[GC2019] Független gyöngyszemek

Független gyöngyszemek

ne5hVáradi Dániel2019.09.13. 18:00

Nem minden fejlesztőcsapatnál van kolbászból a kerítés, ez azonban nem akadályozza meg őket, hogy előálljanak várataln és ígéretes koncepciókkal. A gamescom során több ilyen játékhoz volt szerencsénk, az alábbiakban ezek közül mutatunk be néhányat. Tematika nincs, így lesz itt minden a szerelmetes űrodüsszeiától, a mesés időutazáson át a barkácsololós rókakomáig.

Indivisible / Lab Zero Games

A Lab Zero Games már a Skullgirls-szel bebizonyította, hogy nem kell a szomszédba menniük, ha eredeti dizájnra és karakterekre van szükség, ezt pedig az Indivisible alatt is megmutatják. A játék a többszörös csúszás alatt csak még kiforrottabb lett, ezt az első béta, a támogatók számára elérhető próbaverzió, valamint a gamescomos tapasztalat is megerősítette. Utóbbi ráadásul a korábban látott dzsungeles-romos helyszín után egy városi területtel készült, így nem pusztán az új környezetet, de a vele érkező platformer mechanikákat is bemutathatta a csapat.

Ezzel együtt a harcrendszer is egy sokadik finomhangoláson esett keresztül, a támadások között eltelő idő bizonyos esetekben jelentősen rövidült, így az egyes parancsok kiadása meglehetősen felgyorsult, ezáltal maguk a harcok is jóval dinamikusabbak. A védekezés és a speciális mozdulatok bevetése is áramvonalasításra került, miközben a velünk vihető karakterek száma egyre csak nőtt, így biztosítva, hogy még hosszú órák után is tudjunk új csapatleosztást készíteni, aminek köszönhetően kevésbé válik monotonná a játék ezen része.

Haven / The Game Bakers

A francia Game Bakers csapata legutóbb a Furival alkotott emlékezeteset, legújabb fejlesztésük azonban egy fokkal visszavesz a sebességből és egy kalandjátékot kapunk tőlük, melyben a főszereplők közötti kapcsolat mellett a kvázi körökre osztott harcrendszer adja a játék igazi érdekességét. A Haven Yu és Kay (próbálok itt nem valami burkolt utalást felfedezni a britekre - Yu + Kay = UK) kalandjáról szól, akik menekülésük közben egy idegen bolygóra zuhannak le. A túlélésük mellett a mindennapi együttlét problémáival is foglalkoznunk kell, miközben az ismeretlen vidéket fedezzük fel. A párbeszédek során hozható döntések egyfajta karmarendszert képviselnek, melyek a pár egymáshoz viszonyulására is hatnak. Ezen kívül amikor éppen nem a szokatlan planétán kutatunk, akkor nagy valószínűséggel harcolni fogunk, aminek szintén az egyik alapja a két főszereplő együttműködése.

Az összecsapások során lehetőségünk lesz kombinált támadásokat indítani, illetve az egyes csapások erejét tölteni. A csavar a dologban, hogy bár a harcok menete körökre osztott, nincs a hagyományos értelemben vett cselekvéssorozat, ezért bármikor megszakíthatjuk az ellenfél támadását, ahogy ő is megteheti ugyanezt. Ez egy érdekes adalékot visz az egyébként lassúnak tűnő harcokba, segítségével sokkal gyorsabb tempóban folytathatjuk le az ellenfelek leverését.

The Last Spell / CCCP

A világvégét már sok játék (is) feldolgozta, a kérdés tehát, hogy hogyan lehet ebben a koncepcióban újat alkotni? A CCCP csapata a procedurálisan generált elemekben látja a megoldást. A The Last Spell egy rogue-lite taktikai RPG, ahol a feladatunk annyi ideig életben maradni, míg az általunk megtalált mágusok sikeresen végrehajtják az utolsó varázslatot, amivel megmenthetik magukat. A játék a nappal-éjszaka ciklusra épít, előbbiben a procedurálisan generált térképen kell nyersanyagokat gyűjteni, az éj leple alatt pedig a folyamatosan ránk törő szörnyeket kell visszavernünk.

