Kazunori Yamauchi, a Polyphony Digital vezére jó szokása szerint ezúttal sem szeretné elkapkodni legújabb projectjét, így vélhetően csak 2008 végén fog a boltokba kerülni a Gran Turismo 5.
A legtöbb időt Yamauchi állítása szerint ezúttal is az autók rendkívül részletes lemodellezése igényli, hiszen míg a PS1-es eredeti esetében mindösszesen egy, a PS2-es harmadik résznél pedig 30, addig a készülő ötödik rész esetében már nem kevesebb, mint 180 napot igényel egy-egy négykerekű virtuális másának elkészítése - ráadásul a játékban szereplő autók összlétszáma ezúttal már alulról fogja sűrulni a bűvös ezret.
Nagy szomorúságunkra kiderült az is, hogy sajnos most sem találunk majd törést a játékban: a Yamauchi által megálmodott tökéletes törésmodellhez alaposan bele kellene nyúlniuk a kocsik fizikai modelljébe, és egyenként le kellene modellezniük az autók egyes elemeit, beleértve a velük kapcsolatos fény-árnyék effekteket is, amire egyszerűen nincs már idejük - arról nem is beszélve, hogy sok autógyártó nem szeretné látni ripityára tört modelljeit a játékban.
Igaz, a fenti miatt korábban is csupán a versenyautók esetében akartak törést, hiszen ott kevesebb a macera a licenszekkel, és lehet, hogy nem is kell teljesen lemondani erről a feature-ről, később, letölthető bővítményként ugyanis lehetséges, hogy a későbbiekben viszontlátjuk majd - a beígért letölthető kocsik mellett.
A türelmetlen GT fanatikusok jelenleg a PlayStation Network-ről ingyenesen letölthető Gran Turismo HD Concept-tel üthetik el az időt, év végén pedig egy nagyobb betekintést is kapnak majd a készülő ötödik részbe az ekkor debütáló Gran Turismo 5 "Prologue"-nak köszönhetően.