[Teszt] Luigi's Mansion 3

Luigi's Mansion 3

kevinyCsángó Kornél2019.10.29. 16:00

Visszagondolva a régi szép időkre: én valahogy mindig jobban kedveltem Luigi-t mint Mario-t. Még ha akkoriban az egyetlen attribútuma az volt, hogy zöld színű inget és sapkát viselt, a zöldet pedig jobban szeretem mint a pirost. Meg a zöld szín nyugtatja a szemet, állítólag. Nade azóta sok minden megváltozott: Luigi kinőtte magát (vertikálisan) Mario árnyékából és személyiséget is kapott: ő lett a Mushroom Kingdom címeres ügyi-fogyi szellemirtója, aki képes harmadszor is ugyanabba a folyóba belelépni.

A felütés merőben hasonlatos a korábbiakhoz: Mario, Luigi, Barack és három idegesítő vízfejű Tódi meghívást kapnak egy 14 emeletes luxus hotelbe - ami úgy kábé a semmi közepén helyezkedik el - és természetesen senkinek nem tűnik fel, hogy az egész egy csapda. A hotel valójában egy szellemtanya és mire felszáll a hold, már mindenki egy csinos kis képkeretben végzi. Kivéve persze Luigi-t, akire a mentőakció hárul. De hát minek is aggódjon az, akinek a hátán ott figyel a Poltergust, nem? Ennek ellenére Luigi igencsak aggódós, mondhatni félős, mondhatni… sok helyen rokon viselkedési mintákat mutat Bátorral, a gyáva kutyával.

Luigi és a tegnap elfogyasztott fánk vigyázzban állásának minősége egymással egyenesen arányos

Nade mi az a Poltergust? Meg ez az egész Luigi's Mansion jelenség? Röviden: a Luigi's Mansion a Szellemirtók nyomdokain haladó akció-kaland játék, a Poltergust pedig a gyilkos fegyvered neve, ami leginkább egy porszívóra hasonlít - mind kinézetében, mind viselkedésében. A hotelben csintalankodó különféle paranormális jelenségek - szellemek, boo-k - mind ennek a gyomrában fognak landolni, ez pedig teljesen lefedi az akció részét a játéknak, a fennmaradó időt pedig a továbbjutáshoz szükséges feladványokkal és némi zsebpénz gyűjtéssel fogod tölteni.

A ló néz, a csikó lát… Felszívnék egy kis Polter-Gázt

Hogy mi az ami változott az eddigiekhez képest? A második részben megismert anti-illúzió fény mellett a Poltergust most már lőni is tud - WC-pumpát, mi mást? - ezt pedig kombinálva a szívó hatással objektumokat tudunk megmozgatni, esetleg földhöz vágni. Ha már földhöz vágás: a vákuum-nyalábunkba került szellemeket is földhöz lehet csapdosni, ami jó, mert a becsapódás közelében levő társaik is sérülnek. A másik nagy újdonság Gooigi jelenléte. Gooigi egyfajta takony-Luigi: a speciális, magas viszkozitású folyadék-figura olyan helyekre is be tud jutni, ahova Luigi-nak esélye sem lenne, valamint a különféle gyilkos csapdák, mint például tüskék és kardok sem hatnak rá. Mert hogy takonyból van.

Gooigi most már takony gazdag

Ezek jópofa kis újítások, ellenben magához a core játékmechanikához nem tesznek sokat hozzá, csupán icipici színt visznek a kalandelemek variáció-halmazába. A gond a harmadik résszel, hogy ezek ellenére sem igazán képes frissnek hatni. Ellenben sok más Nintendo franchise-al, a Luigi's Mansion annak klasszikus iskolapéldája, hogy ha egyet láttál, mindet láttad. Egyszerűen az Ozzy Osbourne szimulátor (“mindent felszippantok!”) játékmechanika önmagában nem annyira erős és változatos, hogy sokáig lehessen variálni vele anélkül, hogy ne fáradna el. Mert mi történik? Ugye haladsz szépen emeletről-emeletre, egyre feljebb és feljebb, de már a játék első negyedében kristály tiszta lesz számodra: dacára a klassz és változatos témáknak, minden szinten ugyan azt fogod csinálni: egyszerű kalandelemeket abszolválsz és szellemeket porszívózol, miközben kvázi céltalanul tömöd a zsebed a hotel vagyonából.

Nem mehet rosszul a hotelnak, ha már a hátsót is pénzzel kell kitörölni…

A másik dolog, ami bántja a csőröm, azok az aprócska igénytelenségek, amik eddig nem voltak jellemzőek a Nintendo által gondozott játékokra. Sok kritikát kapott Shigeru Miyamoto, aki a második rész felett operatív produceri tevékenységeket látott el, és állítólag túl keményen bánt szegény kanadai srácokkal (a játék a kanadai Next Level Games műhelyében készült). Hát, azt kell mondjam, hogy a hiánya ez esetben alaposan meglátszik. A látvány amúgy többnyire abszolút rendben van, ám akadnak részek, melyek erősen elnagyoltak maradtak. Luigi animációi, mimikája szinte tökéletes, a környezetben ezzel szemben történnek furcsa dolgok. Gondolok itt a pályáról kilebegő zöldhasúkra vagy nem megfelelő finomsággal faragott poligonokra.

Luigi's Mouse-oleum

Ennek ellenére Next Level-ék igyekeztek kihozni a formulából a maximumot, becsületükre szólva a szintek tematikájukban, körítésükben egész változatosak, mindig akad valami apróság, amivel próbálják kirántani Luigit a redundáns-mocsárból. A legnagyobb eredmény egyértelműen a boss harcok: ötletesek, változatosak és viccesek. Humorban amúgy sem szegénykedik a játék és szerencsére cseppet sem veszi komolyan magát - de ez valahol el is várható egy Nintendo játéktól, ami a Gomba Királyságot választja színteréül.

Jajj nekem… te… Gyagyás Tódi… fizetek, csak mássz már vissza abba a festménybe, kérlek…

Anno a Gamecube “launch window” kínálata 1st party oldalról igazi gyöngyszemeket tartalmazott. Olyan új IP-ket, amik nagyjából azalatt az egyetlen rész alatt teljesen kibontakoztak, ám mégis jónéhány folytatást megéltek. Míg a Pikmin vagy az Animal Crossing szerencsésebb koncepcióik okán jobban viselték a továbbgondolásuk negatív élét, a Luigi's Mansion valahogy nehéz helyzetben van a saját árnyékával való küzdelemben. Ennek ellenére a harmadik rész egy kedves kis játék, sok humorral és bájos körítéssel: ha hajlandó vagy szemet hunyni az aprócska igénytelenségeken és minden vágyad a fél világ felporszívozása, akkor egy próbát egészen biztosan megér.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

11 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

19 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==