[GC2019] Code Vein - beszámoló
Eddig 7 hozzászólás
ne5h
2019. szeptember 10.
kedd 18:30
A God Eater játékok mögött álló Shift csapata idén szeptemberben valami újjal hallat magáról, a Gamescom során pedig főleg ezekre az újdonságokra koncentrálva faggattuk a játék producerét, Keita Iizukát.



A Code Vein a Bandai Namco legújabb képviselője a soulslike műfajon belül, így bizonyos pontokon letagadhatatlan a hasonlóság a FromStoftware játékaival. Ilyen például a felfedezésre építő játékmenet, valamint maga a történet is, mely a játék dungeonjeit végigjárva bontakozik ki. Bár annak megvalósítása különbözik Miyazakiék formulájától, köszönhetően például az átvezetőknek, az igazi eltérést a velünk tartó segítők jelentik.

Azok a segítők, akik ugyan alapesetben mindig mellettünk lesznek, a játék központi területén azonban a köztük való váltás mellett megadatik a lehetőség, hogy hátrahagyjuk őket, így aki igazán komoly kihívásra vágyik, az megtalálhatja a számításait. Azt azonban célszerű észben tartani, hogy a játék készítésekor az egyik legfontosabb szempont a társas harc megalkotása volt, így a segítők nem pusztán az általunk preferált harcmodorhoz adhatnak megfelelő kiegészítést, de egyben az előrehaladást is jelenthetik bizonyos szituációkban. Ráadásul a segítők képességeit a karakterünk eszközeivel is kombinálhatjuk, ezáltal még inkább a saját stílusunkhoz igazítva a játék harcrendszerét.



Ezzel együtt Iizuka megosztotta, hogy a harc és a nehézség szempontjából mekkora kihívást is jelentett a többszereplős harcok balanszolása, ennek is köszönhető, hogy az online multiplayert használva legfeljebb két másik játékos csatlakozhat hozzánk, így kialakítva egy 4 fős csapatot, benne a mi NPC segítőnkkel. A csapatos küzdelmeket leginkább a játék dungeonrendszerében, a The Depths-ben kamatoztathatjuk, a producer elmondása szerint ugyanis főleg ez az a része Code Veinnek, ahol a komolyabb boss-ok ellen való próbálkozások és elhalálozások száma a legmagasabb lehet.

A Code Vein az RPG elemeket sem veti meg, így például a társakkal való kapcsolatunknak is lesznek következményei. Bár a történetre nem lesz hatással a velük való viszonyunk, az egyes segítőkkel való köteléket azzal tudjuk befolyásolni, hogy milyen gyakran visszük őket magunkkal a küldetésekre. Megfelelő mértékű együttműködés után ráadásul különböző speciális tárgyakat kaphatunk tőlük, melyek tovább segíthetnek abban, hogy a saját stílusunkhoz igazítsuk a karakter harci repertoárját.



Itt pedig nem érnek véget a szerepjátékos mechanikák, bár a történet maga eléggé lineáris lesz, a befejezés tekintetében azonban már számíthatunk eltérésekre. Iizuka nyilvánvaló okokból nem kívánt ebbe kifejezetten részletesen elmélyedni, de annyit elárult, hogy a történet során kapunk utalások arra, hogy milyen döntések szükségesek ahhoz, hogy bizonyos lezárást elérjünk.

Arra a kérdésre, hogy szerinte mi teszi igazán egyedivé a játékot (a nyilvánvaló művészeti dizájn mellett), a harcstílus személyre szabását hozta fel. Nem csak a különböző fegyverekre és ruhákra koncentrálva, amik eléggé nyilvánvalóak, hanem az úgynevezett giftek tekintetében is, melyek egyedi képességeket és támadásokat adnak, ezáltal valóban egy mély rendszert alkotva, amivel megtalálhatjuk a hozzánk leginkább illő stílust.



Végezetül arra voltunk kíváncsiak, hogy számíthatunk-e bármilyen megjelenés után támogatásra a játékhoz, amivel kapcsoltban Iizuka elmondta, hogy nem csak a játékosok visszajelzései alapján történő folyamatos finomhangolásra kell készülnünk, de DLC-k formájában új fegyverek és boss-ok is érkezhetnek a játékhoz.

Code Vein | Platform: PC, PS4, One | Megjelenés: szeptember 27.

[28] lacapaca
szept 11., szerda 16:12 #7
Számomra szörnyü a dizájnja. Egyes karaktereknél azt sem tudom, sírjak-e, vagy röhögjek. De majd valamikor meglesem a demóját. Ki tudja...a The Surge-t is elõször sikítva töröltem
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[16] skiz0
szept 11., szerda 11:01 #6
lehet akkor egyedül vagyok vele, de bottal se kategória a network test után...
PSN: mucsacso
[27] arpi0912
szept 11., szerda 8:15 #5
A demot kipróbálva kellemes meglepetés. Nem vagyok egy nagy szakértője a souls like játékoknak, de kellemesen elvoltam a demoval, szép, letisztult anime design a harccal se volt gond. Tuti nem első napos, de felkerült a listára.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[73] zaz
szept 11., szerda 8:05 #4
Érdekes de egy kicsit sem várom.
Na majd meglátjuk....
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[30] Djuree
szept 11., szerda 7:13 #3
eddig se tűnt egy jó játéknak, ezután se néz ki annak. majd kiderül...
I am Gabriel Angelos, Captain of the Blood Ravens. My chapter is in ruins, the sector is at war. Its worlds under siege. Chaos spreads, consumes us all. Here, we will make our final stand. Here, there will be... Retribution.
[1] Noctix
szept 10., kedd 22:18 #2
Kipróbáltam a bétát, de nem tudtam elvonatkoztatni attól, hogy mennyire lehúzta a Souls szériát olyan helyeken, ahol pont nem lett volna rá szüksége, és pont olyan helyeken nem húzta le, ahol le kellett volna. Kíváncsi leszek a teljes game-re, még vmi jó is kisülhet belőle.
[38] Hunk2
szept 10., kedd 22:17 #1
HA megjön a gyűjtői változat a szoborral feldobok egy kis véleményt róla!
Várjuk nagyon és kszi a cikket!
"Élni és élni hagyni"