A szétszéledt Bioshock fejlesztőkből alakult csapatok és a Kickstarter kapcsolata egyelőre döntetlenre áll (a Black Glove ugye bukott, míg a The Flame in the Floodra összejött a pénz), most meglátjuk, hogy a Bill Gardner által irányított Deep End Games új játéka hogyan fog teljesíteni.
A Perception ötlete egészen érdekes: a játék főszereplője Cassie, akit víziók gyötörnek egy titokzatos, Massachusettsben lévő kúriáról, így elindul, hogy kinyomozza annak titkait. Eddig lehetne az egész egy szokásos horrorjáték alapja, de itt jön a trükk: Cassie vak.
Ez pedig azt jelenti, hogy őt alakítva mi sem fogunk látni, legalábbis a szó hétköznapi jelentése szerint nem. Cassie kénytelen a hallására hagyatkozni, így a különböző környezeti zajok, valamint saját pálcájának koppanása alapján képes észlelni az őt körülvevő világot - mely koppanás azonban veszélyes is lehet, mert a házban tanyázó "Jelenlét" is ennek nyomán képes rátalálni.
A feladatunk tehát az lesz, hogy felfedezzük a hely történetét, melyhez egyrészt információkat gyűjthetünk mobiltelefonunk segítségével, másrészt a játék egyes pontjain valamiként a múlt egy-egy meghatározó pontjára is visszautazhatunk.
A Perception Kickstarter kampánya most indult, ha összejön a szükséges 150ezer dollár, akkor 2016 nyarára tervezik a PC verziót, melyet akár konzolos megjelenés is követhet, a stretch goalok között pedig olyan érdekességek is helyet foglalnak, mint a Teljes Sötétség mód (még a fehér bot se lesz Cassienél), vagy a VR támogatás.