdelemben. Ennek ellenére a harmadik rész egy kedves kis játék, sok humorral és bájos körítéssel: ha hajlandó vagy szemet hunyni az aprócska igénytelenségeken és minden vágyad a fél világ felporszívozása, akkor egy próbát egészen biztosan megér.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

8 órája
4

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
8

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

2 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

2 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

5 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

6 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

8 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

8 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

9 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==