[GC2019] Őket láttuk a Devolvernél

Őket láttuk a Devolvernél

liquidSomosi László2019.08.31. 17:16

A Devolver Digital azon (manapság meglehetősen ritka) kiadók egyike, akik még képesek meglepni az embert, legyen szó a játékaikról, vagy az azokat beharangozó, legtöbbször teljesen elborult marketingről. A kiadó a gamescomra kicipelt három játéka közül a maga módján mindegyik elnyerte a tetszésünket - az egyikbe még egy kicsit bele is szerettünk.

Heave Ho

Kezdjük is talán a szerelmetes játékkal, és ezzel van a legegyszerűbb dolgunk: ha tetszik a fenti trailer, és a pár sor, amit írunk róla, akár be is szerezheted kapásból - ugyanis már kapható Nintendo Switch + PC (Steam) platformokon, digitális formában. A HH kezdetben azzal hívta fel magára a figyelmünket, hogy feltűnt a Devolver booth hátsó traktusában egy kanapén kacarászó, kiabáló, néha szolidan káromkodó, és magukat láthatóan nagyon jól érző négy ember.

Pár perc múlva mi is a kanapéra kerültünk, és megértettük, miért örömködött akkorát az előző társaság: a Heave Ho egy roppant szórakoztató couch-coop játék. Egy nagy színes fejet irányítasz, amihez két kéz van csatolva. A bal analóggal a kezeket mozgatod, a két bumperrel pedig jobb / bal kézzel markolsz. Gyakorlatilag bármibe belekapaszkodhatsz, tárgyakba, falakba, és a társaidba is. A feladat: egymástól gyakran nagyon távoli platformokat használva eljutni a pálya egyik pontjából a másikba. Ami nem egyszerű, komoly kooperációt, összekapaszkodós lengedezéseket, halált megvető bátorsággal végrehajtott, akrobatákat megszégyenítő ugrásokat igényel. az életed számai végtelen, az általunk látott pályák az egyszerűtől a nagyon trükkösig terjedtek, és úgy általában: az egész játék hatalmas móka és kacagás. Tesztet hozunk róla hamarosan.

Fall Guys: Ultimate Knockout

A Fall Guysra már csak azért is emlékezni fogunk sokáig, mert ez a játék produkálta az idei gamescom legaranyosabb pillanatát: a játékot bemutató fejlesztő éppen kávézott valahol, prezentációra fenntartott kanapén (mindenhol kanapék!) üldögélő tízévesforma kissrác rövid habozás után belevágott a bemutatóba… mint kiderült, a fejlesztősrác kisfiáról volt szó, akik lelkesen helyettesítette aput, akinek éppen más dolga volt.

Apa megérkezésével a játékot is kipróbálhattuk: a Fall Guys elmondása szerint olyan, mintha egy Battle Royale játékot kereszteznénk a Mario Party-val. És ebben van igazság, a Fall Guys 100 játékost támogat, kihívások sorozatán zavarja végig őket, ahol minden egyes kör végén a ranglistának megfelelően felezi a résztvevők számát. Ez nálunk három körből állt: volt egy tömeges futóverseny, ahol azt kellett megtippelni, hogy az akadályként elénk állított falak közül mi törhető át és mi nem; volt egy klasszikus fogócska, ahol a játékosok egyik fele színes tárgyakat cipel, a többieknek pedig el kell venniük tőlük és vica versa; végül egy újabb verseny most már komolyabb, mozgó akadályokkal és platform-szekciókkal. Örömmel jelentjük: sikerült megcsípnünk a második helyet, pedig fejlesztők (és sok AI) ellen játszottunk. Az első benyomás pozitív, ha kellően változatos kihívásokkal tömik tele, érdemes lesz odafigyelni rá - majd valamikor jövőre, PS4-en és PC-n.

Carrion

A Carrion a fejlesztők saját definíciója szerint „fordított horrorjáték” - ahogy a Fall Guys esetében, az(ön)meghatározás itt is helytálló. A Carrionban ugyanis nem potenciális, menekülésre szorított áldozat vagy, hanem a szörny, akit egy földalatti kutatólaboratóriumban tartanak fogva, és aki (meglepetés!) elszabadul. A cél: megmenekülni, illetve - ezt is a fejlesztők mondták - átvenni a hatalmat a bázis felett. A Szörny cudar egy dög, nyúlós csápokkal villámgyorsan közeledő sötét poliprém, ami kíméletlen kegyetlenséggel tör utat magának.

A játék persze nem csak erről szól: a Szörny meghatározott pontokon képes fejlődni, új képességeket kap, és nagyobb / erősebb lesz. A Carriont a stílusos pixelgrafikán (pixel-brutalitás a maximumra tolva, emberek!) kívül a remek hanghatások adják el: valami kegyetlen, ahogy a Szörny rátöri az ajtót a mit sem sejtő áldozatokra, és instant mészárlásba kezd. A vér, a letépett végtagok, a reccsenő csontok, a velőtrázó sikítások! A Carrion kitűnő példa arra, hogy nem kell modern álomgrafika az atmoszféra-teremtéshez, és hogy egy viszonylag egyszerű, de elsőrangúan megvalósított koncepció milyen jól is tud működni a megfelelő kezekben. Ő is város, 2020-ban jön PC-re és egyelőre nem megnevezett konzolokra (a fejlesztők a Switch-et említették, mint kedvencüket - ez jó eséllyel jelent valamit).

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

12 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==