[Teszt] Knights and Bikes

Knights and Bikes

Gamer3652019.09.04. 00:20

Két sivító gyerek száguld le a lejtőn, biciklijüket észvesztő tempóban hajtva, faroltatva, felverve a port, a madarakat és zajos összevisszaságukkal a szigeten élőket. Kincsekre vadásznak, képzelt és valós ellenségekkel csatáznak, kalandos napjuk minden pillanata arcukon ragyog - sötétedésig biza' el nem fáradnak! Minden színes körülöttük, minden érdekes és játékra sarkalló; zsebeikben miriád kincs gyűlik, kobakjukban talán még ennél is több emlék, élmény, az együtt töltött órák szívet melengető érzete. A távolból öregedő szempár kémlel, felsejlik egy letűnt idő, és őszinte mosolyra görbül a száj: arra a korra gondol, amikor még mindennaposak voltak a csodák.

Szerelem-projekt. A Knights and Bikes-ra még 2016 tavaszán figyeltem fel, mikor szembejött velem a Kickstarteren. Élénk színeivel, fülbemászó dallamaival és (legfőképp!) nosztalgikus húrokat pengetõ témaválasztásával rögtön belopta magát a szívembe. Egy pillanat alatt visszafiatalított tizenpár éves gyermekké: elveszettnek hitt, bár igazán sohasem keresett emlékek özönét indította el. Hirtelen megértettem, amit mindig is tudtam, hogy Pán Péternek igaza volt. Nem szabad felnőni, s -legyünk komolyak most, de- legalább egy kicsit merjünk újra gyermekek lenni belül, ne feledjük el soha, hogy bármi, amit elképzelünk, megvalósítható. Lásd a K&B alkotóit, akik minden racionalitást félretéve belevágtak álmaik kalandjába, elhozva életünkbe újra (még ha csak pár órára is) a mesét. A dinamikus duó nem újonc (a brit Media Molecule tagjaiként eddig is szép sikereket értek el), a projekt során felmerülő akadályokat azonban nekik is át kellett vészelniük - ennek részét képezte a tervezettől hosszabb fejlesztési idõ, a kiapadó tartalékok réme (ahogy az ilyenkor lenni szokott), de le a kalappal előttük, nem adták fel félúton. A közösségi finanszírozás hallatán sokunkban a negatív dolgok törnek elő, ám Rex Crowle és Moo Yu példásan vezette le a kampány utáni időszakot is, őszintén és odaadóan kommunikálva az elmúlt három év minden percében. Közös kalandunk most új fejezethez érkezik.

Üdvözlünk Penfurzy szigetén! Lovagok! Sárkányok! Libák! A K&B papírmasé világa színes és csillogó. Gyönyörű és stílusos, kézzel „festett“ kalandjáték ez, kicsit úgy képzeljük el, mint egy megelevenedő pop-up hajtogatós könyvet, ahol kedvünkre fedezhetjük fel a terepen elrejtett kincseket. Történetünk főszereplője két kislány. Demelza, aki édesapjával (a kemping és a vendégcsalogató minigolf-pálya tulajdonosa) él a szigeten, és Nessa, aki látogatóba érkezik komppal, egyedül, majd pont a másik lány lakókocsijában piheni ki az út fáradalmait. A két lurkó összebarátkozik, s együtt indulnak felkutatni Penfurzy titokzatos kincsét. Idejekorán kiderül, hogy szükségük is lesz arra a kincsre, a családi vállalkozás vendégek hiányában ugyanis a csőd szélén áll (Nessa az egyetlen, aki az utóbbi szezonban a szigetre érkezett). A gyerekek optimizmusa ennek ellenére határtalan, s a kötelesség jegyében magukkal hurcolt házi libával (Honkers kapitány) karöltve nekiállnak felfedezni a szigetet, felforgatva annak minden zegét és zugát.

A cím sejteti, hogy Penfurzy lovagjainak nyomába eredünk, méghozzá kerékpárokkal! A K&B ketten (online és lokális koop), vagy akár egyedül is játszható. Előbbit sajnos most nem volt alkalmam kipróbálni, utóbbi viszont kimondottan jól sikerült. Egy gombnyomással válthatunk a két fő karakter között, különböző képességeiket kihasználva (Nessa frizbit dobál, Demelza port és pocsolyákat (és libapiszkot) rugdos fel kezdetben, később ez fejenként háromféle különleges képességre bővül), sokszor együttműködve! Például Nessa elhajított frizbijét Demelza tovább tudja rúgni, így az még messzebbre elér! Nessa képes vizeslufikat dobálni, Demelza aztán az így keletkezett pocsolyákba ugrik és mindenki sáros lesz! Nemcsak képi humor, de rendkívül hasznos szorult helyzetben! Szerencsére a gép irányította pajtásunk nagyon jól mûködik, igen hatékony a harcok során és egyébként sincs elveszve (nem akad be tereptárgyakba, nem hátráltat, sőt, néha egyenesen megmutatja a következő lépést egy gubancos logikai feladványnál). Ide tartozik a gyógyítás metódusa is, amely az út közben felszedett, valamint az ellenfelekből hulló sebtapaszok függvényében egy PACSI! kíséretében történik. Rengeteg ilyen apró, kedves geg teszi még barátibbá az egész játékot. Minden képességnek két fokozata van, ezt szépen elmagyarázza a játék, egy gyengébb/gyorsabb és egy erősebb/lassabb (pl. a vizeslufiból óriásit rittyenteni, a pocsolyába teli talppal ugrani). Sőt, sok esetben merőben eltérő eredményt produkálva, teszem azt, a kesztyű (power glove!) alapból elektromos energiát képez, erősebb verzióban eltünteti Demelzát - így tud például átlebegni a törött üvegszilánkok felett. Ugyanez a gombkombináció felelős a kerékpáros ámokfutások során a szimpla tekerés és a kirobbantás (hogy mondják ezt, biztosan van rá jobb szó) dinamikus kezeléséért is. Mielőtt átnyergelnénk (höhö) a cangákra, itt ragadnám meg az alkalmat, hogy elismerésemet fejezzem ki a nem túlbonyolított, intuitív, mégis változatos felhasználói élményt biztosító irányításért, egyúttal a hasonló elvek mentén kezelt grafikus felületért. Az egész játék profi munka, kudos a fejlesztõknek! Kisebb dolgokat persze azért hiányoltam, nincs térkép (a szerkezeti felépítés miatt talán fölösleges is lenne), nincsen tárgylista (csomó a kákán, pusztán a vásárlásoknál adna némi placebo támpontot) és... Igazából ennyi, mint történet-orientált élmény, szükségtelen túlbonyolítani.

