[Teszt] Yakuza 3 Remastered
Eddig 0 hozzszls
mcmacko
2019. oktber 08.
kedd 22:05
B tz ve, hogy a Yakuza 3 megjelent, s ezzel (na meg a Playstation 3 erejvel) szintet lp SEGA tovbb grgette Kazuma Kiryu epikus trtnett. Szerettk, nem szerettk? ltalban az els pont rvnyeslt a rajongk oldalrl, de szinte az is biztos, hogy itthon kevesebben tallkoztunk vele. Az eurpai megjelens krnykn nlunk nem volt akkora penetrcija a Playstation 3-nak, mint akr hasonl id elteltvel a ngyes masinnak. SEGA-k persze nem ezrt gondoltk fontosnak piacra kldeni a 3-4-5 epizdot; tudjuk jl, hogy ha el kell llni egy jramatriczott pnznyel pacsinkval, akkor a kiad nem rest tstnkedni. Szerencsre a Yakuza remaster megjelenseknek mr csak az alapjtkok minsge miatt is lehet ltjogosultsguk…

Ezen a ponton megjegyezzk, hogy, az eredeti jtkrl kszlt 2010-es tesztnk simn olvashat az oldalunkon, mgpedig itt: KATT!



A harmadik rsz is gretei alapjn tudja mindazt, amit a remaster gyjtemny mindhrom jtkra gr. Van itt minden, amit 2019-ben elvrhatunk egy jrakevert PS3 jtktl. 1080p-s felbonts 60 FPS-el, ami nem csak azrt elengedhetetlen, hogy a korbbi recs rendertl tisztbb kpet kapjunk, hanem azrt is, mert a 60 FPS tkrsima megjelentse tnyleg hozztesz a letisztult japn konzoljtkos lmnyhez. Ebben mr a Yakuza 3 most szpen teljest a kt msik remaszti rkezse eltt. Persze olyan szint jrakeversre ne szmtsunk, amit az els kt jtk kapott, vagy ami a Yakuza hatodik eljvetelnek szintjre tenn a vizult – m a program az ismers helysznek, s mostanban kicsit taln sokszor ltott karakterek ltvnya mellett is kellemes sszkpet nyjt. Olyat, amit 2019-ben is oda lehet tenni a SEGA portfliba.



Jtkmenet s tartalmi vonatkozsok tekintetben is vannak apr finomsgok. Az eredeti Yakuza 3 egy notriusan elkapkodott port volt, nem tl ers szvegknyvvel s kimaradt (kivgott) mellkszlakkal. Az j fordts szvege jfle, de mondjuk minimum irodalmi szinten kell vgni az angolt, hogy emlkezetbl, gy itthoni fejjel sszehasonlt elven mrjk ssze az jat egy tz vvel ezeltti jtk elmkvel. A mellkes tartalmak termszetesen hinytalanul jelen vannak, de sajnos kicsit regesnek s szraznak tnik gy a jtk mondjuk az eldugottabb minigame elfoglaltsgok tekintetben, vagy plne a Song of Life vagy a Kiwami 2 ismeretben. Ugyanez igaz a mozgatsra, az animcikra, a harc dinamikjra. Mindezek inkbb 2009-re mutatnak, mint 2019-re, de ezzel egytt sem gondoljuk, hogy a Yakuza 3 remasztija sz szakllal botorklna – csak megszoktuk a jt. Persze itt is vannak kiemelked minikldetsek, jpofa adalk a fegyverek rendszere. Hogy a kiegyenslyozottsg jegyben rtkeljnk, menjnk vissza egy kicsit a negatvumok fel: az is biztos, hogy a mikromenedzsment s RPG-szisztmk tekintetben megint visszalptnk pr lpst a legutbbi kiadsok ta, gy aki pont emiatt kattant r a Yakuza vonalra, az lehet kicsit csaldni fog.



A sztori s a jtk dinamikja szerencsre ilyen tvlatbl is kiemelked magassgba teszi fel a fejlesztk narratv s jtktervezi potenciljt. Kazumval a fkuszban egy emberi trtnetet lhetnk t, ahol az rvahz, az idsebb generci fiatalokkal szembeni felelssge, s a gengszterlt szvfacsar aspektusai egymst vltjk a trtnetmeslsben. Br nem felttlenl ajnlhat mindenkinek a Yakuza 3 remasztija, a rgi rajongkat, vagy esetleg az epizdot eddig skippel jtkosokat nincs okunk eltntortani az j kiadstl. Akik viszont belpsi pontot keresnek, menjenek vissza az els Kiwami epizdig. A remaster-vonaton gysincs meglls. Oktber 29-n jn a Yakuza 4, februr 11-n pedig az tdik epizd. Csak ki ne fulladjunk a nagy srknydmpingben.