[Teszt] SolSeraph
Eddig 1 hozzászólás
mcmacko
2019. július 29.
hétfõ 17:50
Emlékeztek a Zeno Clash-re, vagy a Rock of Ages-re? Nos, ugyanaz a chile-i illetõségû csapat készítette a SolSeraph-ot is, amely esetében már messzirõl látszott, hogy itt bizony egy ActRaiser szellemi örökössel lesz dolgunk. Azzal, hogy a játék nem fullos indie-vonalon, hanem a SEGA gondozásában jelent meg, még furcsább irányba viszi a dolgokat: az eredeti ActRaiser ugyanis az Enix gondozásában debütált, mégpedig a Super NES masinára. Az eredeti cím egyfajta isten-szimulátor volt, ahol egy városka épülése felett tartottunk rendet kis puttóinkkal – ám, amikor a szörnyeket kellett komolyabb szituációkban purgálni, olyankor akció-platformer pályákon vehettünk részt. A koncepció rettenetesen megelõzte a korát, az ActRaisert pedig sokan a mai napig klasszikusként emlegetik.



A SolSeraph-ot nem fogják. Bár a játék nagyban támaszkodik a fenti formátumra, többszörösen is eljárt felette az idõ. Nézzük az elsõ pontot. A platformer szakaszok során a nap angyalát irányítva kell megtisztítanunk akciószinteket, vagy szörny-bázisokat. Ezen szakaszok irányítása és érzete nagyban hajaz a kilencvenes évek elejére jellemzõ mechanikákra. Ez bizonyos szempontból bájos, másik oldalról viszont korlátozó tényezõ. Angyalunk terelgetése rendben is volna, de a harc súlytalan, a támadás túl közelre esik a karakterünk hitboxához, ezért az egész akciózás olyan nyamvadt. Tudjátok, ahol az ellenfelek ellen furcsa, természetellenes kikerülés-visszatámadás mintákat kell bevetni, már ha nem akarunk hamar a szörnyek martalékává válni. Retro a köbön: a játék kb. úgy fest ebben a szakaszában, mintha egy bõ generációval le lenne maradva – a fabábu-jellegû animációk pedig csak tetézik az érzéseinket.



Sokkal jobban sikerült a térkép nézeten játszódó építkezõs-defense játékszakasz. Itt nyersanyaggal lavírozva populációt szaporítunk, varázzsal segítjük a város épülését. és a környéken lévõ szörnybázisokról hullámokban áradó támadások leveréséhez tower defense megoldásokhoz hasonlóan építkezünk. A dolog mûködik, valahogy a grafikusok is jobban helyt állnak ebben a szituációban, és pályáról-pályára tud némi érdeklõdést fenn tartani a hiú istenek elleni harc (akik egyben kvázi a szintek fõellenfeleit is jelentik). Hogy itt mi az elmaradottság? Nos, ahogy a Tower Defense mûfaj reneszánsza és az Actraiser játékok között eltelt 10-15 év, a SolSeraph és a Tower Defense játékok között is közel ugyanennyi idõ folyt le az istenek homokóráján. Ennek megfelelõen sok újdonságot nem hoz ez a mód sem, ha pusztán csak a mechanikai részeket vizslatjuk. Emellett a formula alapjai is sokat ismétlõdnek, és sokszor érezzük majd, hogy egy kicsit nagyobb mélységet is

A SolSeraph-ot az emeli ki amúgy az indie-játékok áradatából, hogy a kettõ játékmenet keverékének a mai napig van egy érdekes varázsa. Ráadásul ahogy haladunk elõre, a világ és a tennivalók úgy nyílnak meg. Ezzel párhuzamosan sajnos mind a két játékmódban fennáll annak a veszélye, hogy a fokozatos haladással, a kihívás fokozódásával a frusztráló mozzanatok is megszaporodnak.



Érdekes jószág ez a SolSeraph. Van benne valami vonzó, van benne valami egyedi, ami miatt a retro-rajongók, vagy a különleges élményeket keresõk találhatnak benne kedvükre valót. Sajnos azonban objektíven nézve a dolgokat azt kell mondjuk: olyan megkésett érzésünk van. Ugyanez, ugyanebben a formában az XBLA játékok boomjának pillanatában lett volna idõszerû – most azonban csak egy érdekes, tökéletlen kuriózum, amely régies megoldásaival, felemás prezentációjával, és egyedi, de betonstabilnak nem nevezhetõ játékmenetével keveseknek fog csak ténylegesen imponálni. Jól mutatja ezt az is, hogy az elérhetõ online statok alapján az elsõ fõellenség utáni részeket (X platformon) a játékosok 70%-a már nem is látta. Nem túl jó arány.

5/10

[30] Djuree
júl 30., kedd 8:13 #1
jól néz ki pedig. tetszetös, hangulatos.
I am Gabriel Angelos, Captain of the Blood Ravens. My chapter is in ruins, the sector is at war. Its worlds under siege. Chaos spreads, consumes us all. Here, we will make our final stand. Here, there will be... Retribution.
Friss hírek

74 | [Nyerd meg!] Adventi játéksokadalom - Code Vein

Száncsengõ, csinglingling, bangbangbang, vrummvrummvrumm! A karácsony már az ajtón kopogtat, a Gamer365 pedig az utóbbi évek jó szokásához méltó módon beizzítja az adventi nyereményjátékát! Elsõként egy jó Code Vein-t szólíthat magához a szerencsés nyertes!

17 | Gamer365 Podcast 2019 november

Kipihentük az õszi fáradalmat és új lendülettel vetjük bele magunkat a szezonba. A novemberi podcastünkben ráadásul egy nagy visszatérõt is köszönthetünk. A podcastbõl kiderül, hogy milyen Schrödinger Shenmue 3-ja, és aurális tekintetben is új vizekre evezünk. #nospoiler

pc 1138 | [Nyerd meg!] Nyári játékesõ - Lezárás

Bár a nyárnak hivatalosan vége, még van pár finomság, amit kipörgetünk, pláne amíg süt a nap. Az ördögi Dante helyett új hõs jelentkezik be a kúl démonverõ szerepére, a játékát pedig kisorsoljuk. A nyereményjátékban megfáradt Robotmajom most visszavonul, de nem sokáig!

ps4 6 | State of Play: az idei utolsó bejelentkezés

Leleplezések, megjelenési dátumok, új gameplay videók!

xbox1 6 | Game Pass: elszólta magát Phil Spencer

Update: Bekerül a Control a kínálatba? Lehet. De a Remedy cáfol.

0 | Pillars of Eternity II: konzolos lángolás jövõre

Megjelenési dátumot kapott a Deadfire Ultimate Edition.

wiiu 3 | Nintendo Switch Online: újabb klasszikusok

Bõvül az online szolgáltatással elérhetõ NES és SNES játékok listája.

10 | Frankó lett az Alien Switch portja

Xenomorph a pixelszámlálóban.