[Teszt] SolSeraph

SolSeraph

mcmackoGéczy Attila2019.07.29. 19:50

Emlékeztek a Zeno Clash-re, vagy a Rock of Ages-re? Nos, ugyanaz a chile-i illetőségű csapat készítette a SolSeraph-ot is, amely esetében már messziről látszott, hogy itt bizony egy ActRaiser szellemi örökössel lesz dolgunk. Azzal, hogy a játék nem fullos indie-vonalon, hanem a SEGA gondozásában jelent meg, még furcsább irányba viszi a dolgokat: az eredeti ActRaiser ugyanis az Enix gondozásában debütált, mégpedig a Super NES masinára. Az eredeti cím egyfajta isten-szimulátor volt, ahol egy városka épülése felett tartottunk rendet kis puttóinkkal - ám, amikor a szörnyeket kellett komolyabb szituációkban purgálni, olyankor akció-platformer pályákon vehettünk részt. A koncepció rettenetesen megelőzte a korát, az ActRaisert pedig sokan a mai napig klasszikusként emlegetik.

A SolSeraph-ot nem fogják. Bár a játék nagyban támaszkodik a fenti formátumra, többszörösen is eljárt felette az idő. Nézzük az első pontot. A platformer szakaszok során a nap angyalát irányítva kell megtisztítanunk akciószinteket, vagy szörny-bázisokat. Ezen szakaszok irányítása és érzete nagyban hajaz a kilencvenes évek elejére jellemző mechanikákra. Ez bizonyos szempontból bájos, másik oldalról viszont korlátozó tényező. Angyalunk terelgetése rendben is volna, de a harc súlytalan, a támadás túl közelre esik a karakterünk hitboxához, ezért az egész akciózás olyan nyamvadt. Tudjátok, ahol az ellenfelek ellen furcsa, természetellenes kikerülés-visszatámadás mintákat kell bevetni, már ha nem akarunk hamar a szörnyek martalékává válni. Retro a köbön: a játék kb. úgy fest ebben a szakaszában, mintha egy bő generációval le lenne maradva - a fabábu-jellegű animációk pedig csak tetézik az érzéseinket.

Sokkal jobban sikerült a térkép nézeten játszódó építkezős-defense játékszakasz. Itt nyersanyaggal lavírozva populációt szaporítunk, varázzsal segítjük a város épülését. és a környéken lévő szörnybázisokról hullámokban áradó támadások leveréséhez tower defense megoldásokhoz hasonlóan építkezünk. A dolog működik, valahogy a grafikusok is jobban helyt állnak ebben a szituációban, és pályáról-pályára tud némi érdeklődést fenn tartani a hiú istenek elleni harc (akik egyben kvázi a szintek főellenfeleit is jelentik). Hogy itt mi az elmaradottság? Nos, ahogy a Tower Defense műfaj reneszánsza és az Actraiser játékok között eltelt 10-15 év, a SolSeraph és a Tower Defense játékok között is közel ugyanennyi idő folyt le az istenek homokóráján. Ennek megfelelően sok újdonságot nem hoz ez a mód sem, ha pusztán csak a mechanikai részeket vizslatjuk. Emellett a formula alapjai is sokat ismétlődnek, és sokszor érezzük majd, hogy egy kicsit nagyobb mélységet is

A SolSeraph-ot az emeli ki amúgy az indie-játékok áradatából, hogy a kettő játékmenet keverékének a mai napig van egy érdekes varázsa. Ráadásul ahogy haladunk előre, a világ és a tennivalók úgy nyílnak meg. Ezzel párhuzamosan sajnos mind a két játékmódban fennáll annak a veszélye, hogy a fokozatos haladással, a kihívás fokozódásával a frusztráló mozzanatok is megszaporodnak.

Érdekes jószág ez a SolSeraph. Van benne valami vonzó, van benne valami egyedi, ami miatt a retro-rajongók, vagy a különleges élményeket keresők találhatnak benne kedvükre valót. Sajnos azonban objektíven nézve a dolgokat azt kell mondjuk: olyan megkésett érzésünk van. Ugyanez, ugyanebben a formában az XBLA játékok boomjának pillanatában lett volna időszerű - most azonban csak egy érdekes, tökéletlen kuriózum, amely régies megoldásaival, felemás prezentációjával, és egyedi, de betonstabilnak nem nevezhető játékmenetével keveseknek fog csak ténylegesen imponálni. Jól mutatja ezt az is, hogy az elérhető online statok alapján az első főellenség utáni részeket (X platformon) a játékosok 70%-a már nem is látta. Nem túl jó arány.

5/10

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

6 órája
7

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

5 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

6 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==