via GIPHY

Bicajozni felszabadító érzés! Még a játék elején megkaparintjuk felfedezéseink aktív részét képező acélparipáit, „ők“ végig hűséges társaink lesznek. Lévén címszereplők, nagy hangsúlyt kapott a kerékpározás, és hogy valóban élvezetes legyen a kezelésük. Ezt sikerült is megoldani, minden alkalommal dobban egyet a szív, mikor felszállunk rájuk (mindegy, melyik gyerkőc melyiket használja egyébként). Nessa és Demelza járgányát is egyedivé tudjuk tenni a sziget kerékpár-szakértőjénél, aki szerencsére mindenhol felbukkan, ahova hőseinket viszi a sors, szóval nem kell oda-vissza rohangálni érte, ha eszünkbe jut valami. Összeharácsolt javainkkal csak a bicajok megjelenését szépítõ alkatrészeket vehetünk, ha valami fontos változtatás kell (pl. a sárdagonyák átszeléséhez elengedhetetlen abroncsok), akkor azt a játék beleépíti a történetbe. Ezen túl, bármi, ami a csicsázásról szólhat, elérhető, az optikai tuning végtelenül széles spektruma rendelkezésünkre áll. Zászlók, sárhányók, kerepelõ üdítős kupakok, macskaszemek, amit csak el tudunk képzelni!

De nem csak holmi boltosokkal fogunk találkozni egyhetes kalandjaink során; az összes szereplő külön egyéniség (persze még a boltos is, a koromfekete kiscicával)! Két fő mellékkarakter a liba és a testetlen lovag, bár utóbbi csak kis ideig kíséri majd hőseinket. Honkers kapitány különösen hasznos: segít a harcokban és jobb a szaglása a legedzettebb vadászebnél is, cserébe bizony törődni kell vele, etetni, babusgatni. A lovag, nos, a kastélyban való eligazodás és továbbjutás kulcsa, ő tudja, merre van a kincs, közben még egy érdekes helyi történetet is megoszt a lurkókkal. A többiek, a szigetlakók, ők a tényleges npc-k. A könyvtáros, a roncstelep tulaja, a lemezboltos vagány csaj és még megannyi, mind része ennek a színes kavalkádnak; kisebb-nagyobb kéréseikkel, küldetéseikkel, vagy előregördítik az eseményeket, vagy pusztán humoros részletekkel gazdagítják az amúgy is tündéri összképet. Az ellenfelek hasonlóan változatosak, bolondosak, egyszerre veszélyesek és elragadóak. Van bennük valami különleges, amitől tényleg olyan érzésünk lehet, mintha gyerekként képzelnénk el őket, a bulldózertől kezdve a lovagi kesztyűkön és a présgépen át, egészen a lángoló habszivacs kardokig.

A K&B megvalósításán egyáltalán nem látszik, hogy gyakorlatilag csupán pár ember munkája. Rex hangulatos, egyedi vizuális művészete és történetmesélői kvalitása egyaránt rabul ejtő, míg Moo elkötelezett, perfekcionista kódolása bizony tiszteletet érdemel. Hozzájuk veszem még a hangokért felelõs Kenny Young-ot, aki mesteri szinten idézi meg nosztalgikus emlékeink szellemét, valamint a zseniális fõcímet szerző Daniel Pemberton-t (az ő nevét biztosan hallottátok már). És végül, de nem utolsó sorban a rengeteg támogatót (én is ott vagyok valahol, bár szégyenszemre a bétát idő hiányában kihagytam), Tim Schafer pedig a Double Fine kiadóval pont a legjobb pillanatban érkezett. A program természetesen nem tökéletes, vannak részei, ahol belassul (megoldás: kilép/bezár/újraindít), vannak olyan tereptárgyak és díszletek, amik kicsit zavaróan takarják a játékteret, noha sohasem sokáig és sohasem komoly következményeket okozva. Minthogy a célközönség pont a fiatal korosztály, egy kicsivel több beépített iránymutatást, segítséget is elviseltem volna, de félreértés ne essék, így is rengeteg van benne. Ezek apróságok, kezdeti bugok itt-ott, és az élmény, amit a K&B ad, könnyedén feledteti mindet. Amint lehetőségem adódik, újra nekivágok, ugyanis a couch co-op nagyon jól hangzik! Yay!

Dracoo

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

23 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==