[Teszt] Dicey Dungeons

Dicey Dungeons

mcmackoGéczy Attila2019.08.26. 20:37

Kockázatosnak lehet nevezni egy olyan projektet, amiben Terry Cavanagh, Chipzel és Marlowe Dobbe szerepelnek? Mindhárman fantasztikus nevek a saját szakmájukban, egy ilyen konstelláció pedig ha világraszóló csodát nem is eredményez, azért az indie játékok közegét garantáltan felrázza. A Dicey Dungeons alapötlete már nem most született, Cavanagh úr régóta készítgette a dobókockás dungeon-túrás alapmechanikáit, de a kép tényleg akkor áll össze, amikor a matek, a muzsika és a mázolmányok is egybeforrnak. Lássuk hát, mit tud a Dicey Dungeons!

A játékmenet alapját a kockadobások alkotják - ez a címből is kiderül. Emellett véletlenszerű labirintusok és szörnyek sora várja hősünket, utóbbiak elzárva a továbbhaladás útját. A két téma a harcban találkozik. Adott kaszthoz tartozó hősünk kidobja a körben kapott kocka-szettjét, amivel az asztalon lévő támadási/védekezési/varázslat slotokat tudjuk aktiválni. Persze a slotok megkövetelhetnek bizonyos számot páros-páratlan paritást, limitált értéket és hasonlókat, vagy épp az elsütött effektus függ majd a belehúzott kocka-szám mennyiségétől. Persze az ellenfél is hasonlóképp játszik, saját stílusuk és akciókészletük szerint; körről-körre az lesz a célunk, hogy lekockázzuk a szemben álló vicces monszták HP csíkját.

Persze minden kaszthoz más játékmenet tartozik. A harcos a legkézenfekvőbb jószág a maga viszonylagos egyszerű rendszerével. A tolvajnak minél kisebb értékű, de nagyobb számú kocka dukál az ügyes játékhoz. A komputer-kaszt RNG-jelleggel kikalkulálja magának a köre számait, a boszorkány fogyasztja a kockákat, hogy varázskönyvéből ki tudjon játszani varázslatokat, és így tovább. A térképen akárhogy lépkedhetünk, nem muszáj minden sarokba benézni, minden ellenfélnek nekimenni, de ajánlott a hatodik szint végén tanyázó főnökig tökig felhúzni magunkat. Ezek a dolgok pedig általában ki vannak számolva, a teljesíthetőség szempontjából.

Eleinte nincs nehéz dolgunk, de a játék nagyon hamar bekeményít. Könnyű álomba ringatjuk magunkat azzal, hogy a sok kocka és aktivitási lehetőség olyan széles palettát nyújt nekünk, hogy az RNG szerepe felett úrrá válhatunk. Ez csak a kezdetekkor van így. Érződik, hogy bizonyos ellenfelek mindig cinkelt lapokkal játszanak, máskor azon bosszankodunk, hogy nem kapunk védekező, vagy gyógyító skillt/tárgyat, amivel mondjuk az adott futam kétharmadán túl tudnánk lendülni. Azaz a zsiványos címek rákfenéje előbb-utóbb itt is beköszönt, és leginkább az fog haladást elérni a játékban, aki nem bánja a sokszori újrapróbálkozást, és az összességében időmúlató játékmenetet. Ez már akkor látszódik, mikor a Dicey Dungeons tartalmának még csak a felszínét kaparjuk meg.

Dicey Dungeons Original Soundtrack by Chipzel

Valahogy mégis szerelmesek tudunk lenni a játékba. A prezentáció tökéletes például. Chipzel zenéje (chipmuzsika és szaxi keveréke) eszetlen jó alapot ad a vidámságnak, és kitörölhetetlenül bemászik a fülbe. Marlowe Dobbe ábrái és animációi pedig hihetetlenül egyediek és jópofák, így a játékot akár a fiatalabb korosztálynak, vagy casual jellegű közönségnek is meg lehet mutatni. (Volt olyan cimbora, aki nézőként is teljesen rákapott a Dicey Dungeons húzására.) Bár vannak felvezetők és pályák/epizódok, azért egy minimálisan nagyobb szabású, átfogóbb sztori tovább emelte volna a játék fényét, a haladás és jutalomérztetet (ami most eléggé fapados). Sőt, az UI is eléggé egyszerű, ráadásul vannak furcsaságai, pl. a kockák húzogatásánál, amin még csiszolhat majd a következő egynéhány frissítés.

A játék megítélése attól függ, hogy mennyire vagy keményvonalas dekkelő-zsiványmester. Ha játszottál már hasonszőrű címmel, ha órák ezreit tudod a vonatkozó műfajtársakba belepakolni, akkor a Dicey Dungeons a kelleténél hamarabb kifullad majd. Ha viszont betekintést akarsz egy eddig nem látott világba, esetleg első pillantásra belehabarodtál a program esztétikájába, akkor nyugodtan próbálj szerencsét. A Dicey Dungeons lehet egy kapu, egy színfolt, egy olykor vidám, máskor idegőrlő matekozás - de hiányosságai ellenére sem lehet rá haragudni. Jöhet a Switch verzió is, a játék egésze könyörög egy szép fizikai kiadásért a Nintendo hordozható masináján!

Ha ki akarod próbálni a játék központi részét, itt megteheted:KATT!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

23 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==