Majdnem 4 év telt el a Black Desert Online első megjelenése óta, a Pearl Abyss pedig idén végre konzolokra is elhozta az MMORPG-t. A gamescom során a PS4-es változat megjelenésének okán volt alkalmunk leülni a játék rendezőjével, KwangSam Kimmel, hogy kicsit faggassuk a játékról.
Kezdésképp megosztotta, hogy azért kellett ennyi időt várni a konzolos portokra, mert mostanáig kellett várniuk azokra a hardveres erőforrásokra, amik lehetővé tették, hogy a konzolos játékosok számára is elhozzák a Black Desert lehetőségeit. Ennek köszönhetően a játékosok már PS4-en és Xbox One-on is élvezhetik a játék nyújtotta szabadságot, így nem csak egymás vagy méretes boss-ok ellen csatázhatunk, hanem vadászhatunk, halászhatunk, művelhetjük a saját birtokunkat, egyszóval az akció mellett kikapcsolódás is bőven tartogat. Ezzel együtt természetesen egyaránt gondolnak az egyéni és csapatjátékosokra, így biztosan mindenki megtalálhatja a számára ideális tennivalót.
A kompetitív multiplayer kapcsán kitért rá, hogy nem pusztán 1v1 összecsapásokra számíthatunk, hanem úgynevezett mass battle ütközetekre is, amik a játék klánrendszerére épülnek és komplett csapatok mehetnek neki egymásnak. A lánok nem pusztán csatázni tudnak egymással, hanem akár szövetségre is léphetnek, ezáltal segítve egymást, legyen szó PvE vagy PvP harcokról.
A korábbi rövid felsorolás csak egy szelete a játékban található lehetőségeknek, ezért a köztük való minél könnyebb eligazódás és előrehaladás érdekében a csapat több különböző power cap-et vezetett be, melyek segítségével a kezdő játékosok is hamar felzárkózhatnak a veteránok mögé, azonban az igazán magas szintre való eljutás itt is kellő mennyiségű idő ráfordításával lehet csak megvalósítható. A fejlesztők elgondolása az volt, hogy horizontálisan bővítik a játék elemeit és nem egymásra építik azokat, ezáltal könnyebben elérhetővé téve azokat mindenki számára.
A fejlesztés nehézségei kapcsán szóba hozta az irányítás átültetését a kontrollerre, mivel a játék rengeteg opcióval és funkcióval rendelkezik, a csapat pedig egyet sem akart ezek közül kihagyni. Emiatt több körmenüt implemetáltak a portba, mivel elmondása szerint a Black Desert bizonyos szempontból akciójátéknak is tekinthető. Éppen ezért az elsődleges szempont az volt, hogy a harcok alatt az irányítás egy akciójátékra hasonlítson. Megemlítette azt is, hogy a játék különböző elemeihez egyedi kialakítást készítettek, így például más megoldásokat kapunk harc közben, mint amikor a főmenüben vájkálunk.
A harcrendszer kapcsán is szolgált néhány részlettel. Ennek köszönhetően megtudtuk, hogy a játékban található rendszer a jelenelg elérhető 18 egyedi kasztra épül és nem kimondottan a fegyverekere, ráadásul az egyes kasztok egy úgynevezett Awaken formával is rendelkeznek, amik sok esetben teljesen új mozdulatokat és támadásokat tesznek lehetővé. Az egyes kasztok mindegyike több, mint 20 képességgel rendelkezik, a közülük való válogatás adja a harcrendszer magját.
A játék egik védjegye a rendkívül részletes karakteralkotás, ennek mélységei kapcsán elmondta, hogy a kasztok által használt különböző ruhák, páncélok és egyebek rendelkeznek ugyan minimális szintű tulajdonságokkal, azonban nem képviselnek akkora erőt, hogy a harcok során előnyt kovácsoljunk belőlük, így ezek leginkább csak kozmetikai funkciót látnak el. Természetesen lesz lehetőség új gúnyák vásárlására és szerzésére, de ezek mindegyike pusztán csak a személyre szabást szolgálja.
Végezetül megoszotta, hogy a játékkal kapcsolatos terveik még hosszú évekre szólnak, hiszen annak ellenére, hogy a játék már évek óta elérhető, az eddig eltelt időszakot mindössze a kezdetnek tartják. Emiatt túlságosan komolyan nem ment bele a részletekbe, de elmondása szerint számíthatunk új történeti szálakra és játékmechanikákra, ugyanakkor megtörténhet, hogy a külnöböző verziók más időben és ütemben fognak frissülni.