[Teszt] Pawarumi

Pawarumi

StingerCsere Krisztián Gábor2019.08.03. 19:30

A nyári iszapmeleg uborkaszezonban mindig jól esik a fő sodrástól kicsit távolabb evező játékok árnyékában hűsölni - kiváltképp, ha a shooter zsáner képviselőjéről van szó. Ezek a játékok általában egy bizonyos ügyességi bullet-mechanika mentén egyensúlyoznak, ám a jobban sikerültek sava-borsa a klasszikus „lőj mindent, ami csak mozog” szinapszis mellett leginkább a komfortzónából kimozdító sajátos harcrendszereikben keresendő. Ha mindezekhez még skálázható és fokozatosan (!) felépített nehézség is társul, akkor olyan játékok születnek, mint az azték stigmákat viselő Pawarumi.

A retro-futurisztikus, mellesleg kiváló zenei hangzásvilággal megáldott Pawarumi nem titkolja, hogy sejtjeiben a Treasure 2001-es etalonnak számító Ikarugáját másolja: mindkettőben egy speciális hajót irányítunk, amely bizonyos színtranfszormációra képes annak érdekében, hogy növelje a sebzését az ellene érkező hordákkal szemben. Mindkét játék gyönyörű tilesetekkel dolgozik és mindegyik logikusan és polarizált pályafelépítéssel egyensúlyoz a bullet-hell és a laza lövöldözés között. A hajót bár jelen esetben Chukarunak hívják, az ún. polaritásváltó mechanika itt szintúgy jelen van, csak épp a Trinity metódusban nyilvánul meg.

A Manufacture '43 által készített indie lövölde fokozatosan pulzáló kibernetikus világában öt pályán keresztül kell visszaverni az ellent, ám ezúttal nem az űrhajó, sokkal inkább a lövedék vált színt. A Pawarumi az ősi kő-papír-olló mechanizmusra épül, melyhez a színskála piros zöld és kék tónusait használja. Habár az ellenséges objektumok is ebben a három árnyalatban tűnnek fel, egyáltalán nem mindegy, hogy mi milyen fajta ágyúval lövünk feléjük. A kombináció alapvetően háromfajta hatással bír: vagy a pajzsunkat tölti vissza (Boost néven fut), vagy a Super metert gerjeszti fel (ez az ún. Drain), vagy pedig maximalizálja az éppen célba találó töltet hatóerejét (Crush).

A Crush módban a zöld fegyvernek maximális hatóereje lesz a piros ellenfeleken, a vörös lézernyaláb hasonlóan hat a kék célpontokra, és a kék pedig a zöldekre nyújt komoly fenyegetést. Ezeket a kombókat különösen a stage és in-stage bossok esetén érdemes memorizálni - de abban is biztos vagyok, hogy a pályákat kitöltő gameplay-ben gyakorlás nélkül senki nem fogja ezeket aktívan használni. Pedig érdemes, mert a kombózásért az Ikarugához hasonlóan további bónuszok járnak.

A Drain módban a vörös nyaláb a zöld ellenfeleken a Superünket tölti, ugyanezt teszi a kék a piros, és a zöld a kék ellen. Hogy kicsit könnyebb legyen, a pajzsunkat visszatöltő Boost mód csak az azonos megfeleltetés esetén működik, azaz a kéket a kékkel, a pirosat a pirossal támadva aktiválódik és így tovább. A kő-papír-olló mechanizmus a Boost kivételével tehát elég jól abszolválható, persze ehhez kitartó gyakorlás is szükséges. Még szerencse, hogy a srácok a jól megtervezett HUD segítségével a lehető leginformatívabb kijelzőt valósították meg a fenti káoszhoz, így némi gyakorlás után már fél szemmel, zsigerből is vágni fogjuk, hogy éppen milyen üzemmódba kapcsoltuk az űrhajót és a választott színnek köszönhetően a támadásnak milyen hatása lesz az adott ellenféltípusra.

A remek hudhoz igazán nagyszerű látványvilág is társul: amennyire indie a Pawarumi, annyira látványos a szinergia a pálya különböző pontjai közt: nem ritkák a 360 fokos pörgések-forgások, vagy a magasba, illetve mélybe zuhanások. Ugyanennyire csapongó (pozitív értelemben) a dizájn is: az egész olyan, mint egy hullámvasút, ahol egyik pillanatban egy óriási robotféregen lövöldözünk, a következőben pedig egy fejjel lefelé fordított neonszínű piramisból kémleljük a pulzáló sivatagot. Ja, a legjobbat még nem is mondtam: egyetlen élet van csupán, így a pajzs visszatöltése kb. az egyetlen esély arra, hogy teljesíts a játékban, ami elég nagy genyóság főleg, hogy itt-ott azért indokolatlanul nehéznek tűnik a Manufacture játéka.

Persze a Pawarumi tudja magáról, hogy nem a könnyebbik fajtából való: ugyan a háromféle nehézségi szint között bőven akad szakadék (a könnyű kifejezetten élvezetes már elsőre is), a támogató és bátorító „Try again, you can do it” megjegyzései, a bombajó zenéi és a kiváló látványa mind jobban hozzátesz ahhoz, hogy sokadikra is elindítsuk a játékot. Remek darab ez így augusztusra - akár Xboxon, akár Switchen játszod.

8/10

A játékot Xbox One platformon teszteltük.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

14 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==