[GC2019] Black Desert - ilyen konzolon

Black Desert - ilyen konzolon

ne5hVáradi Dániel2019.09.11. 14:00

Majdnem 4 év telt el a Black Desert Online első megjelenése óta, a Pearl Abyss pedig idén végre konzolokra is elhozta az MMORPG-t. A gamescom során a PS4-es változat megjelenésének okán volt alkalmunk leülni a játék rendezőjével, KwangSam Kimmel, hogy kicsit faggassuk a játékról.

Kezdésképp megosztotta, hogy azért kellett ennyi időt várni a konzolos portokra, mert mostanáig kellett várniuk azokra a hardveres erőforrásokra, amik lehetővé tették, hogy a konzolos játékosok számára is elhozzák a Black Desert lehetőségeit. Ennek köszönhetően a játékosok már PS4-en és Xbox One-on is élvezhetik a játék nyújtotta szabadságot, így nem csak egymás vagy méretes boss-ok ellen csatázhatunk, hanem vadászhatunk, halászhatunk, művelhetjük a saját birtokunkat, egyszóval az akció mellett kikapcsolódás is bőven tartogat. Ezzel együtt természetesen egyaránt gondolnak az egyéni és csapatjátékosokra, így biztosan mindenki megtalálhatja a számára ideális tennivalót.

A kompetitív multiplayer kapcsán kitért rá, hogy nem pusztán 1v1 összecsapásokra számíthatunk, hanem úgynevezett mass battle ütközetekre is, amik a játék klánrendszerére épülnek és komplett csapatok mehetnek neki egymásnak. A lánok nem pusztán csatázni tudnak egymással, hanem akár szövetségre is léphetnek, ezáltal segítve egymást, legyen szó PvE vagy PvP harcokról.

A korábbi rövid felsorolás csak egy szelete a játékban található lehetőségeknek, ezért a köztük való minél könnyebb eligazódás és előrehaladás érdekében a csapat több különböző power cap-et vezetett be, melyek segítségével a kezdő játékosok is hamar felzárkózhatnak a veteránok mögé, azonban az igazán magas szintre való eljutás itt is kellő mennyiségű idő ráfordításával lehet csak megvalósítható. A fejlesztők elgondolása az volt, hogy horizontálisan bővítik a játék elemeit és nem egymásra építik azokat, ezáltal könnyebben elérhetővé téve azokat mindenki számára.

A fejlesztés nehézségei kapcsán szóba hozta az irányítás átültetését a kontrollerre, mivel a játék rengeteg opcióval és funkcióval rendelkezik, a csapat pedig egyet sem akart ezek közül kihagyni. Emiatt több körmenüt implemetáltak a portba, mivel elmondása szerint a Black Desert bizonyos szempontból akciójátéknak is tekinthető. Éppen ezért az elsődleges szempont az volt, hogy a harcok alatt az irányítás egy akciójátékra hasonlítson. Megemlítette azt is, hogy a játék különböző elemeihez egyedi kialakítást készítettek, így például más megoldásokat kapunk harc közben, mint amikor a főmenüben vájkálunk.

A harcrendszer kapcsán is szolgált néhány részlettel. Ennek köszönhetően megtudtuk, hogy a játékban található rendszer a jelenelg elérhető 18 egyedi kasztra épül és nem kimondottan a fegyverekere, ráadásul az egyes kasztok egy úgynevezett Awaken formával is rendelkeznek, amik sok esetben teljesen új mozdulatokat és támadásokat tesznek lehetővé. Az egyes kasztok mindegyike több, mint 20 képességgel rendelkezik, a közülük való válogatás adja a harcrendszer magját.

A játék egik védjegye a rendkívül részletes karakteralkotás, ennek mélységei kapcsán elmondta, hogy a kasztok által használt különböző ruhák, páncélok és egyebek rendelkeznek ugyan minimális szintű tulajdonságokkal, azonban nem képviselnek akkora erőt, hogy a harcok során előnyt kovácsoljunk belőlük, így ezek leginkább csak kozmetikai funkciót látnak el. Természetesen lesz lehetőség új gúnyák vásárlására és szerzésére, de ezek mindegyike pusztán csak a személyre szabást szolgálja.

Végezetül megoszotta, hogy a játékkal kapcsolatos terveik még hosszú évekre szólnak, hiszen annak ellenére, hogy a játék már évek óta elérhető, az eddig eltelt időszakot mindössze a kezdetnek tartják. Emiatt túlságosan komolyan nem ment bele a részletekbe, de elmondása szerint számíthatunk új történeti szálakra és játékmechanikákra, ugyanakkor megtörténhet, hogy a külnöböző verziók más időben és ütemben fognak frissülni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 órája
6

Heti megjelenések

1 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

1 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

3 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

4 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

4 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

5 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

5 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

5 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

6 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

7 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

7 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

8 napja
21

Heti megjelenések

8 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

2024.04.11.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==