A Gunfire Games minden bizonnyal a Darksiders III fejlesztése körüli problémák és a játék technikai teljesítménye miatt nem verte nagy dobra a tavaly bejelentett season pass tartalmának megjelenését, a Keepers of the Void esetében azonban kicsit túlzónak éreztem a nagy hallgatást. A kiegészítő ugyanis nem csak ügyesen adagolja a harc és puzzle szegmenseket, de még kellő kihívást is biztosít.
A DLC észrevétlenül simul bele az alapjáték küldetésvonalába, a Fire Hollow megszerzése után Vulgrim egy új feladattal bízza meg Fury-t, melynek célja a gyorsutazási pontokként használt Serpent Hole-ok mögött rejlő létsík megtisztítása egy új fenyegetéstől. A minden hájjal megkent árus azonban szokás szerint igyekszik a lehető legkevesebbet megosztani a lobbanékony nefilimmel, így csak az utolsó ellenfél legyőzése után kerülnek helyére a kirakós darabjai.
Történet szintjén túl sokat nem kell várni a Keepers of the Voidtól, lévén ahogy az alapjátékon, úgy ezen is kicsit érződik a rendelkezésre álló erőforrások szűkössége. Ennek is köszönhető, hogy a DLC játékideje valahol 3-4 óra között ki is fullad, ennél többet csak a nagyon komótos vagy nehézkes előrehaladással lehet kipréselni belőle.
Addig azonban a készítők ügyesen adagolják az újfajta puzzle feladványokat, melyeknél folyamatosan kell egyre több Formot és azok kombinációit használnunk. A Serpent Hole-ok mögött lévő Void Realm 4 különböző területre van osztva, mindegyik Fury egyik Hollow Form alakjára koncentrál, valamint mindegyik végén egy-egy boss-t is találunk.
Ezen ellenfelek legyőzése nem csak a továbbjutás miatt szükséges, hanem mert általuk szerezhetjük meg a Form alakban használható fegyverek új változatait. Bizony, a Keepers of the Void Fury számára 4 új fegyvert biztosít, ha pedig az utolsó főellenfelet is legyőzzük, az egyik legsokoldalúbb páncéllal, az Abyssal Armorral gazdagodunk.
A fent említett új játékszereket természetesen fejleszthetjük is és itt érhetjük igazán tetten a korábbi Crucible létjogosultságát, ahol viszonylag rövid idő alatt szedhetjük össze a fegyverek magasabb szintre tornázásához szükséges alapanyagokat. Valamint azt is célszerű megjegyezni, hogy az arénát vezető Targonnál ezeken felül új, fegyverspecifikus rúnákat, illetve néhány további páncélt is beszerezhetünk. Az egyetlen fájó pont, hogy az utóbbiak fejlesztéséhez szükséges érceket véletlenszerűen kapjuk a játék New Game + szintjein, így ezek maximális szintre húzásához akár 7-8 végigjátszás is kellhet.
A Keepers of the Void minimálisan tolja ki a Darksiders III játékidejét, ugyanakkor a behozott újdonságai kellő lökést adhatnak a Crucible arénáinak farmolásához, esetleg egy újabb végigjátszáshoz a korábban érkezett NG+ módnak köszönhetően. Ezzel pedig a Gunfire Games ügyesen pakolta össze a harmadik rész építőkockáit, amivel sikeresen csábíthat vissza minket az apokalipszishez.