[Teszt] Paper Dolls Original

Paper Dolls Original

Gamer3652019.07.23. 15:35

Kezdjük azzal, hogy két Paper Dolls játék elérhető jelenleg a különböző platformokra, egy állítólag bűn rossz VR verzió és a nemrég bemutatott Original. A Paper Dolls VR tavaly májusban jelent meg Steamen, majd PSVR-ra októberben, az új, nem (feltétlenül) VR változat pedig idén áprilisban PC-re és júniusban Xbox One-ra és PS4-re. Mi most a PS4-re megjelent nem-VR verziót próbáltuk ki. Az eredeti kiadás technikailag annyira rossz volt, hogy érdemben senki nem foglalkozott mással, csak azzal, hogy ki volt az a tehetségtelen nyomorult, aki kitalálta, hogy lépkedni a Move kontrollerek ravaszával kell. Ezen még túllendültek a kritikák, de a tragikus felbontáson, olcsó kivitelezésen és a glitcheken már nem lehetett. Nyilvánvaló, hogy senkit nem érdekelt a sztori, ha technikailag irányíthatatlan a játék, plusz annyira sötét a játék, hogy a továbbjutáshoz szükséges elemeket sem lehet látni.

Na, az Original legalább az irányítási gondokat kiiktatta, ezzel együtt még mindig indokolatlanul sötét a környezet, noha ab start zseblámápával kezdünk neki és a gyertyákat meg lehet gyújtani. Ha találunk gyufát. A sötétség bőven túlmutat a hangulatkeltésen, a mindenféle tárgyakat és dokumentumokat nagyjából csak azért lehet megtalálni, mert ha pont rájuk nézünk, világítanak. De csak akkor. Ahhoz viszont kissé elnagyolt a grafika, hogy pixelről pixelre végignézzük, hátha van valami, ami amúgy érdekes vagy hasznos. Márpedig a történetet máshonnan nem nagyon fogjuk megtudni, mint a széthagyott cetlikből. A VR szett ebben a verzióban opcionális, de abszolút nem javasolt, mindössze annyit ad az élményhez, mintha mozivásznon játszanánk, csak ugye gyalázatos felbontás mellett. Hagyományos módon a grafika sem szörnyű, DualShock kontrollerrel pedig teljesen rendben van az irányítás. (Kivéve, amikor egyszerre kéne lenyomni a kört és a négyzetet. Azt nem tudom, hogy gondolták.) A textúrák kissé elnagyoltak, a bevilágítás gyenge, néhol teljesen részlettelen az egész, de összességében végül is hangulatos az atmoszféra.

Valószínűleg a távol-keleti miliő miatt. A ház egyébként Csing-korabeli, amivel, legalábbis mi, itt Európában, Távol-keleti Tanulmányok nélkül nem megyünk sokra; Kína utolsó császári dinasztiája 1644-től 1912-ig regnált, ez úgy azért kellően tág intervallum, de aki behatóbban ismeri a kínai történelmet és kultúrát, a berendezés, ruházat és írásos dokumentumok alapján nyilván be tudja lőni, hogy nagyjából mióta kísértenek arrafelé a felbukkanó szellemek.

Tulajdonképpen ez az egyetlen kiemelkedő aspektusa a Paper Dollsnak. A viszonylag egyedi enteriőr (azért nem vitték túlzásba) és kulturális háttér, illetve az európai szemmel kissé egzotikusabb légkör. Egyébként abszolút ötlettelen és kifejezetten unalmas. Pedig tele van fejtörőkkel, nem is kifejezetten rosszak (kivéve azok, amelyek igen, vagy amelyek kínaiul vannak), de valahogy ütemtelen az egész. A tempó pedig kibírhatatlanul lassú.

Szerencse, hogy lehet sprintelni, de kifejezetten szerencsétlen, hogy csak 3 másodpercig. Így különösen bosszantóvá válik, mert sok esetben nem ártana igyekezni a főhősünkkel. Mák, hogy a szellemeknek nem jut eszükbe benézni az asztal alá… Egyébként a szokásos dramaturgia és pályaszerkesztés adja magát. Apropó, idegesítő dolgok. Az ajtók hangja. Tekintve, hogy baromi sokat kell nyitogatni őket a labirintusszerű, gyakran egymásba futó térelrendezés miatt, lehetnének változatosabbak a hanghatások. A többi hang pedig annyira jellegtelen, hogy tíz perccel a játék után is nehéz felidézni, hogy milyen volt a zene, vagy volt-e egyáltalán. Nyilván volt, csak teljesen felejthető. Menteni viszont ne felejtsünk el, nincs auto-save és csak egy helyen lehetséges. Ez amúgy jópofa, egészen old-school megoldás.

A történetre visszatérve, Yang Ming-Yuan (vagyis mi) autóbalesetet szenved a kislányával, Mollyval és mikor felébred, egy lefejezett hullával találja magát egy szobában. Természetesen azonnal a kislány keresésére indulunk, az ajtók viszont masszív (és jól megkülönböztethető) zárakkal állják az utunkat. Egy többelemes puzzlival nyit a játék, közepesen kreatív, nem kifejezetten nehéz feladvánnyal, amely az alapvető mechanika és logika megismeréséhez megfelelő. A fenyegetettség-érzés viszont hiányzik, ahogy bármiféle utalás arra, hogy hol vagyunk és egyáltalán miért. A naplóból egyértemű, hogy valami mentális betegséggel küzdünk, Molly is megkérdezi még a bevezetőben, hogy bevettük-e a gyógyszereinket, de ez valahogy elég szerény motiváció, hogy elinduljunk. És sajnos a későbbiekben sem árasztanak el minket érdekfeszítő részletekkel.

Egy kellően romos, sötét és lepusztult ház régi, kínai relikviákkal, vázákkal és fali kárpitokkal alapvetően hangulatos. De a feszültség fenntartásához nem elég, hogy néha a nyakunkba ugrik egy egyébként jól kivitelezett szellem, amit ráadásul QTE elven késztethetünk megfutamodásra. Valahogy az egész játék nem áll össze, nincs dinamika, repetitív a környezet és nagyon lassan fejlődik a történet, amit amúgy lehet, hogy érdemes lenne megismerni. Csak nekem speciel nem volt kedvem addig vánszorogni a folyosókon körbe-körbe, hogy bármi érdemi progressziót felmutassak. Nem mellesleg elvileg a játéknak nincs is vége a sztori szempontjából. Az ilyesmit, mármint, hogy a játék epizodikus vagy több részből áll, illik azért egyértelműen közölni a játékossal, mielőtt elkérünk tőle akármennyi pénzt. Jelen esetben csak 14 eurót, de akkor is.

AliceWake

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

10 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

22 órája
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==