Yacht Club Games / Cyber Shadow
A leginkább minőségi retro pixelart stílusáról ismert Yacht Club Games ezúttal nem (csak) a Shovel Knight világával brillíroz: a Cyber Shadow a Shinobi- és a többi klasszikus 8bites beat'em up nyomdokain lépked, persze a klasszikus színes-szagos Yacht Club esszenciával megáldva. Az már a Gamescom alatti próbaköreink alkalmával is látszott, hogy az autentikus 8 bites színskálán mozgó demó kézzel rajzolt sprite-jai, a leheletfinom animációk, a szötétes tónusok és az elmaradhatlan többszintű parallax háttérscrolling egyvelegében igazán akciódús és perfekcionista játékmóddal lesz dolgunk. Persze a magas mérce a srácok mértékével is értendő: a játékban egy sornyi metroidvania-szerű rejtett dolgot dugdostak el a tervezők és a megamonszta' bosstársaság ellen bevethető Ninjitsu skillek felfedezésével is megfacsarható a játékmenet. Az elbeszélést színesítendő, az egyes felvonások közötti átvezetők ezúttal már nem egy-egy kép formájában, hanem animált moziszerű filmes vágásban köszönnek vissza, amely kategóriájában is abszolút vonzóvá teszi a Yacht Club Games új játékát. A techno hordákhoz természetesen metálos chiptune is társul, melyet Pentadrangle jegyez. a Mekacity visszahódításáért vívott harc ősszel kezdődik, az összes kurrens generációs platformon.
Yacht Club Games / Shovel Knight: King of Cards
Ha már Yacht Club Games, természetesen a Shovel Knight sem maradhat ki: Ásóka herceg legendája is kiteljesedik két új epizóddal, amely közül az egyik egy logikai kártyajáték (King of Cards), a másik pedig egy Shovel Knight: Showdown epizód. Előbbi (amely a SK: Treasure Trove tulajdonosok számára ingyenes) egy gyűjtögetős alapokra helyezett logikai tili-toli puzzle-játék, amelyben a karakterek speciális képességekkel rendelkeznek és a céljuk az ellenséges hordák elpusztítása, illetve kitaszítása a játéktérként funkcionáló küzdőtérről. Elsőre leírva nem tűnik valami bonyolultnak, pedig a demó alapján számtalan (meglehetősen szórakoztató) buktató van benne.
Yacht Club Games / Shovel Knight: Showdown
A másik, Showdown címre hallgató epizód az echte 8 bites Shovel Knight Smash Bros. koppintás, de szó szerint. Irdatlan nagy funtöltet az egész, a már ismert Smash Bros. szabályokra épülő bunyós anyag egy-az-egyben a Shovel-birodalom képviselőire, helyszíneire, karaktereire önti az ismert formulát. A Shovel-világból ismerős karakterek szuper specialok egész sorát zúdíthatják egymásra, afféle színtiszta üsd-vágd és négy fős kooperatív bohózat formájában, megnyitható karakterekkel, plusz képességekkel egyaránt. Tizenhat játszható karakter, kredites gyémántvadászat, Last man standing opció és még sok más módozat várható a játék decemberi megjelenésével, egyértelműen tuti befutó lehet karácsonyra.
CI Games / Sniper: Ghost Warrior Contracts
Az echte CI Games fejlesztette, november 22-én érkező új Sniper játék több ízben is szakít a sorozatra jellemző hagyományokkal: a Szibéria területén játszódó sandbox-jellegű, óriási területeket felvonultató új epizód dobja a misszió-alapú felépítményt és ahogy a neve is mutatja, a feladatokat ezúttal szerződés-alapon tálalja a játékos számára. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy az ellenséges objektumok/célpontok/feladatok likvidálása, elvégzése többféle módon, többféle sorrendben is lehetséges, de a játékos dönti el, hogy milyen módon teljesíti az alku rá eső részét - maximálisan, vagy csak részleteiben. A feladatok kivitelezése ugyanis a helyszínek adottságát tekintve többféleképp, több irányból, változó akciótervek vagy események hatására is elvégezhető - igaz, bizonyos történések kihatással lehetnek a siker kimenetelére, így a sztori alakulására is. Bérgyilkos, vagy mesterlövész, most már egyáltalán nem mindegy: a Scope funkció továbbgondolásával a játékban több száz különböző kivégzési formát irányozhatunk elő: lehet újfent lopakodni, sniperkedni, figyelem elterelni, megzavarni, drónozni, távirányítású bombákat, vagy ágyúkat aktiválni és még sorolhatnám. A hands-on alatt diskurálva a fejlesztőkkel kiderült, hogy a grafikus engine-t is több ponton módosították, és múltbéli eseményeket is tanulmányoztak a minél realisztikusabb sandbox-jelleg kivitelezéséhez. A Sniper sorozat tehát kitekint kicsit a stratégiai, gondolkodásközpontúbb irányba, ami a látottak és próbáltak alapján kifejezetten jól áll neki.
CI Games / Polygon Treehouse: Röki
A CI Games két másik indie fejlesztése is igazi csemege: az első a gyönyörű minimalista világával támadó és Skandináv motívumokat felvonultató Röki, amely alapvetően a point'n click kalandjátékok mechanikájára hajaz, de szabad mozgást tesz lehetővé a környezetében. A kézzel rajzolt látványvilág, a zenei hatás már az első pillanatában magával ragadó élményt szül: a Polygon Treehouse első játéka (amely valójában két ex-Guerilla Cambridge art direktor saját alapítású stúdiója) egy kislányról szól, aki a vadont járva göngyölít fel egy különös misztikummal átszőtt északi történetet. A játék logikai-ügyességi feladatokkal, rejtvényekkel és puzzle-szerű elemek keresgetésével operál. Tipikusan az a játék, amely a relaxációra, a kikapcsolódásra és a nyugodt élvezetre helyezi a hangsúlyt a reflex-orientált, feszes akciójátékokkal szemben. Érzésre az egész egy lágy, mégis izgató utazás, amely switchen és konzolokon is kiválóan domborít. Megjelenés: még valamikor a télen.
CI Games / Polygon Treehouse: The Eldest Souls
A The Eldest Souls egy soulslike boss-rush pixelart akciójáték, amely a Dark Souls-féle mechanikát ülteti át rendkívül ügyesen 2D pixelart hentelésbe. Az RPG elemeket is felvonultató cuccban ugyanúgy fontos szerephez jut a kísérletezés, mint a végletekig pontos, tanulható és tervezhető boss-harc. A látvány abszolút kellemes, részletgazdag és sötét tónusú, az irányítás a dash és parry végletekig csiszolt módszertanának megfelelően erőlködés mentes, szépen illeszkedik a játék alap koncepciójába. A The Eldest Souls a Fallen Flag Studios első játéka, és a CI Games által életre hívott indie kiadó, a Polygon Treehouse negyedik támogatott címe. A végső polírozás fázisában egyelőre nincs megjelenési időpontunk, a srácok „a nem túl távoli jövőben kijelentéssel veregették meg a bossharc után a vállunkat”.