[GC2019] Ilyen volt a Cyberpunk 2077

Ilyen volt a Cyberpunk 2077

siklaraSimon Klára2019.09.10. 20:00

A CD Projekt Red egy év elteltével újabb Cyberpunk 2077 játékmenet videóval csigázta fel a jövő tavasszal érkező szerepjátékot tűkön ülve váró rajongókat, amelyben ezúttal a karakteralkotást és a különböző játékstílusokat mutatták be egy küldetésen keresztül. Az alábbi narrált demó vágatlan változatát a gamescomon néztük meg:

A lassan ezerfősre duzzadó és erősen nemzetközivé vált sztárfejlesztő-kiadó CD Projektet ma már senkinek nem kell bemutatni, pedig aki emlékszik a 2007-ben megjelent The Witcherre, tudja, hogy ők is kicsiben kezdték. Mi több, már a nekik és a Witcher könyveket író Andrzej Sapkowskinak is nemzetközi figyelmet meghozó RPG előtti években is jócskán aktívak voltak. (Pofátlan önreklám: akit behatóan érdekel a CD Projekt felemelkedésének története, annak melegen ajánlom az IDDQD Checkpoint podcast legutóbbi adását.)

A Cyberpunk 2077 GC showflooros jelenléte is elképesztő látványos volt.

A 2012-ben (!!) bejelentett Cyberpunk 2077 a Witcher trilógiával már bizonyított CD Projekt Red számára több szempontból is ismeretlen terep. A fantasy-ről a sci-fi műfajra váltva ezúttal egy 1988-as asztali szerepjáték, a Cyberpunk 2020 videojátékos adaptációján dolgoznak, amely a szintén disztópikus jövőben játszódó Deus Exekhez hasonlóan belső nézetes lesz és vizualitás terén erősen merít a Szárnyas fejvadász filmekből. A hatalmas kivetítőn bemutatott gamescom demó érdekessége, hogy ezúttal nem előre rögzített videó volt, hanem a fejlesztőcsapat egy tagja élőben játszotta végig az egyik sztoriküldetés egy szakaszát, váltogatva az előbb lövő, aztán kérdező strong solo és a lopakodós-hackelős netrunner karakter között.

A főszereplő V Night City egyik legveszélyesebb kerületébe, az eredetileg turistaparadicsomnak szánt, ám a befektetők kivonulása után félkész épületekkel teli kísértetvárossá vált Pacificába merészkedik, ahol két rivális banda, a Voodoo Boys és az Animals vívja befolyásért folytatott konkurenciaharcát. A Voodoo Boys a Net használatában legjártasabb banda a városban, és a bizalmuk elnyeréséhez V-nek ki kell derítenie, miért vette be magát a nyers erőt favorizáló rivális Animals a felségterületükön található pláza, a Grand Imperial Mall épületébe. Ehhez be kell hatolnia az épületbe és el kell jutnia a bandavezér izomkolosszusig, hogy kiverje belőle az információt, ennek mikéntjét azonban ránk bízzák a fejlesztők, a megközelítés kulcsa pedig a játékos által irányított V képességeitől függ.

A Cyberpunk abban a tekintetben is új kihívás a fejlesztőknek, hogy a legfeljebb frizkót és szakállhosszt variálható fix főhős Geralttal szemben V külsejét teljesen testreszabhatjuk (olyannyira, hogy hagyományos férfi/nő nemválasztás sem lesz a játékban, hanem testtípust választhatunk). Ami még érdekesebb, hogy három eredettörténet közül választhatunk (Nomad, Corpo, Street Kid), amely alapvetően meghatározza Night City lakóinak hozzánk viszonyulását, valamint egyéni válaszlehetőségeket is ad a párbeszédek során, amely a küldetések többféle megoldását és sajátos döntések meghozatalát teszi lehetővé.

Újfent Witcheres párhuzammal élve a karakterosztályokat mellőző, képességek megkötések nélküli és tetszőleges összeválogatását lehetővé tevő karakterfejlesztési rendszer távolról Geralt Harc/Jelek/Alkímia ágakból álló képességfájára emlékeztet. Az olyan alap attribútumok közti pontok elosztásán túl, mint a test vagy az intelligencia, elviekben teljesen szabad kezet kapunk az egyes képességekhez kapcsolódó perkek fejlesztésében is. Más kérdés, hogy alacsony intelligencia vagy technikai szakértelem birtokában tök fölösleges például a hackelést és a bütykölést erőltetni, de ésszerűen öszekombinálva a tulajdonságokat így is nagy a mozgásterünk egy preferált játékstílusunkhoz leginkább passzoló V létrehozásában.

Nem esett még szó a továbbra is egészen áll-leejtős és nextgen kinézetű grafikáról, amely őszintén szólva a gamescomos bazi kivetítőn nézve jóval élesebbnek maradt meg az emlékezetemben, mint amilyen a Youtube-ra kikerült és erősen megvágott verzió. Ez utóbbit a Digital Foundry alaposan kielemezte, kezdve a tükröződésektől a neon fények és más fényforrások Ray Tracing használatáig, ahogy azt is tudni lehet, hogy az élő demót egy Geforce RTX 2080 Ti kártya hajtotta. A nagy kérdés nem is az, hogy PC-n milyen konfigurációval tudunk majd épkézláb teljesítményt elérni, hanem hogy van-e az a szintű optimalizáció és downgrading, amely a mostanra igencsak elavult hardverű alap PS4 és Xbox One konzolokon is élvezhetővé teszi a játékot túl sok vizuális kompromisszum nélkül. De ha már kompromisszumok, hamarosan jön a „Switcher”, ami ha jól sikerül, mindenképp egy biztató előjel lehet.

A másik nagy kérdőjel a megjelenés és az ingyenes DLC-k sora után várható, nemrég bejelentett multiplayer, amiről szintén nem tudni semmit azon túl, hogy mivel a fejlesztőcsapat (az FPS fejlesztés mellett) e téren sem rendelkezik túl sok tapasztalattal, jelenleg a játék multis aspektusán dolgozó fejlesztőket keres.

A Cyberpunk 2077 továbbra is egy borzasztóan ígéretes szerepjátéknak tűnik, amely nagy valószínűséggel egy The Witcher 3-hoz hasonló etalon lesz a műfajon belül, és általában véve is. A hype miatt egekbe szökött elvárások alapján a játékostársadalom egy emberként koppanna hatalmasat, ha aztán mégsem így lenne, de a CDPR eddigi pályafutásán végigtekintve nyugodtan lehetünk bizakodóak, a 2020. április 16-i megjelenés pedig már nem is tűnik olyan reménytelenül távolinak!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

3 órája

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

11 órája
7

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==