A CD Projekt Red egy év elteltével újabb Cyberpunk 2077 játékmenet videóval csigázta fel a jövő tavasszal érkező szerepjátékot tűkön ülve váró rajongókat, amelyben ezúttal a karakteralkotást és a különböző játékstílusokat mutatták be egy küldetésen keresztül. Az alábbi narrált demó vágatlan változatát a gamescomon néztük meg:
A lassan ezerfősre duzzadó és erősen nemzetközivé vált sztárfejlesztő-kiadó CD Projektet ma már senkinek nem kell bemutatni, pedig aki emlékszik a 2007-ben megjelent The Witcherre, tudja, hogy ők is kicsiben kezdték. Mi több, már a nekik és a Witcher könyveket író Andrzej Sapkowskinak is nemzetközi figyelmet meghozó RPG előtti években is jócskán aktívak voltak. (Pofátlan önreklám: akit behatóan érdekel a CD Projekt felemelkedésének története, annak melegen ajánlom az IDDQD Checkpoint podcast legutóbbi adását.)
A Cyberpunk 2077 GC showflooros jelenléte is elképesztő látványos volt.
A 2012-ben (!!) bejelentett Cyberpunk 2077 a Witcher trilógiával már bizonyított CD Projekt Red számára több szempontból is ismeretlen terep. A fantasy-ről a sci-fi műfajra váltva ezúttal egy 1988-as asztali szerepjáték, a Cyberpunk 2020 videojátékos adaptációján dolgoznak, amely a szintén disztópikus jövőben játszódó Deus Exekhez hasonlóan belső nézetes lesz és vizualitás terén erősen merít a Szárnyas fejvadász filmekből. A hatalmas kivetítőn bemutatott gamescom demó érdekessége, hogy ezúttal nem előre rögzített videó volt, hanem a fejlesztőcsapat egy tagja élőben játszotta végig az egyik sztoriküldetés egy szakaszát, váltogatva az előbb lövő, aztán kérdező strong solo és a lopakodós-hackelős netrunner karakter között.
A főszereplő V Night City egyik legveszélyesebb kerületébe, az eredetileg turistaparadicsomnak szánt, ám a befektetők kivonulása után félkész épületekkel teli kísértetvárossá vált Pacificába merészkedik, ahol két rivális banda, a Voodoo Boys és az Animals vívja befolyásért folytatott konkurenciaharcát. A Voodoo Boys a Net használatában legjártasabb banda a városban, és a bizalmuk elnyeréséhez V-nek ki kell derítenie, miért vette be magát a nyers erőt favorizáló rivális Animals a felségterületükön található pláza, a Grand Imperial Mall épületébe. Ehhez be kell hatolnia az épületbe és el kell jutnia a bandavezér izomkolosszusig, hogy kiverje belőle az információt, ennek mikéntjét azonban ránk bízzák a fejlesztők, a megközelítés kulcsa pedig a játékos által irányított V képességeitől függ.
A Cyberpunk abban a tekintetben is új kihívás a fejlesztőknek, hogy a legfeljebb frizkót és szakállhosszt variálható fix főhős Geralttal szemben V külsejét teljesen testreszabhatjuk (olyannyira, hogy hagyományos férfi/nő nemválasztás sem lesz a játékban, hanem testtípust választhatunk). Ami még érdekesebb, hogy három eredettörténet közül választhatunk (Nomad, Corpo, Street Kid), amely alapvetően meghatározza Night City lakóinak hozzánk viszonyulását, valamint egyéni válaszlehetőségeket is ad a párbeszédek során, amely a küldetések többféle megoldását és sajátos döntések meghozatalát teszi lehetővé.
Újfent Witcheres párhuzammal élve a karakterosztályokat mellőző, képességek megkötések nélküli és tetszőleges összeválogatását lehetővé tevő karakterfejlesztési rendszer távolról Geralt Harc/Jelek/Alkímia ágakból álló képességfájára emlékeztet. Az olyan alap attribútumok közti pontok elosztásán túl, mint a test vagy az intelligencia, elviekben teljesen szabad kezet kapunk az egyes képességekhez kapcsolódó perkek fejlesztésében is. Más kérdés, hogy alacsony intelligencia vagy technikai szakértelem birtokában tök fölösleges például a hackelést és a bütykölést erőltetni, de ésszerűen öszekombinálva a tulajdonságokat így is nagy a mozgásterünk egy preferált játékstílusunkhoz leginkább passzoló V létrehozásában.
Nem esett még szó a továbbra is egészen áll-leejtős és nextgen kinézetű grafikáról, amely őszintén szólva a gamescomos bazi kivetítőn nézve jóval élesebbnek maradt meg az emlékezetemben, mint amilyen a Youtube-ra kikerült és erősen megvágott verzió. Ez utóbbit a Digital Foundry alaposan kielemezte, kezdve a tükröződésektől a neon fények és más fényforrások Ray Tracing használatáig, ahogy azt is tudni lehet, hogy az élő demót egy Geforce RTX 2080 Ti kártya hajtotta. A nagy kérdés nem is az, hogy PC-n milyen konfigurációval tudunk majd épkézláb teljesítményt elérni, hanem hogy van-e az a szintű optimalizáció és downgrading, amely a mostanra igencsak elavult hardverű alap PS4 és Xbox One konzolokon is élvezhetővé teszi a játékot túl sok vizuális kompromisszum nélkül. De ha már kompromisszumok, hamarosan jön a „Switcher”, ami ha jól sikerül, mindenképp egy biztató előjel lehet.
A másik nagy kérdőjel a megjelenés és az ingyenes DLC-k sora után várható, nemrég bejelentett multiplayer, amiről szintén nem tudni semmit azon túl, hogy mivel a fejlesztőcsapat (az FPS fejlesztés mellett) e téren sem rendelkezik túl sok tapasztalattal, jelenleg a játék multis aspektusán dolgozó fejlesztőket keres.
A Cyberpunk 2077 továbbra is egy borzasztóan ígéretes szerepjátéknak tűnik, amely nagy valószínűséggel egy The Witcher 3-hoz hasonló etalon lesz a műfajon belül, és általában véve is. A hype miatt egekbe szökött elvárások alapján a játékostársadalom egy emberként koppanna hatalmasat, ha aztán mégsem így lenne, de a CDPR eddigi pályafutásán végigtekintve nyugodtan lehetünk bizakodóak, a 2020. április 16-i megjelenés pedig már nem is tűnik olyan reménytelenül távolinak!