[Teszt] Pawarumi
Eddig 4 hozzszls
Stinger
2019. augusztus 03.
szombat 17:30
A nyri iszapmeleg uborkaszezonban mindig jl esik a f sodrstl kicsit tvolabb evez jtkok rnykban hslni – kivltkpp, ha a shooter zsner kpviseljrl van sz. Ezek a jtkok ltalban egy bizonyos gyessgi bullet-mechanika mentn egyenslyoznak, m a jobban sikerltek sava-borsa a klasszikus „lj mindent, ami csak mozog” szinapszis mellett leginkbb a komfortznbl kimozdt sajtos harcrendszereikben keresend. Ha mindezekhez mg sklzhat s fokozatosan (!) felptett nehzsg is trsul, akkor olyan jtkok szletnek, mint az aztk stigmkat visel Pawarumi.

A retro-futurisztikus, mellesleg kivl zenei hangzsvilggal megldott Pawarumi nem titkolja, hogy sejtjeiben a Treasure 2001-es etalonnak szmt Ikarugjt msolja: mindkettben egy specilis hajt irnytunk, amely bizonyos szntranfszormcira kpes annak rdekben, hogy nvelje a sebzst az ellene rkez hordkkal szemben. Mindkt jtk gynyr tilesetekkel dolgozik s mindegyik logikusan s polarizlt plyafelptssel egyenslyoz a bullet-hell s a laza lvldzs kztt. A hajt br jelen esetben Chukarunak hvjk, az n. polaritsvlt mechanika itt szintgy jelen van, csak pp a Trinity metdusban nyilvnul meg.



A Manufacture ’43 ltal ksztett indie lvlde fokozatosan pulzl kibernetikus vilgban t plyn keresztl kell visszaverni az ellent, m ezttal nem az rhaj, sokkal inkbb a lvedk vlt sznt. A Pawarumi az si k-papr-oll mechanizmusra pl, melyhez a sznskla piros zld s kk tnusait hasznlja. Habr az ellensges objektumok is ebben a hrom rnyalatban tnnek fel, egyltaln nem mindegy, hogy mi milyen fajta gyval lvnk feljk. A kombinci alapveten hromfajta hatssal br: vagy a pajzsunkat tlti vissza (Boost nven fut), vagy a Super metert gerjeszti fel (ez az n. Drain), vagy pedig maximalizlja az ppen clba tall tltet haterejt (Crush).

A Crush mdban a zld fegyvernek maximlis hatereje lesz a piros ellenfeleken, a vrs lzernyalb hasonlan hat a kk clpontokra, s a kk pedig a zldekre nyjt komoly fenyegetst. Ezeket a kombkat klnsen a stage s in-stage bossok esetn rdemes memorizlni – de abban is biztos vagyok, hogy a plykat kitlt gameplay-ben gyakorls nlkl senki nem fogja ezeket aktvan hasznlni. Pedig rdemes, mert a kombzsrt az Ikarughoz hasonlan tovbbi bnuszok jrnak.



A Drain mdban a vrs nyalb a zld ellenfeleken a Supernket tlti, ugyanezt teszi a kk a piros, s a zld a kk ellen. Hogy kicsit knnyebb legyen, a pajzsunkat visszatlt Boost md csak az azonos megfeleltets esetn mkdik, azaz a kket a kkkel, a pirosat a pirossal tmadva aktivldik s gy tovbb. A k-papr-oll mechanizmus a Boost kivtelvel teht elg jl abszolvlhat, persze ehhez kitart gyakorls is szksges. Mg szerencse, hogy a srcok a jl megtervezett HUD segtsgvel a lehet leginformatvabb kijelzt valstottk meg a fenti koszhoz, gy nmi gyakorls utn mr fl szemmel, zsigerbl is vgni fogjuk, hogy ppen milyen zemmdba kapcsoltuk az rhajt s a vlasztott sznnek ksznheten a tmadsnak milyen hatsa lesz az adott ellenfltpusra.



A remek hudhoz igazn nagyszer ltvnyvilg is trsul: amennyire indie a Pawarumi, annyira ltvnyos a szinergia a plya klnbz pontjai kzt: nem ritkk a 360 fokos prgsek-forgsok, vagy a magasba, illetve mlybe zuhansok. Ugyanennyire csapong (pozitv rtelemben) a dizjn is: az egsz olyan, mint egy hullmvast, ahol egyik pillanatban egy risi robotfregen lvldznk, a kvetkezben pedig egy fejjel lefel fordtott neonszn piramisbl kmleljk a pulzl sivatagot. Ja, a legjobbat mg nem is mondtam: egyetlen let van csupn, gy a pajzs visszatltse kb. az egyetlen esly arra, hogy teljests a jtkban, ami elg nagy genysg fleg, hogy itt-ott azrt indokolatlanul nehznek tnik a Manufacture jtka.



Persze a Pawarumi tudja magrl, hogy nem a knnyebbik fajtbl val: ugyan a hromfle nehzsgi szint kztt bven akad szakadk (a knny kifejezetten lvezetes mr elsre is), a tmogat s btort „Try again, you can do it” megjegyzsei, a bombaj zeni s a kivl ltvnya mind jobban hozztesz ahhoz, hogy sokadikra is elindtsuk a jtkot. Remek darab ez gy augusztusra – akr Xboxon, akr Switchen jtszod.

8/10

A jtkot Xbox One platformon teszteltk.

aug 06., kedd 13:16 #4
Vlasz Fieldtom (#2) zenetre
zeni az egyik fejleszt, csak neked, hogy:
"Yes, the performance is almost exactly the same on both docked and handheld modes. The main difference between the two modes are the performance of the GPU and it is not a bottleneck for Pawarumi."

"This is our time to medicate..."
[4] balu87
aug 05., htf 10:13 #3
Wow, kszi, hogy felhvttok r a figyelmem, este meg is veszem.
"Money won is twice as sweet as money earned."
[38] Fieldtom
aug 05., htf 9:58 #2
Brja a switch az iramot? Valaki prblta mr?
Megvrnk vele egy df analzist, br ez ahhoz lehet, hogy tl underground.
Tegnap is ma fekdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
aug 05., htf 8:53 #1
Csinos, tetszs. Egyszer lehet jl kiprblom.
let the sun never blind your eyes