[Teszt] GreedFall

GreedFall

GhzSzabó Ákos2019.09.12. 10:20

A Greedfall-ra már nagyon régen szemet vetettem, mivel az előzetes trailerek és bemutatók nagyon biztatóak voltak. Pont olyan arányban tartalmazott kalandozást és harcot, ami nekem a legjobban fekszik. Az utolsó hasonló rpg amiben elvesztem az a Witcher 3 volt és azóta azért eltelt némi idő. Lássuk hát, mit hoz a Spiders új játéka!

A teljesen stílusos karakter generálás után rögtön elkezdhetjük kalandozásunkat mint “De Sardet” aki a kereskedők kongresszusának frissen kinevezett képviselője és a legfőbb megbízatása egy titokzatos kór az úgynevezett “malichor” ellenszerének felkutatása. Erre a legjobb esélyünk egy újonnan felfedezett és éppen kolonizálás alatt álló szigeten van, amit átjár a mágia és mindenféle furcsaság. A Greedfall világa elég sok hasonlóságot mutat a miénkkel, annyi különbséggel, hogy még kegyetlenebb és sötétebb. Ugyanúgy átszövi a politika is, amibe nekünk is rendszeresen el kell merülnünk, hogy megfelelően tudjuk érvényesíteni az érdekeinket. A játék nagy részében a különböző frakciók érdekei között kell lavíroznunk, hogy mindenki jól járjon, mi meg tudjunk szinteket lépni. Ez főleg akkor lesz életbevágó, miután átjutottunk a kellemesen hosszú bevezető rész után a szigetre. Már az egyik első küldetésünk során muszáj lesz összeszedni szeretett unokatestvérünket Constantint, aki konkrétan a sziget kormányzója lesz és a kezdetekben a legfőbb küldetésadónk. Barátunk és egyben mentorunk, Kurt is csatlakozik hozzánk már a játék legelején, mivel ha nem mondtam volna még, a GreedFall kampányát csapatban csapatjuk. Mindig egy hármas partiban fogunk közlekedni, ahol a különböző csapattársakat akár az előttünk álló küldetés fajtájától függően cserélgethetjük.

Maga az RPG vonal amúgy meglepően mély lett, elsőre nem számítottam arra, hogy ennyire ráfekszenek erre a részére. Eleve a mellékküldetéseknek is van súlya, valamint azt is folyamatosan figyeli a játék, hogy éppen melyik csapattársunk van velünk és ettől függően történnek vagy aktiválódnak dolgok. Például nem engednek be valahova, vagy mindenképpen harcolnunk kell a komék miatt. Nagyon sokat foglalkoznak a különböző faji és származási kérdésekkel is ami természetesen folyamatosan feszültséget szül. Társaink rendszeresen beszélgetnek velünk és akár kérnek kisebb-nagyobb szívességeket, amiket nem árt ha teljesítünk, ha nem akarjuk, hogy a legkritikusabb pillanatban köszönjék meg az eddigi túrázást és hagyjanak ott minket.

A játékmenet a jó öreg formulát követi, megyünk ide-oda küldetéseket teljesíteni és közben halomra öljük az adott területhez tartozó szörnyeket. A világ maga nem "open world", de egészen méretes részekre lett felosztva, így legalább az illuziót meghagyja nekünk. Már a kezdetektől mehetünk mindenfelé, viszont én már a sziget elején elkószáltam egy olyan területre, ahol az ott lévő mob-ok egészen gyorsan a tudtunkra adták, hogy semmi keresnivalónk még itt. Ilyenkor érdemes másfelé indulni és lépni még pár szintet. Bármerre járunk mindenhol lesznek NPC-k akikkel lehet csacsogni és rendszeresen vannak jól látható, vagy esetleg jól elrejtett ládák/kincsek amikből folyamatosan tudjuk szedni a loot-ot.

