[GC2019] Borderlands 3 - előzetes

Borderlands 3 - előzetes

ne5hVáradi Dániel2019.08.29. 23:30

7 év meglehetősen hosszú idő egy franchise életében, még akkor is, ha a Gearbox és a 2K igyekezett a lehető legjobban kitölteni a köztes időszakot, legyen szó akár a korábbi részek újramelegítéséről, akár a mellékszálnak induló, de a sorozat történetébe masszívan beépülő Tales from the Borderlands-ről. A Vault Hunterek visszatérését szinte mértani pontossággal tervezte meg Paul Sage és csapata, a mögé pakolt marketinggépezet pedig olyan mértékben lett az utolsó milliméterig tökéletesítve, amit tanítani kellene.

A gamescom során a szerencséseknek Scott Kester, a Borderlands 3 művészeti rendezője tartott egy rövid bemutatót, melyben a heteken belül megjelenő rész aprólékos megalkotását részletezte. Elmondta többek között, mi volt az a 4 fő támpont, amit maguk elé állítottak a Borderlands 3 fejlesztésénél. Ez a történet, a karakterek, a szériára jellemző FPS-RPG gameplay, valamint az egyéni és co-op élmény kvartettje volt. Utóbbi kettőhöz remekül illik a 3-as rész fegyverrendszere, melyet nem kevesebb, mint 4 év alatt hozott össze a stúdió, gyakorlatilag a nulláról építve fel azt. A kilenc gyártó eszközei ezúttal is teljesen egyedi karakterisztikákat kapnak, ráadásul a fegyverek esetében már az alternatív tüzelési móddal is számolhatunk, így például egy gépfegyver esetében válthatunk automata- és sorozatlövés között, vagy akár ide-oda ugrálhatunk egy Maliwan stukker két elementál-variánsa között a legnagyobb pusztítás érdekében. Ezzel együtt újdonságként jelennek meg a fegyverekre pakolható skinek, így már nem csak az általunk irányított Vault Hunter, de a nála lévő fegyverarzenál is a lehető legjobban tükrözheti az egyéniségünket.

Hasonlóan változatos felhozatalra számíthatunk a járművek terén, melyek között nem csak minden eddiginél több változatot találunk, de ráadásul még alakítani is tudjuk majd őket. Az elpusztított ellenséges járművek alkatrészeit felhasználva még hatékonyabbá tehetjük a saját járgányunkat. Állig felfegyverzett, tankként működő négykerekű? Esetleg pehelykönnyű, a lövedékek között cikázó egyszemélyes cikli? A lehetőségek tárháza még sosem volt ennyire nagyszabású a sorozat egyik részében sem.

És ha már a személyre szabás többször is előkerült, természetesen ezúttal is lehetőségünk lesz a stílusunkhoz leginkább passzoló Vault Huntert még inkább a saját képünkre formálni, köszönhetően a minden eddiginél szerteágazóbb és sokoldalúbb képességfáknak, melyeknél már nem csak több különböző action skillt (speciális támadás) találunk, hanem bizonyos esetekben még ezek egyidejű használatára is alkalom nyílik. Hogy a hozzájuk elérhető megannyi módosító képességekről már ne is beszéljünk.

A Gearbox természetesen ezúttal is nagy hangsúlyt fektet a többjátékos élményre, ezt pedig 2 nagyon hasznos funkcióval teszi. Az első a szint skálázás, melynek köszönhetően a játékosok eltérő szinten lévő karaktereit úgy párosítja egymáshoz a játék, hogy mind a kihívás, mind az általuk okozott sebzés arányosan kerül súlyozásra, így a lehető legkönnyebben játszhatunk együtt, még akkor is, ha az ismerőseink akár 10-20 szinttel előrébb járnak nálunk.

A második az úgynevezett instanszolt loot, melynek lényege, hogy a játékosok minden egyes tárgyat az éppen aktuális szintjükön kapnak, még akkor is, ha a karaktereik szintjei nem egyeznek. Ennek köszönhetően minden ölünkbe hullott fegyver, pajzs vagy bármilyen mod azonnal használható, nem kell a hátizsákunkban hurcolni, amíg kellően megerősödünk.

Kester elmondása szerint ezeknek a funkcióknak a használata teljesen opcionális, ha valaki a társait akarja boostolni (amit a szint skálázás miatt alapesetben nem tudna), akkor a megfelelő beállítás átkapcsolásával megteheti.

Nem esett még szó a történetről és a karakterekről, ennek kapcsán azonban inkább Randy Varnell narratív dizájner devcomos előadására kell reflektálnunk, aki azt fejtegette, mekkora munkát jelentett a csapat számára úgy megírni a Borderlands 3 eseményeit, hogy azok ne pusztán a széria rajongóinak, de a sorozattal most ismerkedők számára is nem pusztán érthető, de élvezetes is legyen. Ennek apropóján megtudtuk, mekkora jelentősége is van a narratíva adott pontjain a megfelelő kulcsszavak és -karakterek megemlítésének, hogy folyamatosan szem előtt maradjon az ember számára a fő mozgatórugó, miközben orrvérzésig gázol az ellenfelekben és a lootban.

Utóbbiakhoz jó szolgálatot fog tenni a játék két új endgame elfoglaltsága, melyek bizonyos tekintetben ismerősek lehetnek a korábbi részekből, azonban némileg átdolgozásra kerültek. Az első a Circle of Slaughter, mely szemben a Borderlands 2 azonos nevű arénamódjával ezúttal hordamódot jelent, ahol annál jobb cuccok ütik a markunkat, minél tovább jutunk benne egy lendülettel. Ennél egy fokkal változatosabb kihívást nyújt a Proving Grounds, melyben egy arénában kell minden ellenfelet és természetesen a boss-t is megölnünk, a csavart azonban a teljesítés során kapott opcionális kihívások adják, melyek teljesítésével további ritka jutalmakkal gazdagodhatunk.

Néhány hét választ már csak el minket az őrület újabb eljövetelétől, azonban biztosra vehetjük, hogy az utóbbi időben maximumra pörgetett reklámkampány mellett akad meglepetés is a Borderlands 3-ban. Mint ahogy a hosszútávú elfoglaltság hiányától sem kell tartani, hiszen ezúttal is 4 DLC egészíti ki az alapjátékot. Amelyekben akár az eddig távol maradt, ismerős szereplők is visszatérhetnek (fingers crossed).

Borderlands 3 | Platform: PC, PS4, One | Megjelenés: szeptember 13.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

10 órája
14

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==