A dolog érdekessége, hogy a procedurális generálás az ellenfelekre és a saját egységeinkre is hat, így minden egyes újrakezdés teljesen más leosztást ad, hiszen sosem tudhatjuk, hogy az irányításunk alatt álló karakterek milyen képességekkel fognak rendelkezni. Emellé kapunk azért némi fejlesztési lehetőséget is, legyen szó az általunk védett városról vagy az irányított karakterek felszereléséről, a koronát az egészre pedig a modok támogatása teszi fel, amikkel aztán végképp maximalizálhatjuk az újrajátszhatóságban rejlő lehetőségeket.

Cris Tales / Dreams Uncorporated, Syck

A kolumbiai Dreams Uncorporated és a Syck együttműködésében készülő Cris Tales leginkább egy megelevenedett mesekönyvként írható le, már ami a játék látványvilágát illeti. Ami miatt felkeltette a figyelmet, az az időutazásra és -manipulálásra építő játékmenet, mely a múltat, a jelent és a jövőt egy időben alkalmazza, amire korábban nem igazán láttunk példát. A főszereplő Crisbell képessége ugyanis az, hogy egyszerre látja a körülötte lévő világ múltját és jövőjét is, ez pedig nem csak az egyes logikai feladatok megoldásában, de a harcok során is kapóra jön. Előbbiek esetében pedig néha komoly döntési helyzetekbe is kerülhetünk, ahol nem mindig van kimondottan jó vagy rossz választás.

A harcok során az ellenfeleinket a múltba és a jövőbe is átküldhetjük, ezáltal megváltoztatva nem csak a kinézetüket, de akár harci potenciáljukat is. Az időutaztatást a saját támadásainkkal is kombinálhatjuk, így például az ellenfél pajzsát egy pillanat alatt korrodálhatjuk, amennyiben a megfelelő idősíkba helyezzük. Ez csak egy a megannyi lehetséges kombináció közül, amit a harcok során bevethetünk. Aki a fentiek után ki is próbálná, a játék Steames oldalát felkeresve letöltheti a PC-s demót.

Beyond Blue / E-Line Media

Az E-Line Media a Never Alone-nal kellően felhívta magára a figyelmet ahhoz, hogy a BBC egy együttműködést ajánljon nekik. Ennek köszönhetően jött létre a Beyond Blue, mely egyszerre játék és egy dokumentumfilm is az óceánok és az azok élővilágát érintő változásokról. A Beyond Blue nem kíván fiktív területekre merészkedni, a benne szereplő minden adat dokumentált tényeken alapul, ahogy a játékban található élővilág is megegyezik a mai ismert fajokéval.

A fentiek tükrében a Beyond Blue nem több száz órás elfoglaltságot nyújt, inkább csak néhány órás kalandra csábít, annak végeztével azonban a hatalmas kékség továbbra is tárt karokkal vár minket, ha valaki egy fárasztó nap után csak kikapcsolódásként úszkálna, nyugodtan megteheti. A játék zenei felhozatala pedig tökéletes relaxációs anyag, ha valaki ilyesmire vágyna, nem kell tovább keresnie.

Trifox / Glowfish Interactive

Mi történne, ha Crash Bandicoot a platformerkedést megunva átnyergelne a twin stick shooter műfajra? A Glowfish Interactive olvasatában akár a Trifox is lehetne a végeredmény, a játék ugyanis a fenti két műfaj keresztezése. A gamescomon kipróbált demó a színtiszta gameplay-re helyezte a hangsúlyt, ezért egyelőre nem teljesen világos, hogy valamifajta történetre is számíthatunk-e vagy csak különböző pályák egymásutánjára. Ellenben a játékmenet maga már ez alapján a rövid próba alapján is érdemes a figyelemre.

A játék legérdekesebb eleme az általunk irányított róka képességeinek variálása és kombinálása. Alapvetően három kasztot különböztet meg a játék (Warrior, Engineer, Wizard), ezek értelemszerűen egyedi képességekkel rendelkeznek, így például az Engineer főleg különböző gépekkel és csapdákkal dolgozik, míg a Warrior leginkább egy méretes kalapáccsal tesz rendet az ellenfelek között.

A dolog akkor válik izgalmassá, amikor ezekből a kasztokból elkezdünk hibrid leosztásokat összerakni, a Trifox ugyanis nem kényszerít minket egy-egy stílus használatára. Aknákat telepítő varázsló, esetleg jetpackkel repkedő harcos? Minden kaszt 10 képességgel és egy speciális mozdulattal rendelkezik, mi pedig ezekből állíthatunk össze a számunkra leginkább megfelelő rókát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

13 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==