A harc maga egy egész érdekes egyveleg lett. Három fő kaszt közül választhatunk az elején, amik közül én a harcost és a mage-t próbáltam ki. Amúgy a játék itt is nagyon előzékeny, mivel lehetőségük van bármelyik kasztot bármelyik irányba elvinni, sőt már a tutorial végén akár az összes skill-ünket újra is oszthatjuk. Az RPG veteránoknak nem lesz sok meglepetés amúgy a képességek terén. Sajnos itt nem voltak annyira kreatívak a készítők, a harcos is meg a mágus is pont azokat tudja, amiket már nagyon sokszor láttunk bármilyen más fantasy világban. Ezzel a résszel nincs is amúgy semmi baj, mert van itt minden mint a búcsúban. Viszont az már egy kicsit fájóbb pont, hogy véleményem szerint a harc maga enyhén szólva sem lett túl acélos. Van két támadásunk, vetődés, parry megy egy “szuper” támadás, amit a Fury méter feltöltése után lőhetünk el. Nem is lesz a dolog mélyebb, cserébe az első pár órában veszett mennyiségű mob-ot kell levágnunk a sziget felfedezése közben, akik nagy része túlméretezett medvékből és farkasokból áll. A fejlődés ütemével sem voltam teljesen elégedett, valahogy ezt a balansz görbét nem sikerült annyira eltalálni. Nem árt ha egy játék elején kicsit gyorsabban fejlődünk, vagy legalább jobb képességeket kapunk, hogy a játékos jobban rá tudjon úgy mond csúszni a dologra. Különben az történik mint itt, hogy nagyon hamar nagyon unalmas lesz a csihi-puhi. Az sem cserencsés, hogy maga a fizikai harc, azaz kardozás, meg parry meg a többiek elég kis sutára sikeredtek. Olyannyira, hogy én gyorsan át is váltottam a "távolról szórom az áldást" taktikára, ami cserébe még unalmasabb mint a kardozás. Persze azért megvannak a szép pillanatok, főleg amikor egy epicebb szörny (értsd: 4x akkora mint mi) pattan a nyakunkba és akar tarkón nyalni.

Maga a látvány is az abszolút felemás kategóriába tartozik. Bár tisztában vagyok vele, hogy nem egy atom brutál AAA játék költségvetésű történet a GF, azért maguk az animációk (illetve sokszor azok hiánya) egy elég fájó pontot jelentenek. Nagyon régen láttam pattogó lépcsőzést (talán a kétezres években) de itt ez így lett megvalósítva. Rendszeresen vannak kamera ugrálások/rángatások a beszélgetések alatt, valamint a "száj mimika összekötése a beszédhanggal" taskot sem sikerült a srácoknak maradéktalanul hozni. Maguk a városok jól néznek ki, viszont már-már bántóan feltűnően sikerült ugyanazokat a dolgokat/tárgyakat/berendezéseket felhasználni. Az utcán a hordók még hagyján, de azért igazán tervezhettek volna egynél több kocsma és villa belsőt. A grafika a legtöbbször szép, viszont az nem segít rajta, hogy az elmúlt években csúnyán el lettünk kényeztetve és megmondom őszintén, hogy a 2015-ös Witcher 3 szerintem egy jó nagy kategóriával jobban néz ki. Az átvezetők és a nagyobb terek azért egész csinosan festenek, szóval, hogy egy klasszikust idézzek a helyzet nem jó de nem is tragikus.

Mindezektől függetlenül a Greedfall egy nagyon ambiciózus RPG, ami a stílus nagyon sok kritikus pontját kipipálja. Jók a karakterek, érdekes, mély és szerteágazó a történet, van súlya a döntéseinknek, rengeteg a felfedeznivaló, vannak epikus csaták és meglepő fordulatok. Lehet sokat mászkálni, felfedezni és hentelni orrvérzésig. Egy szóval lehet remekül szórakozni ha az ember elfogadja azt, hogy itt minden egy kicsit hát, hogy is mondjam finoman… Kevésbé kidolgozott mint egy tripla A kategóriás játékban. Ha ezeken túl tudsz lépni, akkor hajrá mert mindentől függetlenül sok szeretnivaló van a játékban.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

1 órája

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==