[GC2019] Code Vein - beszámoló

Code Vein - beszámoló

ne5hVáradi Dániel2019.09.10. 20:30

A God Eater játékok mögött álló Shift csapata idén szeptemberben valami újjal hallat magáról, a Gamescom során pedig főleg ezekre az újdonságokra koncentrálva faggattuk a játék producerét, Keita Iizukát.

A Code Vein a Bandai Namco legújabb képviselője a soulslike műfajon belül, így bizonyos pontokon letagadhatatlan a hasonlóság a FromStoftware játékaival. Ilyen például a felfedezésre építő játékmenet, valamint maga a történet is, mely a játék dungeonjeit végigjárva bontakozik ki. Bár annak megvalósítása különbözik Miyazakiék formulájától, köszönhetően például az átvezetőknek, az igazi eltérést a velünk tartó segítők jelentik.

Azok a segítők, akik ugyan alapesetben mindig mellettünk lesznek, a játék központi területén azonban a köztük való váltás mellett megadatik a lehetőség, hogy hátrahagyjuk őket, így aki igazán komoly kihívásra vágyik, az megtalálhatja a számításait. Azt azonban célszerű észben tartani, hogy a játék készítésekor az egyik legfontosabb szempont a társas harc megalkotása volt, így a segítők nem pusztán az általunk preferált harcmodorhoz adhatnak megfelelő kiegészítést, de egyben az előrehaladást is jelenthetik bizonyos szituációkban. Ráadásul a segítők képességeit a karakterünk eszközeivel is kombinálhatjuk, ezáltal még inkább a saját stílusunkhoz igazítva a játék harcrendszerét.

Ezzel együtt Iizuka megosztotta, hogy a harc és a nehézség szempontjából mekkora kihívást is jelentett a többszereplős harcok balanszolása, ennek is köszönhető, hogy az online multiplayert használva legfeljebb két másik játékos csatlakozhat hozzánk, így kialakítva egy 4 fős csapatot, benne a mi NPC segítőnkkel. A csapatos küzdelmeket leginkább a játék dungeonrendszerében, a The Depths-ben kamatoztathatjuk, a producer elmondása szerint ugyanis főleg ez az a része Code Veinnek, ahol a komolyabb boss-ok ellen való próbálkozások és elhalálozások száma a legmagasabb lehet.

A Code Vein az RPG elemeket sem veti meg, így például a társakkal való kapcsolatunknak is lesznek következményei. Bár a történetre nem lesz hatással a velük való viszonyunk, az egyes segítőkkel való köteléket azzal tudjuk befolyásolni, hogy milyen gyakran visszük őket magunkkal a küldetésekre. Megfelelő mértékű együttműködés után ráadásul különböző speciális tárgyakat kaphatunk tőlük, melyek tovább segíthetnek abban, hogy a saját stílusunkhoz igazítsuk a karakter harci repertoárját.

Itt pedig nem érnek véget a szerepjátékos mechanikák, bár a történet maga eléggé lineáris lesz, a befejezés tekintetében azonban már számíthatunk eltérésekre. Iizuka nyilvánvaló okokból nem kívánt ebbe kifejezetten részletesen elmélyedni, de annyit elárult, hogy a történet során kapunk utalások arra, hogy milyen döntések szükségesek ahhoz, hogy bizonyos lezárást elérjünk.

Arra a kérdésre, hogy szerinte mi teszi igazán egyedivé a játékot (a nyilvánvaló művészeti dizájn mellett), a harcstílus személyre szabását hozta fel. Nem csak a különböző fegyverekre és ruhákra koncentrálva, amik eléggé nyilvánvalóak, hanem az úgynevezett giftek tekintetében is, melyek egyedi képességeket és támadásokat adnak, ezáltal valóban egy mély rendszert alkotva, amivel megtalálhatjuk a hozzánk leginkább illő stílust.

Végezetül arra voltunk kíváncsiak, hogy számíthatunk-e bármilyen megjelenés után támogatásra a játékhoz, amivel kapcsoltban Iizuka elmondta, hogy nem csak a játékosok visszajelzései alapján történő folyamatos finomhangolásra kell készülnünk, de DLC-k formájában új fegyverek és boss-ok is érkezhetnek a játékhoz.

Code Vein | Platform: PC, PS4, One | Megjelenés: szeptember 27.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

18 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==