[Teszt] SolSeraph
Eddig 1 hozzszls
mcmacko
2019. jlius 29.
htf 17:50
Emlkeztek a Zeno Clash-re, vagy a Rock of Ages-re? Nos, ugyanaz a chile-i illetsg csapat ksztette a SolSeraph-ot is, amely esetben mr messzirl ltszott, hogy itt bizony egy ActRaiser szellemi rkssel lesz dolgunk. Azzal, hogy a jtk nem fullos indie-vonalon, hanem a SEGA gondozsban jelent meg, mg furcsbb irnyba viszi a dolgokat: az eredeti ActRaiser ugyanis az Enix gondozsban debtlt, mgpedig a Super NES masinra. Az eredeti cm egyfajta isten-szimultor volt, ahol egy vroska plse felett tartottunk rendet kis puttinkkal – m, amikor a szrnyeket kellett komolyabb szitucikban purglni, olyankor akci-platformer plykon vehettnk rszt. A koncepci rettenetesen megelzte a kort, az ActRaisert pedig sokan a mai napig klasszikusknt emlegetik.



A SolSeraph-ot nem fogjk. Br a jtk nagyban tmaszkodik a fenti formtumra, tbbszrsen is eljrt felette az id. Nzzk az els pontot. A platformer szakaszok sorn a nap angyalt irnytva kell megtiszttanunk akciszinteket, vagy szrny-bzisokat. Ezen szakaszok irnytsa s rzete nagyban hajaz a kilencvenes vek elejre jellemz mechanikkra. Ez bizonyos szempontbl bjos, msik oldalrl viszont korltoz tnyez. Angyalunk terelgetse rendben is volna, de a harc slytalan, a tmads tl kzelre esik a karakternk hitboxhoz, ezrt az egsz akcizs olyan nyamvadt. Tudjtok, ahol az ellenfelek ellen furcsa, termszetellenes kikerls-visszatmads mintkat kell bevetni, mr ha nem akarunk hamar a szrnyek martalkv vlni. Retro a kbn: a jtk kb. gy fest ebben a szakaszban, mintha egy b genercival le lenne maradva – a fabbu-jelleg animcik pedig csak tetzik az rzseinket.



Sokkal jobban sikerlt a trkp nzeten jtszd ptkezs-defense jtkszakasz. Itt nyersanyaggal lavrozva populcit szaportunk, varzzsal segtjk a vros plst. s a krnyken lv szrnybzisokrl hullmokban rad tmadsok levershez tower defense megoldsokhoz hasonlan ptkeznk. A dolog mkdik, valahogy a grafikusok is jobban helyt llnak ebben a szituciban, s plyrl-plyra tud nmi rdekldst fenn tartani a hi istenek elleni harc (akik egyben kvzi a szintek fellenfeleit is jelentik). Hogy itt mi az elmaradottsg? Nos, ahogy a Tower Defense mfaj renesznsza s az Actraiser jtkok kztt eltelt 10-15 v, a SolSeraph s a Tower Defense jtkok kztt is kzel ugyanennyi id folyt le az istenek homokrjn. Ennek megfelelen sok jdonsgot nem hoz ez a md sem, ha pusztn csak a mechanikai rszeket vizslatjuk. Emellett a formula alapjai is sokat ismtldnek, s sokszor rezzk majd, hogy egy kicsit nagyobb mlysget is

A SolSeraph-ot az emeli ki amgy az indie-jtkok radatbl, hogy a kett jtkmenet keverknek a mai napig van egy rdekes varzsa. Radsul ahogy haladunk elre, a vilg s a tennivalk gy nylnak meg. Ezzel prhuzamosan sajnos mind a kt jtkmdban fennll annak a veszlye, hogy a fokozatos haladssal, a kihvs fokozdsval a frusztrl mozzanatok is megszaporodnak.



rdekes jszg ez a SolSeraph. Van benne valami vonz, van benne valami egyedi, ami miatt a retro-rajongk, vagy a klnleges lmnyeket keresk tallhatnak benne kedvkre valt. Sajnos azonban objektven nzve a dolgokat azt kell mondjuk: olyan megksett rzsnk van. Ugyanez, ugyanebben a formban az XBLA jtkok boomjnak pillanatban lett volna idszer – most azonban csak egy rdekes, tkletlen kurizum, amely rgies megoldsaival, felems prezentcijval, s egyedi, de betonstabilnak nem nevezhet jtkmenetvel keveseknek fog csak tnylegesen imponlni. Jl mutatja ezt az is, hogy az elrhet online statok alapjn az els fellensg utni rszeket (X platformon) a jtkosok 70%-a mr nem is ltta. Nem tl j arny.

5/10

[30] Djuree
jl 30., kedd 8:13 #1
jl nz ki pedig. tetszets, hangulatos.
I am Gabriel Angelos, Captain of the Blood Ravens. My chapter is in ruins, the sector is at war. Its worlds under siege. Chaos spreads, consumes us all. Here, we will make our final stand. Here, there will be... Retribution.