A Sony és az Insomniac párosa már bebizonyította, hogy van még potenciál a képregényadaptációkban, a Squar Enix azonban némileg merészebbet álmodott meg. A Crystal Dynamics az Eidos Monteallal karöltve igyekszik elhozni nekünk a definitív Avengers élményt, legyen szó akár egyedüli, akár csapatos hősködésről.
A Marvel's Avengers kapcsán fontos megjegyezni, hogy a fejlesztés során 4 alappillért állítottak fel, melyek között a teljesen eredeti történet és az egyes karakterek eltérő képességeire építő harcrendszer is megtalálható. A történet egy balul sikerült ünnepléssel veszi kezdetét, mely után a Bosszúállók csapata eléggé szétzilálódik. Röpke 5 évvel később az AIM nevű szervezet a tudomány segítségével igyekszik megoldást nyújtani azokra a problémákra, amikre szerintük a szupererővel rendelkező egyének nem képesek. A mi feladatunk, hogy újraszervezzük a hősök csapatát és természetesen a világot is megmentsük. Bár a fentiek némileg hasonlóságot mutatnak az Infinity War-Endgame párossal, a készítők elmondása szerint a játék eseményei függetlenek a filmes univerzumtól, mindössze inspirációs forrásként támaszkodtak rájuk a több évtizednyi képregényes múlt mellett.
Az Avengers egyszerre kíván egyjátékos és kooperatív élményként is működni, ezt pedig több elemének köszönhetően teszi. Az első a küldetések során található felosztás, mely két eltérő kategóriába sorolja a missziókat: hero és warzone megbízások. Előbbiek felelősek a történet előremozdításáért, ezek kifejezetten single player megközelítésűek, hiszen rendre egy-egy karaktert emelnek ki és kizárólag rájuk koncentrálnak. Illetve ezeken keresztül tudunk újabb tagokat toborozni a Bosszúállók soraiba. Ezeknek némileg ellentétei a warzone küldetések, ahol már többedmagunkkal is nekivághatunk a teljesítésnek. Ezeknél a küldetéseknél a kooperatív multiplayer teljesen opcionális, ha úgy tartja kedvünk, magányos farkasként is szembenézhetünk az ellenfelekkel. Fontos adalék, hogy a warzone missziók amolyan töltelékfunkciót látnak el, a narratívára nem kifejezetten gyakorolnak nagy hatást, inkább csak mélyebb betekintést, kiegészítést adnak az eseményekhez.
A játék vázának szerves részét képezi a harc is, mely során az egyes hősöket a stílusuknak megfelelően kategorizálják négy eltérő kasztba: közelharci, távolsági, légi és földi harcot preferáló. Természetesen az egyes kategóriák között lehet némi átmenet is bizonyos karaktereket illetően. A közelharci összecsapások kapcsán elmondható, hogy a harcrendszer alapja leginkább a Rocksteady-féle Batman játékokból lehet ismerős, a különböző erősségű támadások mellé a kitérések, valamint a különböző speciálisok is fontos szereplőként társulnak. Ezeket egészíti ki például a Vasemberrel való légicsatározás és repkedés, valamint a gear és skill rendszer. Előbbit leginkább az Injustice 2 megoldásához lehetne hasonlítani, ahol is a karakterekre pakolt különböző ruha- és páncéldarabok eltérő passzív módosítókkal rendelkeznek, amiknek segítségével leginkább a saját stílusunkhoz igazíthatjuk a hőseinket. Utóbbi pedig a már megszokottnak számító képességfa rendszer, ahol az előrehaladás során nyithatunk új mozdulatokat és képességeket, amiket természetesen a gear rendszerrel is kombinálhatjuk.
A gearek kapcsán találhatunk majd különféle szettbónuszokat is, ezek pedig csak egy újabb réteget adnak ahhoz, hogy az általunk irányított Bosszúállókat a lehető leginkább a saját ízlésünkhöz igazíthassuk. A különböző gearek összegyűjtése többlépcsős folyamat része lesz, egyrészt a küldetések teljesítése előre meghatározott jutalmakat ad, így bizonyos missziókat akár többször is újrajátszhatunk, amíg a nekünk szükséges változatot megszerezzük. Emellé bejönnek a különböző kihívások teljesítése, valamint a véletlenszerűen kapott extra tárgyak is. Fontos adalék azonban, hogy a játék az általunk irányított karakternek dobál felszerelést (leszámítva a küldetések végi fix jutalmat), így ne számítsunk rá, hogy például Hulkkal zúzva fogjuk felpimpelni Tony Stark megannyi páncélját.
Ha pedig a ruhák szóba kerültek, a fejlesztők bejelentették, hogy ugyan lesznek olyan kinézetek, melyek valódi pénzért lesznek megvásárolhatók (ennek okára még visszatérünk), jelenlétük kizárólag optikai tuningban merül ki. Vagyis ezek a puszta kinézetek változtatásán és személyre szabásán kívül nem járnak semmilyen játékbeli előnnyel. A prezentáció során elhangzottakra alapozva a lootládák helyett mikrotranzakciós rendszert látunk lelki szemeink előtt, aminek szerepeltetése vélhetőleg a játék megjelenés utáni támogatottságán érhető tetten. A készítők megosztották ugyanis, hogy a premier után az Avengers ingyenesen fog új küldetésekkel és hősökkel gyarapodni, azonban ezek eloszlását és gyakoriságát értelemszerűen még nem részletezték.