[Teszt] God Eater 3 (Switch)

God Eater 3 (Switch)

Gamer3652019.07.31. 12:43

Kezdjük azzal, hogy a God Eater 3 egy furcsa jószág. A sorozat ügyesen evezett a Monster Hunter farvizén, egyedüliként tartva magát vele szemben, pedig igény lett volna a stílusra más irányokból is. A Monster Hunter sorozat amúgy elég érdekes ívet járt be. Először a PlayStation gépein aratott, majd egy vargabetűvel átnyargalt a Nintendo-hoz, éles váltásokra késztetve a hithű szörnyvadászokat. Ezen az áldatlan állapoton segített a God Eater, ami először egy pofátlan nyúlásként köszönt be Playstation-ön, abban az időben amikor a Monster Hunter elhagyta azt, majd a GE franchise kitartóan el is jutott a harmadik részig. Közben egész szép számú rajongói bázist épített ki magának, és azt is bebizonyította, hogy nem csak a forrásanyag összelopkodott, átskinezett változata, hanem bizonyos aspektusaiban igenis túl tud mutatni rajta.

Ezek az aspektusok a történet és a harcrendszer. Az előbbinél a harmadik részben egy elég szövevényes kalandot kapunk (amit ugye az ihletadó fent említett címnél még nagyítóval is kár keresni), a harcrendszer pedig maximum első ránézésre tűnhet hasonlónak - egy óra játék után rádöbbenünk, hogy itt sokkal komplexebb csatákban lesz részünk, mint gondoltuk.Több fajtájú és szintű támadást kapunk, mindezt földön és levegőben elsütve, nem egyszer a mellettünk lévő, meglepően hatékony társakkal karöltve, ami néha olyan billentyű kombinációkat kíván, amire a Switch alapesetben nem teljesen van felkészülve. Nem győzöm hangsúlyozni egy handgrip beszerzésének fontosságát a kis kézi masinánkhoz, ha nem akarjuk, hogy minden ponton fájjanak az ujjaink egy-két lájtosabb csörte után.

A játék maga egyébként meglepően “portable”-barát, ha a küldetések felépítését nézzük. 20-40 perceket kapunk egy-egy dög levadászására illetve nyersanyag gyűjtögetésre, ami bőségesen elég lesz. Talán a későbbiekben lesz egy kicsit szűkösebb a keret, amikor folyamatosan ütni kell a dögök fejét, akik ráadásul előszeretettel menekülnek el nyalogatni a sebeiket. Ez állítólag "kedvez a kézikonzolos játékmenetnek", könnyű lezavarni egy-egy küldetést.

(Ugye egy időben úgy állt hozzá ezekhez a gépekhez jónéhány fejlesztő, hogy rövid szekvenciákkal kell operálniuk, mert úgyis csak utazás közben és rövid ideig használják az emberek őket. Nameg az elem is lemerült. Ezt a fejlesztői szemléletet elég sokáig nem tudták elengedni, annak ellenére, hogy egy sleep mód ma már sok mindent megold, és ami még a GameBoy-nál gond volt, mára már közel sem az.)

És, hogy milyen a God Eater 3 Switchen? Mivel portról beszélünk (úristen, hányszor leírtuk már ezt), nem ússza meg az összehasonlítást. Az átvezetők szépek, a játékmenet pedig pörgős. Minimális áldogatokat kellett csak hozni a portolásnál, a kissé alacsonyabb felbontás ellenére a nagygépes változattal bőven felérő változatot kaptunk. Kis képernyőn is áttekinthető a HUD, nincsenek kettes betűméretű szövegek, vagy statisztikák, amiket böngészgetni kellene, a szükséges infókat a játék elintézi egy-két piktogrammal, nem olvasgatással fognak a csaták eltelni.

Jól van, jól van, rövidre fogom, nem kell bökdösni... Szóval kapunk még egy tisztességes (ám iparosmunka jellegű) soundtracket, gyönyörű átvezetőket, angol és japán szinkront, valamint Switch exklúzív tartalomként local-coop-ot, valamint stabil képfrissítést. Összességében jó, hosszú és tartalmas lett a játék, nem kevés grinddal ami a stílus sajátja. Mennyi az annyi? Mondjuk egy nagyon erős 7/10. Nagyobb és összetettebb pályákkal valamint egy fokkal stilusosabb ellenfél designnal még mehetne ez az érték feljebb is a jövőben.

Shifty Fox

PS: a játék PS4 verziójáról készült tesztet itt olvashatjátok: KATT!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

11 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

19 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==