A Devolver Digital azon (manapság meglehetősen ritka) kiadók egyike, akik még képesek meglepni az embert, legyen szó a játékaikról, vagy az azokat beharangozó, legtöbbször teljesen elborult marketingről. A kiadó a gamescomra kicipelt három játéka közül a maga módján mindegyik elnyerte a tetszésünket - az egyikbe még egy kicsit bele is szerettünk.
Heave Ho
Kezdjük is talán a szerelmetes játékkal, és ezzel van a legegyszerűbb dolgunk: ha tetszik a fenti trailer, és a pár sor, amit írunk róla, akár be is szerezheted kapásból - ugyanis már kapható Nintendo Switch + PC (Steam) platformokon, digitális formában. A HH kezdetben azzal hívta fel magára a figyelmünket, hogy feltűnt a Devolver booth hátsó traktusában egy kanapén kacarászó, kiabáló, néha szolidan káromkodó, és magukat láthatóan nagyon jól érző négy ember.
Pár perc múlva mi is a kanapéra kerültünk, és megértettük, miért örömködött akkorát az előző társaság: a Heave Ho egy roppant szórakoztató couch-coop játék. Egy nagy színes fejet irányítasz, amihez két kéz van csatolva. A bal analóggal a kezeket mozgatod, a két bumperrel pedig jobb / bal kézzel markolsz. Gyakorlatilag bármibe belekapaszkodhatsz, tárgyakba, falakba, és a társaidba is. A feladat: egymástól gyakran nagyon távoli platformokat használva eljutni a pálya egyik pontjából a másikba. Ami nem egyszerű, komoly kooperációt, összekapaszkodós lengedezéseket, halált megvető bátorsággal végrehajtott, akrobatákat megszégyenítő ugrásokat igényel. az életed számai végtelen, az általunk látott pályák az egyszerűtől a nagyon trükkösig terjedtek, és úgy általában: az egész játék hatalmas móka és kacagás. Tesztet hozunk róla hamarosan.
Fall Guys: Ultimate Knockout
A Fall Guysra már csak azért is emlékezni fogunk sokáig, mert ez a játék produkálta az idei gamescom legaranyosabb pillanatát: a játékot bemutató fejlesztő éppen kávézott valahol, prezentációra fenntartott kanapén (mindenhol kanapék!) üldögélő tízévesforma kissrác rövid habozás után belevágott a bemutatóba… mint kiderült, a fejlesztősrác kisfiáról volt szó, akik lelkesen helyettesítette aput, akinek éppen más dolga volt.
Apa megérkezésével a játékot is kipróbálhattuk: a Fall Guys elmondása szerint olyan, mintha egy Battle Royale játékot kereszteznénk a Mario Party-val. És ebben van igazság, a Fall Guys 100 játékost támogat, kihívások sorozatán zavarja végig őket, ahol minden egyes kör végén a ranglistának megfelelően felezi a résztvevők számát. Ez nálunk három körből állt: volt egy tömeges futóverseny, ahol azt kellett megtippelni, hogy az akadályként elénk állított falak közül mi törhető át és mi nem; volt egy klasszikus fogócska, ahol a játékosok egyik fele színes tárgyakat cipel, a többieknek pedig el kell venniük tőlük és vica versa; végül egy újabb verseny most már komolyabb, mozgó akadályokkal és platform-szekciókkal. Örömmel jelentjük: sikerült megcsípnünk a második helyet, pedig fejlesztők (és sok AI) ellen játszottunk. Az első benyomás pozitív, ha kellően változatos kihívásokkal tömik tele, érdemes lesz odafigyelni rá - majd valamikor jövőre, PS4-en és PC-n.
Carrion
A Carrion a fejlesztők saját definíciója szerint „fordított horrorjáték” - ahogy a Fall Guys esetében, az(ön)meghatározás itt is helytálló. A Carrionban ugyanis nem potenciális, menekülésre szorított áldozat vagy, hanem a szörny, akit egy földalatti kutatólaboratóriumban tartanak fogva, és aki (meglepetés!) elszabadul. A cél: megmenekülni, illetve - ezt is a fejlesztők mondták - átvenni a hatalmat a bázis felett. A Szörny cudar egy dög, nyúlós csápokkal villámgyorsan közeledő sötét poliprém, ami kíméletlen kegyetlenséggel tör utat magának.
A játék persze nem csak erről szól: a Szörny meghatározott pontokon képes fejlődni, új képességeket kap, és nagyobb / erősebb lesz. A Carriont a stílusos pixelgrafikán (pixel-brutalitás a maximumra tolva, emberek!) kívül a remek hanghatások adják el: valami kegyetlen, ahogy a Szörny rátöri az ajtót a mit sem sejtő áldozatokra, és instant mészárlásba kezd. A vér, a letépett végtagok, a reccsenő csontok, a velőtrázó sikítások! A Carrion kitűnő példa arra, hogy nem kell modern álomgrafika az atmoszféra-teremtéshez, és hogy egy viszonylag egyszerű, de elsőrangúan megvalósított koncepció milyen jól is tud működni a megfelelő kezekben. Ő is város, 2020-ban jön PC-re és egyelőre nem megnevezett konzolokra (a fejlesztők a Switch-et említették, mint kedvencüket - ez jó eséllyel jelent valamit).